Gå til innhold

BankID på mobil er nede for mange. Skatteoppgjøret har noe av skylden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I slike anledninger og retorisk spørsmål: Hvorfor må alle få tilgang på informasjonen akkurat på samme dagen?

 

Annet spørsmål: Hvorfor gjør de ikke noe med kapasiteten?

Før i tiden kunne man si "vi opplever økt kapasitet en gang i året så det er dumt å betale for det"

 

Gjett hva, i dag finnes det løsninger som øyeblikkelig kan booste kapasiteten og man betaler for det man bruker. IDIOTER. FAEn altså

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Et spørsmål i forb. med BankID på mobil;

 

Jeg måtte slutte med BankID på mobil da jeg begynte med mobil som benytter to SIM kort. En kunne ikke angi hvilken SIM bankID skulle benytte - ergo ble det feil. Noen som vet om dette fungerer i dag ?

Lenke til kommentar

Et spørsmål i forb. med BankID på mobil;

 

Jeg måtte slutte med BankID på mobil da jeg begynte med mobil som benytter to SIM kort. En kunne ikke angi hvilken SIM bankID skulle benytte - ergo ble det feil. Noen som vet om dette fungerer i dag ?

 

Jeg benytter en mobiltelefon med dual SIM (Samsung Galaxy S9+) og der fungerer det som det skal. Men har Bank ID på kun ett av numrene (SIM #2).

Lenke til kommentar

I slike anledninger og retorisk spørsmål: Hvorfor må alle få tilgang på informasjonen akkurat på samme dagen?

For det første er det annonsert at de faktisk har tilgang, det er gitt en lovnad, men siden det er staten, så går det greit å bryte sitt ord, også denne gangen.

 

Den andre grunnen er at mange har i overkant store lån, og jeg vet av folk som bruker over halve lønna på boliglånet. Denne informasjonen er derfor viktig for dem, og det er langt fra noen underholdning.

 

Annet spørsmål: Hvorfor gjør de ikke noe med kapasiteten?

Før i tiden kunne man si "vi opplever økt kapasitet en gang i året så det er dumt å betale for det"

 

Gjett hva, i dag finnes det løsninger som øyeblikkelig kan booste kapasiteten og man betaler for det man bruker. IDIOTER. FAEn altså

Ja, er det ikke her at sky-løsninger skulle frelse verden?

 

Uansett, dette er statlig, så de kan love hva som helst, og det går like galt neste år, og det verste som kan skje er at de får opprykk.

Lenke til kommentar

 

I slike anledninger og retorisk spørsmål: Hvorfor må alle få tilgang på informasjonen akkurat på samme dagen?

For det første er det annonsert at de faktisk har tilgang, det er gitt en lovnad, men siden det er staten, så går det greit å bryte sitt ord, også denne gangen.

 

Den andre grunnen er at mange har i overkant store lån, og jeg vet av folk som bruker over halve lønna på boliglånet. Denne informasjonen er derfor viktig for dem, og det er langt fra noen underholdning.

 

Annet spørsmål: Hvorfor gjør de ikke noe med kapasiteten?

Før i tiden kunne man si "vi opplever økt kapasitet en gang i året så det er dumt å betale for det"

 

Gjett hva, i dag finnes det løsninger som øyeblikkelig kan booste kapasiteten og man betaler for det man bruker. IDIOTER. FAEn altså

Ja, er det ikke her at sky-løsninger skulle frelse verden?

 

Uansett, dette er statlig, så de kan love hva som helst, og det går like galt neste år, og det verste som kan skje er at de får opprykk.

BankID er ikke statlig. BankID er samme selskap som Vipps og BankAxept og sameies av ca 100 norske banker med DNB som største eier (ca 50 %?)

Og så er det rett som noen påpeker over her at det går fint an å bruke MinID i stedet for BankID. Gratis er det òg.

Lenke til kommentar

BankID er ikke statlig. 

Stemmer. Poenget er at staten har overlatt ansvaret til dem, uten å sette tilstrekkelig makt bak kravet om at de skal levere. Det bir feil å akseptere slike unnskyldninger. Hadde det vært korrekt kontraktfestet med dagbøter på noen titalls millioner kroner, så kan du være sikker på at problemene ikke hadde kommet. Og noen ganger gidder staten bare ikke. Så ender vi opp med innloggingssystemer som ikke fungerer og fregatter som ikke tåler norsk klima.

Lenke til kommentar

 

BankID er ikke statlig. 

Stemmer. Poenget er at staten har overlatt ansvaret til dem, uten å sette tilstrekkelig makt bak kravet om at de skal levere. Det bir feil å akseptere slike unnskyldninger. Hadde det vært korrekt kontraktfestet med dagbøter på noen titalls millioner kroner, så kan du være sikker på at problemene ikke hadde kommet. Og noen ganger gidder staten bare ikke. Så ender vi opp med innloggingssystemer som ikke fungerer og fregatter som ikke tåler norsk klima.

Staten brukar BankID som ein av fleire løysningar for innlogging.

Folk som har eit ekstremt behov for å logga inn på eit bestemt tidspunkt kan jo bare bruka ein alternativ metode (MinID, Bypass, Commfides, kodebrev, SMS eller tilogmed "kun passord"). For oss andre, så klarar vi å venta ti minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...