Gå til innhold

Har Ice skrudd på volte roaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig. Syns av og til det tar lang tid å finne tilbake til Ice's eget nett, når jeg er tilbake der jeg vet de har dekning...

Dette er nok for at kundene skal få en best mulig opplevelse. For hvis det hadde hvert motsatt og telefonen hang igjen på ett ICE nett med dårlig deking som stadig datt ut, så ville mange klaget. Omvendt så er det bare oss som henger her som syntes det er dumt.

Lenke til kommentar

Dette er nok for at kundene skal få en best mulig opplevelse. For hvis det hadde hvert motsatt og telefonen hang igjen på ett ICE nett med dårlig deking som stadig datt ut, så ville mange klaget. Omvendt så er det bare oss som henger her som syntes det er dumt.

 

Enig, men med Data frihet så er det nok flere enn på forumet som reagerer.

Lenke til kommentar

Hopping mellom nett er sannsynligvis definert i 3GPP standard. Ice kan så justere dette via SIM toolkit meldinger, og jeg tror at ice har jobbet mye med å få en optimal balanse mellom kost av bruk av roamingnett og quality of service for kunden.

 

En tilfeldig, eldre spec jeg fant i farta. Tror det er 2 minutter som brukes hos ice for tiden dersom enheten er idle.

 

3.2.2.5 Timer for return to HPLMN
If the UE in Automatic Mode has selected and registered on a VPLMN of its home country, it shall make periodic attempts to return to its HPLMN.
The interval between attempts shall be stored in the SIM/USIM. Only the service provider shall be able to set the timer value. The timer shall have a value between 6 minutes and 8 hours, with a step size of 6 minutes. One value shall be designated to indicate that no periodic attempts shall be made.
In the absence of a permitted value in the SIM/USIM, or the SIM/USIM is phase 1 and therefore does not contain the datafield, then a default value of 30 minutes, shall be used by the UE.
NOTE: Use of values less than 30 minutes may result in excessive ME battery drain.
 

ftp://ftp.3gpp.org/tsg_sa/WG1_Serv/TSGS1_07_SophiaAntipolis/Docs/S1-000139.doc

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ice nett har wifi som er bra , tror telenor har noe lignende

prøvde de noen år tilbake, at det er litt dårlig bånbredde

er ikke så viktig , nettradio , faller ut, en kommer in på nettbank

dab radio fungerer ikke

 

Kan du spesifisere litt mer hva du mener?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Etter hva jeg har forstått er det fortsatt mange som plages med at når folk forsøker ringe deg så får de beskjed om at telefonen er slått av, selv om den har fulle signaler.

Jeg tror dette skyldes en bug hos ICE og hopping mellom nettene.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått er det fortsatt mange som plages med at når folk forsøker ringe deg så får de beskjed om at telefonen er slått av, selv om den har fulle signaler.

 

Jeg tror dette skyldes en bug hos ICE og hopping mellom nettene.

Gjelder det fortsatt om man viderekobler til et annet nummer ved ikke tilgang/dekning/opptatt? Fra ice nr til annen operatør?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått er det fortsatt mange som plages med at når folk forsøker ringe deg så får de beskjed om at telefonen er slått av, selv om den har fulle signaler.

 

Jeg tror dette skyldes en bug hos ICE og hopping mellom nettene.

Gjelder det en spesifikk telefonprodusent eller er det flere som opplever det med Samsung, Huawei osv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Etter hva jeg har forstått er det hos ICE som operatør. Har selv erfart dette med forskjellige telefoner og problemet forsvant når jeg byttet operatør til enten Telenor eller Telia. Dette var før VoLTE på eget nett hos ICE, og jeg lurer på om problemet nå er løst? Nå er det fortsatt mange som ikke har tilgang til VoLTE hos ICE, feks. de med iPhone, og det er ikke lenge siden jeg leste om noen som hadde tilsvarende problemer som jeg hadde.

Kundeservice klarte aldri løse problemet, selv etter månedsvis med feilsøking måtte jeg gi tapt og bytte operatør. Viderekobling ble aldri forsøkt og var heller ikke aktuelt for meg, men jeg antar at dette ville fungert.

Forøvrig opplevde jeg samme problemer for mange år siden hos en operatør som kalte seg MTU. Den gang ble jeg så irritert at jeg byttet både telefon og operatør i samme slengen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Loppa75 skrev (På 4.8.2019 den 19.08):

Noen med Huawei som har fått VoLTE hos Telia?

Eller er det kun Samsung?

Jeg har en Huawei P20, og har kun VoLTE på Ice's nett.

Mens fruens Samsung har Volte på begge nett... 

Er det noen her med Huawei og Ice, som får Volte hos Telia? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...