Gå til innhold

Skoda åpner for forhåndsbestilling av sin el-SUV med firhjulstrekk og 500 km rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Er vel bedre å benytte plassen der tanken vanligvis er til å ha motoren istede for å oppta plass under panseret som man kan bruke til oppbevaring.

 

Honda E har jo bakhjulstrekk.

Nei ikke vet jeg. Ble faktisk usikker på om den får fram eller bakhjulsdrift. Det varierer fra side til side. Fant ikke info hos Skoda

Lenke til kommentar

Kommentaren var ikke at det ikke hadde betydning, men at det ikke var så interessant. Ditt tilfelle må jo kunne sies å være relativt ekstremt.

 

Nå er det mange garasjer i Oslo-området som ble bygget for biler fra 70-tallet og eldre enn det og, og min tidligere Carisma (RIP) må sies å være svær i forhold til hva folk flest kjørte rundt med da. Flere av naboene lot SUVen stå utenfor, og "konebilen" fikk plassen i garasjen, om man ikke bare brukte den som en ekstra bod.

 

Min historie var nok bare veldig grafisk fremstilt, men absolutt ikke uvanlig. Dog, føles jo litt mindre dramatisk når man har biler på begge sider,og ikke blir skvist inn mot en solid og ruglete murvegg.

 

Men har jo vært saker i bl.a. "TV2 hjelper deg" (og sannsynligvis også "Forbrukerinspektørene" på NRK, der boligprosjekter med garasjeplass inkludert ble levert med alt for liten plass i forhold til regelverket.

Lenke til kommentar

 

Hvor får du dette fra? Vegvesenet sier 184,9 cm bred: https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EV31001

Bredde med speil er ikke så interessant.

 

Når du skal inn i en garasje eller en trang port, så er absolutt bredden inkludert speil svært aktuelt. Spesielt om det krever at man rygger. Kanskje ikke like viktig om du både har ryggekamera og omgivelseskamera, og de innfelte speilene ikke bygger utover bilens bredde, men jeg foretrekker å kunne bruke speilene også.

 

Har selv bodd et sted der det var så trangt i garasjen at min daværende Mitsubishi Carisma hadde problemer med å få plass. Med plassen nærmest veggen,så måtte jeg rygge inn, mens naboen måtte kjøre inn for at vi kunne "dele" området for avstigning og påstigning.

 

Da var det å rygge inn helt til man var med speilene ved portåpning, felle inn passasjerspeilet, rygge forbi porten, felle ut speilet på innsiden igjen og rygge til man var 95 % på plass, felle inn speilet igjen og så rygge de siste cm mens man rettet opp bilen slik at front ved passasjerside lå nesten klistret inntil veggen. Da hadde jeg ca en tomme mellom veggen og speilet.

 

En dag hadde naboen parkert så romslig at jeg rett og slett måtte be han flytte bilen, da jeg ikke klarte å komme meg ut av bilen i garasjen. Hadde testet, men umulig å åpne den slik at jeg kunne skvise meg ut. Da var det bare å kjøre ut, og banke på hos naboen og spørre pent.

 

Hadde det vært veldig sent eller veldig tidlig, eller de ikke hadde vært hjemme, så måtte jeg satt bilen utenfor,og derved fått skrapejobben neste dag, noe som fristet mere.

 

Så vennligst ikke kom med at bredde uten speil ikke har betydning, for det er fullstendig BS.

 

;-)

I fellesgarasjen er det en meter i forskjell i bredden på parkeringsplassene (vi har en av de største). Alle betalte det samme og plassene ble delt ut tilfeldig. Helt Texas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ikke vet jeg. Ble faktisk usikker på om den får fram eller bakhjulsdrift. Det varierer fra side til side. Fant ikke info hos Skoda

Skoda har svart bak- og firehjulsdrift på spørsmål fra interesserte på Facebook. Det gir også mening ut fra de andre bilene som skal komme på denne plattformen fra VAG.
Lenke til kommentar

Synes nå det er en uting å legge ut for bestilling noe som ikke kan prøves på forhånd..

Jeg vet ikke jeg, men det er nå min mening?

 

Det er ikke bestilling, det er reservasjon. Man kan si fra seg sin reservasjon om man ønsker, når man har bestilt bilen, skrevet kontrakt og betalt er det boe helt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Synes nå det er en uting å legge ut for bestilling noe som ikke kan prøves på forhånd..

Jeg vet ikke jeg, men det er nå min mening?

 

Det er ikke bestilling, det er reservasjon. Man kan si fra seg sin reservasjon om man ønsker, når man har bestilt bilen, skrevet kontrakt og betalt er det boe helt annet.

Joda...hvis en skal pirke på det, tror du forstod meningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...