Gå til innhold

Telia/Telenor mobilt bredbånd med ICE sin A1 smartruter


Anbefalte innlegg

Hei. Søk har gitt meg en del tråder om dette, men ikke noe definitivt/oppdatert svar på om det lar seg gjøre å bruke Telia mobilt bredbånd på en ICE-ruter av type A1. Vil jo egentlig tro det, men skulle gjerne vært sikker før jeg bestiller.

 

Er det noen som personlig kan bekrefte at det fungerer å bruke et mobilt bredbåndsabonnement fra Telenor eller Telia på en ICE A1 smartrouter?

 

Mvh Lars Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.nkom.no/teknisk/pmr-profesjonell-mobil-radio/offentlig-mobil/frekvensar-til-offentleg-mobilkommunikasjon

https://www.ice.no/kundeservice/mobilt-bredband/dekning-og-hastighet/frekvenser-for-ice-mobilt-bredband/

 

Det finnes lite informasjon, men generieltsett siden ice bruker ofte 450/800 på slike eldre rutere mistenker jeg det ikke vil fungere, er nok en grunn for de som ønsker å ha noe som funger til alt kjøper dlink eller asus router. Eller netgear.

Fleste har jo mobil, og de fleste mobiler støtter de fleste bånd. Hvis ikke mobilen er utdatert.

 

450 frekvensen er vel kun for datatrafikk så det er ice alene å tilby.

Lenke til kommentar

Har personlig erfaring med at det ikke ser ut til å være rett frem med Telenor-SIM i denne A1-ruteren. Det ser ikke ut til å være noen relevante innstillinger tilgjengelige fra Web-GUI utenom APN, og jeg har testet med litt forskjellige Telenor-APN uten hell.

 

Litt synd siden A1 har en OK formfaktor, lav vekt, solide eksterne antennetilkoblinger og ikke trekker alt for mye strøm.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
On 6/25/2019 at 12:28 PM, Lars667 said:

Hei. Søk har gitt meg en del tråder om dette, men ikke noe definitivt/oppdatert svar på om det lar seg gjøre å bruke Telia mobilt bredbånd på en ICE-ruter av type A1. Vil jo egentlig tro det, men skulle gjerne vært sikker før jeg bestiller.

 

Er det noen som personlig kan bekrefte at det fungerer å bruke et mobilt bredbåndsabonnement fra Telenor eller Telia på en ICE A1 smartrouter?

 

Mvh Lars Erik

Hei Lars Erik,

Fant du noen løsning på dette? Jeg ønsker å gå fra ICE til Talkmore (Telenor dekning) og fremdeles bruke ICE sin A1 ruter. Ikke mye hjelp å få fra ICE eller Talkmore utover det de har på sine nettsider. ICE sier at ruteren ikke er sperret for bruk med andre SIM kort, men deres SSID henger igjen uansett hvilke innstillinger jeg prøver. Ruteren ser ut til å komme på nett med Talkmore SIM, men MACen kjenner ikke igjen nettverket. Hører gjerne fra noen som har fått dette til... Takk!

Mvh Steinar

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Bruker A1 routeren på hytta.
Siste "fremmede" simkort jeg hadde i den var vipps. og det var plug and play.
Bare skru av pinkoden i simkortet først så.
Dette var et Datasim.
Har bare testet simkort i Telenor sitt nett men ikke Telenor.
Telia har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...