Gå til innhold

ANMELDELSE: Warhammer: Chaosbane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var et bomkjøp. Man kan farme det beste utstyret i spillet i løpet av veldig kort tid bare ved og grinde bosser på normal/medium vanskelighetsgrad. Når jeg fikk det beste utstyret var det bare og skru opp til Chaos 5 vanskelighetsgrad knerte bossene også var det liksom ikke noe mer. De som har hatt ansvar for endgame her har tydeligvis ikke spilt lignendes spill før. STYR UNNA!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har path of exile blitt bedre gameplaymessig da? Husker det var veldig interessant, men var bare å avinstallere da combat var elendig. Føltes bare ikke ut som det var noe tyngde i combaten. Det var iallefall noe som ikke føltes rett ut.

 

Kommer ann på når dette var, slik det er nå vil jeg si det er ganske så bra.

 

Opp mot 4.0 gjør de nå en del større endringer i gameplay da mye av dette begynner å bli ganske gammelt.

 

3.6 gjorde en del forbedringer for caster builds, og 3.7 som er nå forandret melee mechanics ganske drastisk. Nå er det en del bedre å spille melee, dog gear for disse er ganske dyrt i øyeblikket da så og si alle spiller det da det er soppas mye nytt.

 

Men om dette forandrer følelsen du snakker om vet jeg ikke. Er ganske mange skills å velge mellom, og mange av dem føles ganske bra å bruke synes nå jeg.

Spillet er jo gratis, så er alltids fullt mulig å ta en tit uten å invistere mer enn hardisk plass.

En ny league (3.7) startet nå i begynnelsen av Juni, så godt tidspunkt er det også.

Lenke til kommentar

Har blitt en del timer med Chaosbane, og dessverre er jeg også skuffet. En av de viktigste tingene for meg i sånne spill er bra loot, men det er fraværende her. Dvergen får nye tatoeringer man ikke ser, pga det så små modeller. Bueskutteren får nye farger på kjolen sin. Hva er vitsen? Stort sett har jeg sloss nesten utelukkende nede i kloakken, men en og annen snartur ute i frisk luft, bare for å bli sendt ned i kloakken igjen. Skills er kjedelige. Fiendene uinspirerte og kjedelige. Faktisk er det bare én fiende så langt jeg synes var noenlunde unik. Dette var en miniboss som er farlig på nært hold, men healer hvis man går for langt unna. Dermed blir det å holde seg så nært som mulig for å unngå at han healer, men også så langt unna at han ikke drepte meg hele tiden. Ikke så vanskelig med bueskytter, men kan tenke meg de andre vil slite litt.

 

Hvorfor er det så vanskelig å lage slike spill? Gikk gjennom historien i Path of Exile, men kjedet meg hele veien. Loot var for gørr, og fikk aldri noen bra følelse på kampene. Victor Vraan gav jeg opp etter bare en time. Grim Dawn startet bra, men ble for ensformig. Combat og loot er bra, men etter å ha banket de samme fiendene på den samme gressletten eller hulen i en del timer gikk jeg lei. Diablo 3 hadde sine stunder, og spilte det en del på Switch da det kom dit. Men er rimelig lei nå. Marvel Heroes var knall frem til Omega rebooten, men ble ikke akkurat overrasket da det ble stengt noen få måneder senere. Er det seriøst ingen bra spill i denne sjangeren i dag? :(

Lenke til kommentar

Selv var jeg etter de 2-3 første timene litt skuffet. Brettdesign i Nuln kloakk virket repepatitivt. Men selv synes jeg ting tok seg opp fra Praag. At Slayer klassens rustning og hjelmer er tatoveringer og hårsveiser + skjegg er en lore greie.

 

Synes de har laget et artig innblikk i warhammer fantasy universet. Og etter 17ish timer så har man lekt meg begge alvene og. Magikeren sine evner føles mer spennende enn i diablo og andre arpg.

 

Opp mot eldgamle og diablo 3 /poe eksempler så er det to gamle spill som har blitt justert i etterkant opp mot et noen uker gammalt spill.

 

Evnesystem er spennende og en artig vri. Et par virkelig kraftige evner, eller flere middels? Valget er ditt.

 

Vil selv gi 7 av 10. Og en 8 av 10 for warhammer dans.

Lenke til kommentar

At Slayer klassens rustning og hjelmer er tatoveringer og hårsveiser + skjegg er en lore greie.

 

Synes en sånn unnskyldning er alt for tynn. "Det er lore". Greit nok det, men de hadde ikke trengt å bruke en Slayer her. Det er mange titalls andre klasser de kunne ha valgt i stedet, som er langt mer interessante og unike.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er så balle-lei av dårlige kloner av kjente spill og uinspirerte cash-grabs under Warhammer IP’en. Warhammer og 40K er en av mine favorittsettinger, men kun ett av hundre spill som blir produsert er verdig. Vermintide-spillne og muligens Battlefleet Gothic er det eneste som har vært fett siden Space Marine ble gitt ut i 360-æraen.

 

Ja. Det er egentlig merkelig hvordan Games Workshop har gått fra å være veldig tilbakeholdne med å gi ut Warhammer-lisenser til å kaste dem på alle og enhver.

 

Jeg er enig med deg i at Warhammer er en veldig kul setting. Har kan man blande litt forskjellig og alt funker. Jeg har også spilt flere Warhammer-baserte spill. Total War skal være bra, men jeg tror kanskje at jeg ikke liker den typen spill så godt, så jeg har bare spilt i et par timer på det. Mordheim har jeg lagt ned 20 timer i, Blood Bowl 1 har jeg vel og spilt i over 10 timer og jeg har flere andre Warhammer-spill liggende på Steamen min. Jeg lar meg forsåvidt også irritere over at det er vanlig å legge til DLCer til Warhammer-spillene, men det er vel gjerne noe som henger igjen fra selve miniatyr-spillet hvor man måtte kjøpe litt forskjellig.

 

Det er Warhammer fantasy jeg skulle ha likt å sett mer av. Se for deg et episk Warhammer-spill ala Baldurs Gate eller Pathfinder Kingmaker. Jeg tror at det er et potensiale der, og det kunne blitt veldig bra.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...