Gå til innhold

Bitcoin short


djgudleif

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å shorte bitcoin litt men jeg finner ikke noe spesielt sted å gjøre en entré.

Hvor høyt tror dere det går før det sprekker igjen?

Prisen er ikke basert på noe annet enn spekulasjon og nå er det "The halvening" som er greia.

 

Vil det denne gangen bekke over 20.000 før det daler nedover i vill fart? Håper på å shorte denne dritten med margin trading og høy leverage for å bli instant rik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å shorte en bull trend er jo helt på trynet.

Denne oppturen er starten på en ny 4-års syklus, og det er snakk om at Bitcoin kan gå til 100 000-200 000$ i løpet av 2-3 år. Kan ikke sammenlignes med forrige all time high (17. desember 2017) som var starten på siste fase av forrige 4-års syklus (bear market fram til mars 2019).

(https://www.youtube.com/watch?v=5nZZNdGMOrs)

 

 

Du får sjekke ut følgende YouTube-kanaler i tillegg til Bob Loukas:

The Crypto Sniper

dobe4ever

Cryptobud

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holder på å shorte bitcoin litt men jeg finner ikke noe spesielt sted å gjøre en entré.

Hvor høyt tror dere det går før det sprekker igjen?

Prisen er ikke basert på noe annet enn spekulasjon og nå er det "The halvening" som er greia.

 

Vil det denne gangen bekke over 20.000 før det daler nedover i vill fart? Håper på å shorte denne dritten med margin trading og høy leverage for å bli instant rik.

Du kan selge cme brr futures.

 

Men litt risky. Hvis bitcoin går til 0 tjener du $62500, hvis den går opp og du blir tvangssolgt ved 100k så har du tapt $437500

Endret av nils9
Lenke til kommentar

Meget dårlig risk/reward å shorte med høy giring når prisen dundrer oppover med 10-15% hver dag. Hvis du bruker 10x giring så har du jo tapt alle pengene dine i løpet av noen timer med mindre du har skikkelig flaks og treffer toppen innenfor noen timer.

 

Jeg har handlet terminkontrakter på bitcoin i to år, vært både long og short, og grunnen til at jeg har overlevd med grei avkastning er at jeg har vært meget forsiktig med giringen. Når volatiliteten er så høy så trenger man ikke høy giring for å oppnå grei avkastning.

 

Når det gjelder prisen så spår jeg minimum en 30-40%-korreksjon i løpet av sommeren. Utover det aner jeg ikke. Blir spennende å se om den klarer å hente seg inn igjen etter en slik korreksjon i så fall.

Lenke til kommentar

Meget dårlig risk/reward å shorte med høy giring når prisen dundrer oppover med 10-15% hver dag. Hvis du bruker 10x giring så har du jo tapt alle pengene dine i løpet av noen timer med mindre du har skikkelig flaks og treffer toppen innenfor noen timer.

 

Jeg har handlet terminkontrakter på bitcoin i to år, vært både long og short, og grunnen til at jeg har overlevd med grei avkastning er at jeg har vært meget forsiktig med giringen. Når volatiliteten er så høy så trenger man ikke høy giring for å oppnå grei avkastning.

 

Når det gjelder prisen så spår jeg minimum en 30-40%-korreksjon i løpet av sommeren. Utover det aner jeg ikke. Blir spennende å se om den klarer å hente seg inn igjen etter en slik korreksjon i så fall.

 

Jeg er i profit nå. Jeg får visst ikke høy giring på BTCUSD av min tilbyder, sikkert fordi det er så sykt volatilt.

Jeg har satt en trailing stop så er sikret profit i det minste. Hvor mye det blir gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Å shorte en bull trend er jo helt på trynet.

Denne oppturen er starten på en ny 4-års syklus, og det er snakk om at Bitcoin kan gå til 100 000-200 000$ i løpet av 2-3 år. Kan ikke sammenlignes med forrige all time high (17. desember 2017) som var starten på siste fase av forrige 4-års syklus (bear market fram til mars 2019).

(https://www.youtube.com/watch?v=5nZZNdGMOrs)

 

 

Du får sjekke ut følgende YouTube-kanaler i tillegg til Bob Loukas:

The Crypto Sniper

dobe4ever

Cryptobud

 

Men teori er at dette er pump and dump, en siste krampetrekning.

 

 

Men litt risky. Hvis bitcoin går til 0 tjener du $62500, hvis den går opp og du blir tvangssolgt ved 100k så har du tapt $437500

 

Det er ikke mulig å tape mer enn man har inne på accounten. Så jeg kan tape maksimalt $100 i mitt tilfelle nå.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke mulig å tape mer enn man har inne på accounten. Så jeg kan tape maksimalt $100 i mitt tilfelle nå.

Nå refererte jeg til cme futures. Hvis du har mindre kapital tilgjengelig så taper du mindre, men større sjanse for at du blir tvangssolgt før bear markedet kommer.
Lenke til kommentar

 

Interessant. Dette er sykt!

 

Jeg tror dette kan skje når BTC når 20k igjen:

  • Folk som har ventet på break-even siden 2017 selger
  • De som spekulerer selger fordi det blir en dip
  • PANIKK
  • Hedgefonds shorter
  • Pump and dump ferdig, en haug folk tar profit
  • Flere og flere folk spekulerer i shorting
  • Selg ordre trigges hele veien nedover

Jeg tror ikke at det er mulig å bekke 20k hvis det er overkjøpt i tillegg

FLASH CRASH.

Lenke til kommentar

Hvorfor shorte? Jeg tror vi vil nå samme høyde som sist, og kanskje litt høyere. Jeg vil tro at folk begynner å selge så fort vi nærmer oss forrige topp. Tenker jeg selger meg ut slutten av juli. Det har enn så lenge vært en lang og god opptur :)

 

Ja, jeg tror jeg holder shorten litt til nå og så kjøper. Når samme topp er nådd så går jeg all inn på short med min nye profit, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar

Nå refererte jeg til cme futures. Hvis du har mindre kapital tilgjengelig så taper du mindre, men større sjanse for at du blir tvangssolgt før bear markedet kommer.

Med 100 dollar kan han se langt etter å handle CME-kontraktene. Trenger minst $25k, og realistisk sett godt over $30k. Han kan også se langt etter å bli "instant rik".

Endret av zemufayel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...