Gå til innhold

Snus til bali


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lurt å ta denslags med til Singapore. Man risikerer der bot på opptil SGD10.000 og opp til 6 måneder i fengsel.... ved førstegangs forbrytelse. Ved gjentagelse risikerer man selvsagt mye strengere straff.

 

Det er nok derfor trådstarter vil prøve å finne ein person som no er i Hong Kong (der trådstarer tydeligvis er med snusen sin) og som skal reise direkte til Bali utan å ta stikkturen innom Singapore som er ruta som trådstarter tar.

 

Eg antek at den som eventuelt melder seg frivillig også har kontroll på om det er tilsvarande regelverk i andre asiatiske land. Snus er eit litt spesielt produkt, og ein skal ikkje lenger enn til eit EU land (unntakt Sverige) før snus er forbudt å selge, og ein berre kan ta med ein liten mengde snus til personleg forbruk.

Kva som er reglane på Bali har eg ikkje oversikt over, det er nok ikkje så strengt som i Singapore som er veldig strenge på rusmiddel, men det er ikkje gitt at det er fullt lovleg på Bali.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reiser man via Hong Kong er det etter hva jeg forstår kun lov å ta med 25 gram snus, går man over så kan det raskt bli dyrt. Med over 100 gram er minimumsstraffen 2 års fengsel.

 

Jeg tror mange ikke skjønner hvor strengt det er for snus i de fleste land. Naive personer som "bare skal være hyggelig og hjelpe" kan gå på en skikkelig smell i mange land. For meg høre det ut som en ypperlig timing for å slutte med snus og alle andre typer narkotika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snus er ikke en vanlig greie i utlandet, det er mest Norge og Sverige og finland som driver med det. Hadde en gjeng tyskere på besøk som syns det var helt hilarious at folk stappa snus under leppa, de trodde det var rusmiddel og dop.

Så kommer du i Kina med masse runde bokser med brunt pulver i blir det nok holloi.

 

"You norwegians are crazy", han ene ville låne en pris og stappa under leppa bare for å prøve "norwegian drugs" men tok den ikke ut før han la seg :p Svei visst litt da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...