Gå til innhold

Beste bang for the buck laptop til 3000-4000 kr brukt? Skal ikke brukes til gaming


Anbefalte innlegg

Driver mest på med lydproduksjon, men det er ikke voldsomt store greier. Bruker mange pluggins og slikt, så må ha nok minne og prosessorkraft.

 

Dersom du skulle kjøpe en brukt laptop til 3000-4000, der målet var å maksimere CPU, minne, samt lagring (SSD), hva ville du gått for? 

 

Vekt, design, osv. har ikke noe å si. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uavhenging av merke/modell - sansynligvis pruting. Mange brukte laptopper som ligger ute til en altfor høy pris i forhold til reéll verdi + risiko ved at produktet innehar enelleranna feil som forhindrer deg fra å ta det i bruk på en ordentlig måte.

 

To ganger har jeg kjøpt brukt pc fra privatpersoner, og i begge tilfellene var det katta i sekken (selv om prisen sånn sett var for lav til at jeg gadd å forfølge det noe videre).

 

Et av problemene du nesten garantert kommer til å møte, er produkter til salgs, men som du ikke klarer å spore opp ny-pris på. Dermed er det vanskelig å vurdere om prisen "er rett".

 

En ting til : Forrige gang jeg kjøpte laptop bruk, brukte jeg samme strategi som du presenterer ; og endte opp med en tilsynelatende bra maskin, men som kræsjet hver gang maskinen kom opp i en viss temperatur (tror den på ettellerannatidspunkt har falt i gulvet, slik at loddepunktene på GPU eller CPU hadde løsnet fra hovedkortet, slik at reprasjon av disse er nær umulig).

 

laget en tråd rundt dette for ca halvanet år siden, men klarer ikke gjenfinne den nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...