Gå til innhold

Hva går Norge glipp av om Huaweis teknologi blir forbudt? Møt selskapets teknologisjef i TU Frokost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I den grad jeg har noe valg; må jeg velge mellom å bli overvåket av amerikanere eller overvåknet av kinesere, så velger jeg amerikanere, hver eneste gang. Full støtte til boikott av Huawei.

Hvorfor må det være noe enten eller? Kast ut spion-pakket, uansett nasjonalitet.

Lenke til kommentar

I den grad jeg har noe valg; må jeg velge mellom å bli overvåket av amerikanere eller overvåknet av kinesere, så velger jeg amerikanere, hver eneste gang. Full støtte til boikott av Huawei.

 

Amerikanerne overvåker oss, men de leverer ikke mye mobil infrastruktur. Håndsettene er jeg ikke så bekymret for. Ericsson eller Nokia 5G infrastruktur er neppe særlig befengt med bakdører og spionprogramvare. Er nok mer bekymret for innebyggede sabotasje mekanismer i Huawei infrastrukturen enn spionasje. Hva om Kina truer med, eller faktisk stenger ned 5G nettene i vesten, i en skarp situasjon. Med planene for tjenseter på 5G vil det være en katastrofe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Handelskrigen Trump startet ville vært unødvendig hvis vestlige land hadde tatt affære mot Kina da de begynte å stjele teknologi over en lav sko. Kina har stjålet alt de har kommet over.

At dette ikke har skjedd har medført at despotstyret i Kina har fått lov å utvikle seg til det det er i dag. Dette ville vært mye vanskeligere uten alle pengene Kina tjener på tyverier.

Dessuten burde vestlige land stått sammen og kritisert og boikottet Kina pga deres alvorlige brudd på grunnleggende menneskerettigheter. Ingen andre land har gått fri fra kritikk som Kina har gjort, og nå er Kina så mektig at det kun er USA som tør.

Når folk sier USA og Kina er samme dårlige ulla, har de ingen forståelse for hva som er på gang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Handelskrigen Trump startet ville vært unødvendig hvis vestlige land hadde tatt affære mot Kina da de begynte å stjele teknologi over en lav sko. Kina har stjålet alt de har kommet over.

At dette ikke har skjedd har medført at despotstyret i Kina har fått lov å utvikle seg til det det er i dag. Dette ville vært mye vanskeligere uten alle pengene Kina tjener på tyverier.

Dessuten burde vestlige land stått sammen og kritisert og boikottet Kina pga deres alvorlige brudd på grunnleggende menneskerettigheter. Ingen andre land har gått fri fra kritikk som Kina har gjort, og nå er Kina så mektig at det kun er USA som tør.

Når folk sier USA og Kina er samme dårlige ulla, har de ingen forståelse for hva som er på gang.

Jeg er enig med deg, men, USA gjør det overhodet ikke av etiske grunner. De føler seg truet fordi de vil miste mer og mer makt til Kina i årene som kommer, menneskerettigheter osv kunne de ikke brydd seg mindre om, hint Saudi Arabia. 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Ved neste kjøp av PC eller mobil blir det Huawei. På trass.

Det er smått flaut å se stadig flere henge seg på løse påstander om spionasje uten fnugg av bevis så langt. Har alle glemt at det er kun det vi har fortsatt? Kun påstander... Som beleilig nok ikke trenger bevis før alle begynner å tenke at det kanskje er noe i påstandene.

 

Det vil alltid mangle bevis for at noe som helst er galt med noen av Huaweis produkter men det vil også mangle bevis for at alt er bra. Og da er beskyldninger nok.

 

Når det gjelder tilgangen til ressursene og de tekniske løsningene Huawei trenger videre fremover blir det veldig spennende å følge med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handelskrigen Trump startet ville vært unødvendig hvis vestlige land hadde tatt affære mot Kina da de begynte å stjele teknologi over en lav sko. Kina har stjålet alt de har kommet over.

At dette ikke har skjedd har medført at despotstyret i Kina har fått lov å utvikle seg til det det er i dag. Dette ville vært mye vanskeligere uten alle pengene Kina tjener på tyverier.

Dessuten burde vestlige land stått sammen og kritisert og boikottet Kina pga deres alvorlige brudd på grunnleggende menneskerettigheter. Ingen andre land har gått fri fra kritikk som Kina har gjort, og nå er Kina så mektig at det kun er USA som tør.

