Gå til innhold

Stor skepsis til vaksiner i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Dere vil nok oppdatere URL-en til undersøkelsen. Akkurat nå peker den på "file:///C:/Users/aaf/Downloads/wellcome-global-monitor-2018.pdf" :)

 

EDIT: Og såvidt jeg kan se er BBC-lenken også feil?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Burde gjøres enkelt:

Tar man ikke vaksiner, så mister man tilgang til offentlige skoler og blir fratatt passet.

 

Så enig så enig. Ta vaksine som et kollektivt ansvar, skjer ikke dette får du heller ikke lov til å benytte deg av hva det offentlige har å by på. Unntak selvfølgelig til dem som ikke kan ta den av diverse grunner.

 

Jeg tror vi på nåværende tidspunkt har den dummeste befolkningen som noen gang har levd. Hvorfor? Fordi vi har tilgang til kunnskap, fordi vi VET bedre. Før visste man genuint ikke bedre eller man ble forfulgt av kirken om må ikke fulgte deres lære. Nå har man kunnskap lett tilgjengelig og hva gjør vi? Ignorerer den.

Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Burde gjøres enkelt:

Tar man ikke vaksiner, så mister man tilgang til offentlige skoler og blir fratatt passet.

Så vidt jeg vet så er det noen land som krever at du er vaksinert mot ditt og datt

Pass/Førerkort og Vaksinehefte burde være obligatorisk, hvorfor har jeg ellers fått "International Certificate of Vaccination"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Just det.. vad kan det bero på.. hmmm.. hmmm..

Fullständigt samvetslösa o totalkorrupta bolag som tjänar grova pengar på att folk är sjuka...

Jag vet! Vi tar o injicerar deras substanser rakt in i blodomloppet! ..på nyfödda barn dessutom som inte ens har färdigutvecklat immunförsvar.. Vad kan möjligen gå fel..

Jøss importerer vi de og, eller hyler du over grensa?

 

Tilliten i Europa var på vei opp. Så skjedde 2008, og har sakte men sikkert gått i ganske så brått nedover.

 

Noe jeg kan skjønne, enkelte land var ute med vanvittige penger summer som bare forsvant. Og ingen satt ansvarlig.

 

Det gir jo folk en bitter smak i munn.

 

Om 1/3 av oljefondet forsvant pga mislighold. Og ingen ble holdt ansvarlig. Skal jeg love min tillit hadde falt og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ingen overraskelse her altså. Skepsis til vaksiner vil være motsatt proposjonal med sjansen for å få sykdommen uten vaksinen.

 

Finner man en vaksine for kreft vil den være dritpopulær helt til ingen lenger får kreft. Da vil konspirasjonsteoretikerne proklamere vaksinens farer og unødvendighet. Med dagens gigantiske roperter (sosiale medier) når de jo fort ut til en del sjeler som ikke tenker selv.

Lenke til kommentar

Hva som forundrer meg, er denne svart-hvit tankegangen som presser seg frem. Enten er man for eller så er man åpenbart mot vaksiner. Hva med å nyansere bildet litt? I 1986 signerte Reagan en lov som fjernet muligheten for krav mot legemiddelindustrien for vaksineskader (noen som husker narkoepilepsi fra svinesnuevaksinene?). Robert Kennedy avdekket i 2018 via Freedom of Information Act (FOIA) at ingen sikkerhetsstudier på vaksinesikkerhet var blitt gjennomført på 32 år... Er det da slik at man vet at vaksiner utviklet før 1986 er trygge, mens vaksiner som utviklet etter 1986 er umulige å dokumentere enten eller? Anbefaler alle å sette seg litt inn i gråfargespekteret, det skal vistnok være 50 forskjellige av dem... Hatten av for presidentsønnen!

Lenke til kommentar

 

Det hadde vært interessant å se om det er en (negativ) korrelasjon mellom generell tillit i samfunnet og vaksineskepsis.

Er ikke vaksineskepsis (og tro på homeopati, synskhet, osv.) gjerne noe man ser hos rødvinstanter på vestkanten?

Nå var denne undersøkelsen rimelig global, så... nei?

 

I Norge er det vel størst skepsis mot vaksine på Vestlandet, jeg synes å huske at Haugesund skilte seg spesielt ut.

Lenke til kommentar

Just det.. vad kan det bero på.. hmmm.. hmmm..

Fullständigt samvetslösa o totalkorrupta bolag som tjänar grova pengar på att folk är sjuka...

Jag vet! Vi tar o injicerar deras substanser rakt in i blodomloppet! ..på nyfödda barn dessutom som inte ens har färdigutvecklat immunförsvar.. Vad kan möjligen gå fel..

 

Tror du bør gjøre bedre undersøkelser på kostnadene med å utvikle medisiner før du klager på priser på medisin. Og injisere deres substanser som du kaller det, er nettopp det som fungerer. Hvordan skulle du ellers klare å bli vaksinert. Og det nyfødte barnet blir ikke vaksinert før immunforsvaret er i stand til å tåle vaksinen. Før det vil uvaksinerte mennesker (vaksine- nektere) være en direkte trussel mot dette nyfødte barnet fordi samfunnet ikke lenger er fullt ut dekket av flokk- immunitet.

 

Men det er en fin løsning. Vi som skjønner viktigheten av vaksinene kan fortsette som før. Alle som nekter å ta vaksine, kan flytte til et konsentrert område. Dette området bør være relativt flatt og stort. Det må være plass til alle gravlundene de trenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Følger fremveksten av konspirasjonsteorier fremveksten av sosiale media, eller vokser de uavhengig av hverandre?

 

Er helt klart en sammenheng. I sosiale medier blir saker man bokstavelig talt liker løftet opp med høy synlighet, så dermed ser man konspirasjonsteorien "overalt".

Og når antallet likes øker, så øker den generelle synligheten. Enda flere "oppdager" konspirasjonen, begynner å se på innholdet, og snøballen ruller videre.

 

Sosiale medier vokser basert på innhold som genererer klikk, og konspirasjonsteorier lager mange klikk, så jeg tror at disse vokser i lag, i en synergi.

Lenke til kommentar

Jeg tror mye til dette er skyld i sosiale medier. Du ser at det som generer mest klikk er det som gjør deg sint eller opprørt.

 

Derfor får du reklame og ting opp som gjør deg provosert så du skal klikke, så dele og fortelle dine vinner hvor teit  dette er.

 

Penger, det er lett og slett mest penger i og holde på slik.

 

Men er det riktig? Det skaper veldig mye uro, og ustabilitet.

 

Noe jeg mener myndighetene rundt i verden må sette en stopper for, at slik reklamering er ikke greit. Og at det er ødeleggende.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Er det ikke en god del mennesker (oftest barn/ungdom) som faktisk har blitt syke av vaksiner? Flere hundre ble rammet av narkolepsi etter å ha tatt Pandemrix vaksine mot svineinfluensa i 2009. Over 100 har fått erstatning, mens 300 fikk avslag. Den såkalte MMR-vaksinen har vel også vært omstridt, og etterlatt seg en ofre i kjølvannet.

 

Helseaktørene bestrider gjerne at vaksiner er årsak, mens samtidig betaler staten i andre enden ut erstatninger og godtar "moderne" diagnoser som ME, som forekommer hypping blant unge for tiden.

 

Skal kanskje ikke avvise all vaksine-skepsis som ubegrunnet? :hmm:  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...