Gå til innhold

Strømkunder nektet å bytte strømmåler - nå dropper nettselskapet rettssaken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Link til hvor mye en aidon smartmåler stråler, og det som er mest skadelig for kroppene, er pulsene. At den stråler i skudd opp og ned hvert sekund. Kroppen får aldri ro! Videoen er tatt av en som aldri var el overfølsom før smartmålern kom i hus. Sånn i tilfelle noen skulle si at den stråler "1 gng i timen", kan dere se selv: https://einarflydal.com/aidon-maling-1min-dan-kanihelpyuu

Lenke til kommentar

 

I tilfelle noen skulle være i tvil: https://www.google.no/search?q=aidon+emf+consult&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRkbj_t4TjAhWGIZoKHZSbDu4Q_AUIECgB&biw=1920&bih=963#imgrc=oo5NxFO3QMX9OM:

Og om dere fortsatt skulle vært i tvil, MÅ selv, dere vil bli sjokka og forbanna og kreve målern UT av huset:)! UT med faenskapet!

 

Jeg har den utenfor, det kan du også få. Du må bare betale for det. Gjør opp for eg nå. 

Den kommer ikke inn i mitt hus, den stråler om den står utenfor også. Prøvde nemlig å sette naboen sin lenger unna, det ble bare værre pga dårlig dekning, og jeg ble sykere.

Lenke til kommentar

Har nettop gått rundt i huset her med en åpen RF mottaker som angir signalstyrke og frekvens der trådløsrouteren min kommer godt inn når jeg er nært nok, Spektrum DX9 modellradio dukker opp klart og tydelig, swithestøy fra ei billig kinesisk AC/DC 1040W strømforsyning og 2,45Ghz fra microen dukker klart og tydelig opp så er min Nuri AMS måler dørge stille selv med mottakeren klin inni antenna til måleren.

Dette er da enkelt utstyr for å søke opp RF kilder der jeg klarte å finne både trådlausrouteren til naboen, mobiltelefoner som er aktive og digitale trådløse telefoner men som sagt AMS måleren gav ikke fra seg et pip.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I tilfelle noen skulle være i tvil: https://www.google.no/search?q=aidon+emf+consult&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRkbj_t4TjAhWGIZoKHZSbDu4Q_AUIECgB&biw=1920&bih=963#imgrc=oo5NxFO3QMX9OM:

Og om dere fortsatt skulle vært i tvil, MÅ selv, dere vil bli sjokka og forbanna og kreve målern UT av huset:)! UT med faenskapet!

 

Åh, så ett selvskap som tjener penger å selge produkter som "beskytter" mot EMF hiver bensin på bålet om at AMS målere er farlige. 

 

EMF konsult har burkt en litt tvilsom måledings fra ett tysk firma som også tjener penger på EMF "beskyttelses" produkter. Så selvfølgelig finner disse "målerene" forferdelig skummel støy.

 

Målingne til NKOM er reperterbare, da det nøyaktig er oppgitt hvilke type måleutstyr som er brukt, og hvordan det har blitt brukt. Måleutstyret de har brukt er tilsvarende det som står på labratorier over hele verden. Det moderne samfunnet ville ikke virket dersom disse måleinstrumentene løy.

 

Har du lest NKOM rapporten?  Den viser at de låser frekvensen på det mest aktive området. "Frekvens-sveip" argumentasjonen er derfor feil.

 

Vis litt kildekritikk, da.

 

Har du målt selv? Isåfall; hva brukte du? En måler kjøpt fra noen som ønsker å tjene penger på din frykt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har nettop gått rundt i huset her med en åpen RF mottaker som angir signalstyrke og frekvens der trådløsrouteren min kommer godt inn når jeg er nært nok, Spektrum DX9 modellradio dukker opp klart og tydelig, swithestøy fra ei billig kinesisk AC/DC 1040W strømforsyning og 2,45Ghz fra microen dukker klart og tydelig opp så er min Nuri AMS måler dørge stille selv med mottakeren klin inni antenna til måleren.

Dette er da enkelt utstyr for å søke opp RF kilder der jeg klarte å finne både trådlausrouteren til naboen, mobiltelefoner som er aktive og digitale trådløse telefoner men som sagt AMS måleren gav ikke fra seg et pip.

 

Hva brukte du? Jeg har det ganske festlig med en RTL-SDR, men den stopper på ca 1,7Ghz, så hvis du kan tipse om en tilsvarende dings som iallefall tar 2,4Ghz setter jeg stor pris på det.

