Gå til innhold

Nye Raspberry Pi klarer 4K-video med 60 bilder i sekundet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde dog være innebygget. hvertfall i 4G modellen, kostnader med poe er ikke så høye

Trengs jo en trafo for å omgjøre 42V (eller tilsvarende) til 5V, og det tar jo en del plass. Pluss at kansje 5% har bruk for det.

 

For dem som trenger POE er det jo bare å kjøpe hatten, eller lodde seg noe selv.

raspberry-pi-poe-hat.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne.

Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix?

Det er vel heller at Netflix har litt ekstra begrensninger før den lar deg streame i 4k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så lenge det ikke kan kjøres Netflix i 4k uten at det utvikler seg til et gedigent hobbyprosjekt med browser og hacks gidder jeg ikke denne. 

 

Nå er vel selve hovedformålet med raspberry pi å få "et gedigent hobbyprosjekt" eller ti :)

Lenke til kommentar

Denkan kjøre 4K, hva gjør at den ikke kan kjøre Netflix?

 

Det er vel heller at Netflix har litt ekstra begrensninger før den lar deg streame i 4k.

 

Ja DRM-h**** ... Men resultatet er at man ikke får sett i 4k. 

 

Nå er vel selve hovedformålet med raspberry pi å få "et gedigent hobbyprosjekt" eller ti :)

 

Det skjønner jeg. Men etter å ha utviklet på IoT-platformer i flere år så kan jeg ikke forstå hvordan man trenger så mye kraft + display ports etc med mindre man skriver helt grusom kode :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det skjønner jeg. Men etter å ha utviklet på IoT-platformer i flere år så kan jeg ikke forstå hvordan man trenger så mye kraft + display ports etc med mindre man skriver helt grusom kode :)

 

Tja, de fleste kunne sikkert klart seg med mindre, men det er jo ingen hemmelig at "mer maskinkraft" ==> enklere programmering, som kanskje gjør hele opplevelse mer behagelig for de fleste. Og så blir som nevnt ting som videoavspilling betydelig enklere, og faktisk mulig, med kraftigere maskinvare. 

 

(og ikke alle har videoer i netflix, jeg lager for eksempel selv et hjemmealbum/bilderamme som også har videoavspilling, og noen av videosnuttene jeg vil vise er i 4k@60fps. Nå kunne jeg sikkert nedskalert, men med denne muligheten blir det hele enklere. Programmet er forøvrig ellers veldig minnegjerrig (skrevet i C++ med minnebruk i fokus), men 4k er på RPi3 umulig). 

Lenke til kommentar

Tja, de fleste kunne sikkert klart seg med mindre, men det er jo ingen hemmelig at "mer maskinkraft" ==> enklere programmering, som kanskje gjør hele opplevelse mer behagelig for de fleste. Og så blir som nevnt ting som videoavspilling betydelig enklere, og faktisk mulig, med kraftigere maskinvare. 

 

(og ikke alle har videoer i netflix, jeg lager for eksempel selv et hjemmealbum/bilderamme som også har videoavspilling, og noen av videosnuttene jeg vil vise er i 4k@60fps. Nå kunne jeg sikkert nedskalert, men med denne muligheten blir det hele enklere. Programmet er forøvrig ellers veldig minnegjerrig (skrevet i C++ med minnebruk i fokus), men 4k er på RPi3 umulig). 

 

Ja da forstår jeg, og det kan sikkert være nyttig for å drive sånne "kiosk"-enheter med skjermer som viser video glatt osv. Særlig hvis man skal drive 2 skjermer, da er det genialt

Lenke til kommentar

Ja da forstår jeg, og det kan sikkert være nyttig for å drive sånne "kiosk"-enheter med skjermer som viser video glatt osv. Særlig hvis man skal drive 2 skjermer, da er det genialt

Kjører en Raspberry pi med Yodeck på en informasjonsskjerm. Når det skal vises 3-4 nettsider samtidig, 3-4 widgets og spilles av en 1080P video og det skal vises i 4K 25Hz så sliter en Raspberry pi 3.

 

Blir nok en fryd å få inn en Pi 4 der istede.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...