Gå til innhold

SNIKTITT: Wolfenstein: Youngblood


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Den feminist eller genertelt sjw farsen som var wolfenstein 2 gir ikke meg mye håp for dette. Er nok ikke verdt pengene dette heller.

 

Dette er enda verre. Et spill av svensker for svensker for å si det sånn.

På hvilken måte er dette spillet verre?

Han mener sikkert at det å skulle måtte spille som kvinne er en fryktelig ting som gjør alle spill verre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den feminist eller genertelt sjw farsen som var wolfenstein 2 gir ikke meg mye håp for dette. Er nok ikke verdt pengene dette heller.

Stakkars deg. Kanskje vi skal lage safe spaces for folk som er redd for å se kvinner eller minoriteter i videospill som utspiller seg i en fantasiverden/"alternativ versjon av historien"? Burde slike spill kanskje ha såkalte "Trigger warnings" for folk som ikke liker å se noe annet enn barske muskuløse hvite menn skyte ting?

Lenke til kommentar

At disse spillene noen (endel) steder har fått pluss i margen for historiefortellingen sier litt om hvor umodent spillmediet er. Klarte ikke å lide meg gjennom tre minutter med u-skippbare cutscenes (altså film), så dette lar jeg enkelt ligge.

Det er mitt problem med det første, første gang man spiller det er det kult, fordi historien og karakterene er kule.

Men spillet har horibel replay value fordi når mab spiller det andre og tredje gangen oppdager man at totalt i hele spillet er det kanskje 90 minutter med faktisk skyting, resten er enten dialog, sniking eller lete etter leker til en hjerneskadd mann.

Lenke til kommentar

Hvorfor virker noen drakter så like som i spillet Warframe. Mangler spillutviklerne egen fri fantasi der?

(jeg vet ikke hvor inspirasjonen er hentet i fra i første omgang, kan jo være i fra et spill, en film for veldig lenge siden før noen av disse)

Lenke til kommentar

 

Den feminist eller genertelt sjw farsen som var wolfenstein 2 gir ikke meg mye håp for dette. Er nok ikke verdt pengene dette heller.

 

Hva er det som er så SJW ved dette spillet da? At man spiller som to kvinner?

Jeg tror det er på grunn av at man dreper nazister. Ytre høyre står så sterkt nå at vi ikke engang kan enes om at å drepe nazister utelukkende er en bra ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror det er på grunn av at man dreper nazister. Ytre høyre står så sterkt nå at vi ikke engang kan enes om at å drepe nazister utelukkende er en bra ting.

Wolfenstein 2 (og forsåvidt 1) er jo veldig bra spill. Men noen ser jo sjw i alt da.

 

Commanderkeen: Jeg synes derimot ikke at det er utelukkende bra å drepe nazister, men satser på at du mener i spill og da er det helt ok.

Lenke til kommentar

 

Den feminist eller genertelt sjw farsen som var wolfenstein 2 gir ikke meg mye håp for dette. Er nok ikke verdt pengene dette heller.

Hva er det som er så SJW ved dette spillet da? At man spiller som to kvinner?

 

Det følger vel trenden som med mange andre spill og filmer hvor kvinner nokså nylig arver mannens rolle... Dette er et fenomen som har dukket opp i de siste 3-4 årene. Så sånn sett har han kanskje et grunnlag for å slenge ut SJW-bemerkningen, når vi ser et såpass tydelig mønster som går igjen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det følger vel trenden som med mange andre spill og filmer hvor kvinner nokså nylig arver mannens rolle... Dette er et fenomen som har dukket opp i de siste 3-4 årene. Så sånn sett har han kanskje et grunnlag for å slenge ut SJW-bemerkningen, når vi ser et såpass tydelig mønster som går igjen.

Hvorfor er dette et problem? Originalinnlegget fremstilte det som et problem med spillet.

Lenke til kommentar

 

 

Den feminist eller genertelt sjw farsen som var wolfenstein 2 gir ikke meg mye håp for dette. Er nok ikke verdt pengene dette heller.

