Gå til innhold

Ringte spådame. Angrer. Kan noen berolige meg?


Anbefalte innlegg

Jeg ringte en spådame for en stund siden, noe jeg angrer på da hun sa nesten bare negative ting. Kjæresten min reiser en del. Fikk høre at han ikke kom tilbake og jeg fikk ikke se han mer fordi han trenger forandring i livet sitt osv... positivt for han kanskje, ikke for meg. Og det var ikke noe jeg kunne gjøre for å få han til å ombestemme seg, men det tror jeg da heller ikke at jeg kan. Han Jobbet også som vikar et sted og sluttet, han kom heller ikke tilbake dit sa hun, men nå er han vikar der igjen så da hadde hun ikke rett i akkurat det. Det eneste positive var at tristheten min kom til å gå over igjen, men sånt går jo alltid over, så var vel ganske lett spådom. Hun sa han var noe spesielt for meg, det kunne hun føle. Nå er han jo kjæresten min da. Var dette generelle spådommer? Lite sjangs for at hun faktisk er synsk og har rett? Håper noen kan berolige meg, for håper jo dette bare er tull. Og angrer på at jeg ringte. Skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det. Føler meg dum. Var vel et innfall jeg fikk. Værste er at folk på Facebook har skrevet at hun er flink, og har funnet dyr, ting osv... Og er treffsikker. Men hun kan jo være en god menneskekjenner og flink til å gjette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg ringte en spådame for en stund siden, noe jeg angrer på da hun sa nesten bare negative ting. 

 

Ta alt slike folk sier med en klype salt.. Ikke stol på et ord. Det finnes sikkert noen som er "ekte" vare når det kommer til dette med synskhet, jeg har troen på at det kan være noe i det, men vær veldig forsiktig med å stole på noen, da det kan være direkte svindel. 

Lenke til kommentar

Ta alt slike folk sier med en klype salt.. Ikke stol på et ord. Det finnes sikkert noen som er "ekte" vare når det kommer til dette med synskhet, jeg har troen på at det kan være noe i det, men vær veldig forsiktig med å stole på noen, da det kan være direkte svindel.

 


Håper du har rett.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen som er ekte vare som "Omnia vincit amor" sier det er kun svindel.

Hadde det finnes noen som kunne vitenskaplig bevise sine spådommer hadde de gjort det , men pr. i dag er det ingen som har bevist 0.00000000001% av hva de påstår. Du har bedre treffprosent med å  kaste en terning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det finnes ikke noen som er ekte vare som "Omnia vincit amor" sier det er kun svindel.

Hadde det finnes noen som kunne vitenskaplig bevise sine spådommer hadde de gjort det , men pr. i dag er det ingen som har bevist 0.00000000001% av hva de påstår. Du har bedre treffprosent med å  kaste en terning.

 

Jeg tror ikke alle er svindlere. Jeg tror det finnes folk der ute som kan sakene sine, men selv velger jeg ikke å benytte meg av slike tjenester da jeg er skeptisk.

 

Men slike som driver dette igjennom telefon har jeg liten tiltro til... 

 

Har noen i familien som har drevet med dette og kan ikke se for meg at den personen lyver. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Send en motsigelse mot fakturaen så fort du kan, da kan da ikke gå videre med den. Sender de den videre til et inkasso byrå bryter de loven og har allerede tapt kravet.

Siden de ikke har levert en tjeneste har de ikke et gyldig krav.

Sender inkasso byrået eller svindler firmaet saken over til forliksrådet har du en vanntett sak og de taper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Send en motsigelse mot fakturaen så fort du kan, da kan da ikke gå videre med den. Sender de den videre til et inkasso byrå bryter de loven og har allerede tapt kravet.

Siden de ikke har levert en tjeneste har de ikke et gyldig krav.

Sender inkasso byrået eller svindler firmaet saken over til forliksrådet har du en vanntett sak og de taper.

En spådom er en tjeneste de leverte, TS ringte spåkone og spåkona leverte spådom..

Lenke til kommentar

Det er bare BS der de sier det de tror du vil høre fra de, ut fra det du sier. Slik blir de treffsikre, ettersom de fisker informasjon ut fra deg som de jobber videre med, så gir helt generelle råd som treffer stort sett alle. Hmmm... Stusser litt på hvorfor hun trodde det hun sa var noe jeg ville høre... Men uansett sikkert bare BS

 

Cold reading driver de med, https://en.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Lenke til kommentar

Om saken skulle komme opp i forliksrådet er det bare å be svindlere firmaet å komme opp med neste ukes lotto tall, kan de ikke det kan de ikke se fremtiden.

 

Tror du det fortsatt ville finnes slike tjenester om det var så enkelt? Selvfølgelig er det bare vås, men de fleste har nok det juridiske i orden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da kan jeg slo meg til ro med at det mest sannsynlig er svindel og at hun drev med cold reading? Kan det at hun sa mye negativt og at det står at hun er ærlig være for å virke mer troverdig? Syns det er er merkelig at det selger mer å være negativ. Men skal aldri ringe mer og får håpe det bare var bullshit.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alle er svindlere. Jeg tror det finnes folk der ute som kan sakene sine, men selv velger jeg ikke å benytte meg av slike tjenester da jeg er skeptisk.

Rart ingen av dem er i stand til å vise at de kan sakene sine når det blir kontrollert. Når ganske mange verden rundt påstår at de har magiske krefter og ingen kan bevise det i kontrollerte forsøk er det kanskje ikke så veldig sannsynlig at noen av dem egentlig har evnen.

 

Har noen i familien som har drevet med dette og kan ikke se for meg at den personen lyver.

Er nok mange som gjetter og tror det selv, eller tror at de var synsk fordi de tenkte på en person som ringte like etterpå osv., uten å huske hvor mange de tenkte på som ikke ringte.

 

 

Så da kan jeg slo meg til ro med at det mest sannsynlig er svindel og at hun drev med cold reading?

Finnes det noe annet?

Foreslår at du ser Folkeopplysningen på NRK. Særlig denne: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715

Men også denne: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2012/KMTE61006410

 

Merkelig hvordan synske påstår at de har evner, men når de faktisk kontrolleres så klarer de ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Murphys lov: Alt som kan gå galt, går galt. Beskrevet litt annerledes: Ting vil gå galt uavhengig av situasjon hvis gitt muligheten.

Har jo også: "Man høster det du sår" eller noe i den duren. Uansett er det vel kanskje best å ta ting som det kommer, og ikke tenke det værste i alt. Og ikke minst drite i det folk sier og skriver over internett og telefon. Du finner nok bedre svar i deg selv, samtaler med andre du kjenner og gi ting tid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...