Lenke til kommentar

Link til hvor mye en aidon smartmåler stråler, og det som er mest skadelig for kroppene, er pulsene. At den stråler i skudd opp og ned hvert sekund. Kroppen får aldri ro! Videoen er tatt av en som aldri var el overfølsom før smartmålern kom i hus. Sånn i tilfelle noen skulle si at den stråler "1 gng i timen", kan dere se selv: https://einarflydal.com/aidon-maling-1min-dan-kanihelpyuu

 

kan det være den "sender" oftere hvis man åpner døren til sikringsskapet?

 

Jeg har "åpnet døren" med jevne mellomrom en periode, for å avlese måleren og dobbelsjekke opp mot strømforbruk iht. faktura. Da legger jeg merke til at først etter en stund, begynner å blinke et lite lys foran på AMS måleren. Dvs. det virker som det er en sensor som merker at du er i skapet, for å si det sånn.

 

Hvis disse AMS målerne står å sender omtrent konstant, kan man spørre hva nytteverdi det har? Ingen strømtariff (strømregning) utregnes basert på så små tidsintervaller. Uansett hva man mener om "allergi-teorien", er jeg generelt tilhenger av føre-var prinsipp, og derfor burde vel tidspunktene AMS- sender, reduseres til sjeldenest mulig. Hadde det ikke vært tilstrekkelig med f.eks 5 eller 10 min. intervall? (eller enda lengre opphold)

Lenke til kommentar

Det er vel bare HAN-porten som sender ut så ofte. Og den er ikke trådløs.

 

jeg avleser måleren visuelt og ikke noe tilkoblet i HAN-port

 

hvis du ser på videon fra Jeanette32 som jeg quotet/refererte til, så blinker det jo som rene juletreet på måleapparatet, så tydelig det foregår hyppig trådløs aktivitet.

Lenke til kommentar

aprops måleapparatet som er benyttet i klippet over, kikket jeg på disse på ebay (electrosmog meter)

 

når apparatet gir utslag på høyeste nivå (som i video) rød diode, overgår strålingen 5 dBm 180 mw / m2

 

LZDlRCd.png

 

 

jeg aner ingen ting om dette fagfeltet og begrepene, men andre her kan vel evt. si noe om hvorvidt dette er høye verdier eller ei.

 

edit: skal vel da sammenholdes med et par andre bilder jeg fant i annonsen for apparatet

 

iLDF5cR.png

 

lVx24aq.png

 

dette er "gresk" for meg, men jeg ser for eksempel at WiFi er 35dBm 0.18 mw, så sånn sett fremstår AMS med 180 mw som skyhøyt kraftig?

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

aprops måleapparatet som er benyttet i klippet over, kikket jeg på disse på ebay (electrosmog meter)

 

når apparatet gir utslag på høyeste nivå (som i video) rød diode, overgår strålingen 5 dBm 180 mw / m2

 

 

 

jeg aner ingen ting om dette fagfeltet og begrepene, men andre her kan vel evt. si noe om hvorvidt dette er høye verdier eller ei.

 

Aner ikke hva instrumentet måler. Det er laget av noen som tjener penger på å selge produkter til personer som blir skremt av stråling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle må være klar over at man ikke nekter noen tilgang til måleren, men utskiftning av måleren. Kan man ikke kalle en spade en spade og slutte med å komme med løgner. Dessuten har ikke el- eierne bevist at de eier måleren(analog), og heller ikke noen kontrakt hvor det henvises til eieforholdet. Siden alt med installasjon av AMS målere er ulovlig i.f.t. Grunnloven vil det bli helt håpløst å kunne komme ut av denne hetsen som er pålagt uskyldige kunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner ikke hva instrumentet måler. Det er laget av noen som tjener penger på å selge produkter til personer som blir skremt av stråling.

 

kan godt hende de bare er billig skrap, det ville man funnet ut i så tilfelle ved å teste de mot samme kilde, sammen med profesjonelt måleutstyr.

 

Men kan også sees på annen måte: selv en kalkulator til 20 kroner utfører de vanligste regneartene like godt som en kalkulator til 1000 kroner. Med andre ord, selv om "electrosmog" apparatene på Ebay fremstår "billige" kan de likevel være i stand til å måle helt basis tingen korrekt, -de mangler bare alt av øvrige finesser profesjonelle apparatene kan utføre (men som er overflødige i den her sammenhengen) akkurat slik det er med ulike kalkulatorer.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...