Gå til innhold

Telefon til bestefar


Anbefalte innlegg

Noen anbefalinger? Han har hatt Windows Phone, og i senere tid Doro sin Android-variant, men begge disse blir for mye å holde styr på. Tenker kanskje først og fremst på en Doro flipp-telefon, men ser disse slaktes i test. 

Hva slags enkle telefoner finnes der ute. Kan gjerne tåle en trøkk, være vanntett osv!

På forhånd takk :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring med mine gamle foreldre er at Doros flip telefoner var midt i blinken. De bruker den kun til å snakke, lese SMS (skrive synes de blir for vanskelig) og ta bilder med (telefonene deres har egen egen knapp for det).

 

Det de synes var viktigst var:

1) Store knapper

2) ABC knapper for hurtigringing til meg, min søster og hverandre

3) Egen knapp for å ta bilder

 

Bildekvaliteten synes jeg er helt forferdelig, men det bryr de seg ikke om. Tror ikke anmeldelser er noe å bry seg om. Eldre folk bryr seg stort sett bare om en ting: At telefonen er lett å bruke.

 

Flip telefonene er fine for da slipper de å bry seg med å låse opp telefonen eller lommeringing.

 

Det er selvsagt forskjell på eldre folk hvor teknisk oppegående de er, men dette er min erfaring.

Lenke til kommentar

Så på Cat sine, men stort sett crap anmeldelser på dem og. Mulig det blir litt annet når man stiller litt enklere krav, eneste?

Hva går igjen i anmeldelsene?

Jeg har hatt cat I mange år.

Min far har en "ikke smart" cat mobil mens jeg har hatt smart versjonene 40, 60 og 61.

 

40 hadde en designfeil ifbm batterifestet som var relativt alvorlig, 60 har vært super og 61 har jeg hatt i et par mnd og er så langt strålende fornøyd.

 

Mitt inntrykk er at de fleste har gitt opp på Heavy duty telefonene og det bare er cat igjen som lager vanntette, støvtette og støtsikre telefoner.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Min erfaring med mine gamle foreldre er at Doros flip telefoner var midt i blinken. De bruker den kun til å snakke, lese SMS (skrive synes de blir for vanskelig) og ta bilder med (telefonene deres har egen egen knapp for det).

 

Det de synes var viktigst var:

1) Store knapper

2) ABC knapper for hurtigringing til meg, min søster og hverandre

3) Egen knapp for å ta bilder

 

Bildekvaliteten synes jeg er helt forferdelig, men det bryr de seg ikke om. Tror ikke anmeldelser er noe å bry seg om. Eldre folk bryr seg stort sett bare om en ting: At telefonen er lett å bruke.

 

Flip telefonene er fine for da slipper de å bry seg med å låse opp telefonen eller lommeringing.

 

Det er selvsagt forskjell på eldre folk hvor teknisk oppegående de er, men dette er min erfaring.

Ja, det er dette inntrykket jeg og har. Gode poeng med tastelås osv, han er egentlig blitt ganske kjent for det etter hvert.. hehe. 

 

Hva går igjen i anmeldelsene?

Jeg har hatt cat I mange år.

Min far har en "ikke smart" cat mobil mens jeg har hatt smart versjonene 40, 60 og 61.

 

40 hadde en designfeil ifbm batterifestet som var relativt alvorlig, 60 har vært super og 61 har jeg hatt i et par mnd og er så langt strålende fornøyd.

 

Mitt inntrykk er at de fleste har gitt opp på Heavy duty telefonene og det bare er cat igjen som lager vanntette, støvtette og støtsikre telefoner.

Av det jeg har sett så er det brukervennlighet som nok har trukket mest ned. Mulig en B30/35 hadde passet formålet bra, men tror og teksten på skjermen fort kan bli alt for liten for ham.  

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...