Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trakk visdomstann for 5 dager siden[smaker som noe har dødd i munnen]


Dangle

Anbefalte innlegg

Jeg trakk en visdomstann i over kjeven for 5 dager siden.

 

I dag har jeg fått en smak og lukt som lukter som noe har daua i kjeften. Jeg har ikke vondt,men leser om såkalt "dry socket", men da burde jeg hatt ekstremt vondt også?

 

Når jeg titter opp ser jeg et lite sort hull også.

 

Er det vanlig at det kommer væske/lukt fra et hull som gror?

 

Jeg stikker uansett til tannlegen i morgen.

Endret av Dangle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var der i stad. Var visst mat som satt fast. Fikk en vann sprøyte for å skylle og en enn lapp som det står corsodyl på som jeg må kjøpe.

 

Rart jeg ikke fikk dette første gang.

 

Ville ha byttet tannlege med en gang,

det å bruke Corsodyl (klorheksidin) etter å ha trekt tenner er grunnleggende info,

tannlegen burde også ha lagt en type antibakteriell innlegg (som forsvinner av seg selv) inn i gropa der tanna var!

 

Du skal også ha fått info om å unngå hard mat i noen dager etter operasjonen,

og du skal også unngå all mat og drikke i 3 timer rett etter tanntrekkinga.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

Ahh fyyyfan så nasty hahaha

 

sorry for at jeg ler... men dette er helt horribelt.

 

Satt det fast mat så lenge at det lukta fuckings død oppi der?  :sick:  Nei fyfaen.. Rart LEGER ikke klarer å informere om sånt før det skjer..Du kan umulig være førstemann.

 

Faith in humanity...0.023%

 

Anonymous poster hash: 03477...0d8

 

 

Glad jeg har den tannlegen jeg har,

beste tannlegen jeg har hatt,

bla. utført rotfylling uten bedøvelse smertefritt,

klarte også å ta visdomstanna ut uten at den sprakk opp i flere deler.

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg fikk heller ikke info om noen ting når jeg trakk, ikke fikk jeg beskjed om å skylle med Corsodyl eller annet heller.

Forøvrig gikk det helt fint, totalt uten smerte før, under og etter.

Lenke til kommentar

Ville ha byttet tannlege med en gang,

det å bruke Corsodyl (klorheksidin) etter å ha trekt tenner er grunnleggende info,

tannlegen burde også ha lagt en type antibakteriell innlegg (som forsvinner av seg selv) inn i gropa der tanna var!

Jeg er uenig i alt det du skriver her. Du kan umulig være en kollega? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i alt det du skriver her. Du kan umulig være en kollega? 

 

Er ikke tannlege nei, men å skylle med klorheksidin er ikke vanlig etter tanntrekking?

 

Jeg fikk ihvertfall beskjed om det etter å ha tatt visdomstanna pga. at det var ett åpent sår,

det stiller seg kanskje annerledes viss man syr?

 

Såret mitt lukket seg forøvrig helt etter 3 - 4 dager.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke smerte eller hovent noe sted, men den lukta/smaken kommer hvergang jeg klemmer på området.

 

Vet ikke om jeg treffer hullet når jeg skyller. Er det meningen å stikke den bøyde plast nåla inn til kanten av hullet og spyle hardt eller forsiktig?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg fikk beskjed om skylle munnen med antibakteriell morgen og kveld etter at jeg trakk en visdomstann. Det sier seg jo litt selv når man har et åpent sår i munnen og at munnen generelt sett err stappfull av bakterier  man helst vil unngå å få inn i blodstrømmen. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Det du beskriver tyder på en infeksjon. I munnen sitter dette gjerne litt dypere enn på hud, så kroppen har større vanskeligheter med å fikse dette selv. For å påskynde helingsprosessen anbefaler jeg Vademecum. Anti-bakteriell og svir litt, men resultatene er amazing. Drypp et par dråper opp i hullet, og smør inn en dråpe i tannkjøttet rundt. Du kan eventuelt ta å rive tuppen av en q-tip, soake den i Vademecum og legge oppi hullet (om det er plass). Ta ut etter en halvtime.

Gjør dette tre ganger om dagen i et par-tre dager. Om det ikke blir bedre innen det, så ville jeg sagt ifra til tannlegen om dette.

Litt mer om fantastiske Vademecum:

  https://www.startsiden.no/kreativeideer/den-anvendelige-klassikeren-mer-enn-bare-munnvann/

 

Lenke til kommentar
  • Gaea låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...