Hva er det som er så SJW ved dette spillet da? At man spiller som to kvinner?
Det følger vel trenden som med mange andre spill og filmer hvor kvinner nokså nylig arver mannens rolle... Dette er et fenomen som har dukket opp i de siste 3-4 årene. Så sånn sett har han kanskje et grunnlag for å slenge ut SJW-bemerkningen, når vi ser et såpass tydelig mønster som går igjen.

Vil jo si at det er ganske sosialt rettferdig å omsider ha kommet dit at man kan gjøre suksess på å fremstille kvinner som sterke figurer som ikke bare er der for å prate om/være forelsket i/bli forført av en mann. Men som med alt annet gjenstår det å se om Youngblood er et bra spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er dette et problem? Originalinnlegget fremstilte det som et problem med spillet.

Vil jo si at det er ganske sosialt rettferdig å omsider ha kommet dit at man kan gjøre suksess på å fremstille kvinner som sterke figurer som ikke bare er der for å prate om/være forelsket i/bli forført av en mann. Men som med alt annet gjenstår det å se om Youngblood er et bra spill.

Det gir inntrykk av at de ikke klarer å skape noe nytt og bra med ei kvinnelig rolle. Isteden må det tvinges inn veletablert mannsrolle av politiske årsaker. Produktet ender med å virke malplassert, da disse kvinnelige rollene står på et fundament som mannen har skapt. Ofte virker det som det er viktigere å plassere kvinneroller bare å få de inn i historien og som regel virker dette veldig lite forseggjort. Så ofte kommer disse rollene ut av det blå, det virker rett og slett unaturlig ut. Spesielt når historien på forhånd ikke har bygd opp til at det vil komme en kvinnelig protagonist.

 

I nyere tid virker det som de setter inn kvinneroller bare fordi det er noe de må. Ofte sitter man igjen med følelsen av at deres roller blir satt inn i siste liten bare fordi utgiverne eller hva det enn er, føler at denne kvoten må fylles opp.

 

Problemet mitt med denne trenden, er at dette virker påtvunget og unaturlig. Jeg skulle gjerne ha sett at de bygde opp ordentlige historier rundt disse kvinneskikkelsene, istedenfor at de skal være en sjelløs arvtager. Du har gode spill som Perfect Dark, Tomb Raider, Horizon Zero Dawn, og AC:Odyssey hvor rollene deres føles helt naturlig ut.

Endret av Heradon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det gir inntrykk av at de ikke klarer å skape noe nytt og bra med ei kvinnelig rolle. Isteden må det tvinges inn veletablert mannsrolle av politiske årsaker. Produktet ender med å virke malplassert, da disse kvinnelige rollene står på et fundament som mannen har skapt. Ofte virker det som det er viktigere å plassere kvinneroller bare å få de inn i historien og som regel virker dette veldig lite forseggjort. Så ofte kommer disse rollene ut av det blå, det virker rett og slett unaturlig ut. Spesielt når historien på forhånd ikke har bygd opp til at det vil komme en kvinnelig protagonist.

 

I nyere tid virker det som de setter inn kvinneroller bare fordi det er noe de må. Ofte sitter man igjen med følelsen av at deres roller blir satt inn i siste liten bare fordi utgiverne eller hva det enn er, føler at denne kvoten må fylles opp.

 

Problemet mitt med denne trenden, er at dette virker påtvunget og unaturlig. Jeg skulle gjerne ha sett at de bygde opp ordentlige historier rundt disse kvinneskikkelsene, istedenfor at de skal være en sjelløs arvtager. Du har gode spill som Perfect Dark, Tomb Raider, Horizon Zero Dawn, og AC:Odyssey hvor rollene deres føles helt naturlig ut.

Så hva virket malplassert med de kvinnelige rollene i Wolfenstein 2? Var de noe mer urealistiske eller malplasserte enn steroidemuskelbuntene du fant i Gears of War? Eller la oss ikke glemme Duke Nukem 3D?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...