Gå til innhold

Hvor ofte kan man spørre om lønnsøkning?


Anbefalte innlegg

Jobber i byggebransjen. Jeg begynte i min nåværende bedrift våren 2017 og har steget i lønn 1 gang i 2017 og 1 gang i 2018.

 

Fra 167 kr/t da jeg startet, til 200 kr/t senere i 2017 og 220 kr/t våren 2018. Da var jeg på prosjekter med en bas som snakket godt om meg til sjefen, derfor fikk jeg lønnsøkning. Nå er jeg på prosjekt med en bas som ikke bryr seg om hvor bra jeg arbeider.

 

Jeg har siden i fjor mye mer ansvar i arbeidet, faktisk gjør jeg like mye som andre montører i min bedrift, og like bra. Men fortsatt er min stilling som hjelpearbeider fordi jeg ikke har fagbrev (noe de heller ikke har)

 

De ligger på 270 kr.

 

Synes selv jeg burde få økt lønnen til rundt 250 kr som noen av hjelpemontørene tjener.

Men før jeg selv spør sjefen om lønnsøkning lurer jeg på om det er vanlig at man øker i lønn hvert år eller annenhvert år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bedt om et møte med sjefen og forklart akkurat det du skriver her. At din forrige bas brydde seg og din nåværende gjør ikke det, og at du forstår at kommunkasjonsflyten om dine evner nå er brutt, men at du likevel henger med alle andre og blir flinkere, og derfor vil du gjerne ha samme lønn som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...