Når folk sier USA og Kina er samme dårlige ulla, har de ingen forståelse for hva som er på gang.

Burde gått sammen og kritisert USA og bryte grunnlegende menneskerettigheter med slave arbeid og forferdelige forhold i "for fortjeneste fengsel"

 

Mange svin på skogen hos de begge. Kina er en del mindre krigshissere, og har ikke til vane for og destabilisere land for og få dem i på god siden. De bruker gjerne økonomiske insentiver i stede for og armere en haug med proxy krigere osv.

 

For og være ærlig. Jeg ser frem til Kina tar over. Jeg har sett nok lidelse i regi av amerikansk utenriks politikk.

Lenke til kommentar

Mange svin på skogen hos de begge. Kina er en del mindre krigshissere, og har ikke til vane for og destabilisere land for og få dem i på god siden. De bruker gjerne økonomiske insentiver i stede for og armere en haug med proxy krigere osv.

Tja, hva med stadige påminnelse om at de vil ta over Taiwan hvis de prøver å bli selvstendige og posisjoneringen i Sør-Kinahavet ganske mye rasling med sabelen der, for og ikke snakke om okkupasjonen av Tibet.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, hva med stadige påminnelse om at de vil ta over Taiwan hvis de prøver å bli selvstendige og posisjoneringen i Sør-Kinahavet ganske mye rasling med sabelen der, for og ikke snakke om okkupasjonen av Tibet.

Sorry du kan ikke kalle det Taiwan, det kan fornærme Kina :p

 

Taiwan er Kina. Bare demokratisk. De begge ser vel at de gjenforenes en gang i fremtiden.

 

Tibet er jo Kina det og.. Ble tatt under Qing dynastiet i gamle dager og var endel av Kina i en 200-300 år. Så faller emperiet sammen, Tibet sier seg uavhenging og er det i 39 år før Kina har blitt såpass stabilt igjen at det har en stat som fungerer etc. Så tar dem tilbake Tibet.

 

Så at det er så svart på hvitt som du sier? Nei, da vil jeg kalle Israel i midtøsten hvertfall for en okkupasjon. Ettersom det landet var demmes for 2000 år siden, dette var ikke Kina sitt i bare 39 år.

 

Om Norge kommer i ustabilitet, Finnmark sier seg uavhengige. Om vi tar tilbake Finnmark når vi har ting fiksa er vel ikke kjempe horribelt?

 

Prøver og se ting litt fra andre sine sider og ikke bare spise propaganda som blir sendt min vei :p

 

200-300 år. Er lenge det, husk at kontinentet USA ligger på hadde en innfødt befolkning som de nesten utryddet og drepte for og få landet. Om vi skal begynne og gå tilbake, men det er vel liten vits :p

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg vet ikke hvor mye kineserne har planer om å spionere på oss, lovene deres, er vel ikke mer dyptgripende enn "Patriot act" - og - dere snakker om at USA er vår allierte - ja - det var dem som fikk Norge til å gå til krig mot Afghanistan - helt uprovosert.. Er vi stolte av det?

 

https://www.derimot.no/nar-sant-skal-sies-usa-har-vaert-en-drapsmaskin-siden-1945/

Men det er de som har noe som ligner store konsentrasjonsleire, organhøsting av politiske fanger og generell ekstrem innskrenking av frihet blant sine egne landsborgere, hvorfor skal vi da tro at deres intensjoner utenfor deres egne landegrenser er bare fryd og gammen?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem du mener med "de" og "deres" i det innlegget der, for beskrivelsen passer både USA og Kina, men det spiller egentlig ingen rolle for argumentet mitt. Vi bør ikke være allierte eller samarbeide med noen sånne land.

 

Pest eller kolera? - nei takk til begge deler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg vet ikke hvem du mener med "de" og "deres" i det innlegget der, for beskrivelsen passer både USA og Kina, men det spiller egentlig ingen rolle for argumentet mitt. Vi bør ikke være allierte eller samarbeide med noen sånne land.

 

Pest eller kolera? - nei takk til begge deler.

Gjerne vis meg eksempler på systematisk organ høsting av fengslede mennesker i USA. Eller er du bare pirkete på gøy?  

 

Jeg foreslår at du reiser til Kina og prøver å se på Ole Brumm jeg, lykke til.

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være noe enten eller? Kast ut spion-pakket, uansett nasjonalitet.

 

Det ville selvfølgelig vært å foretrekke, men det har jeg ikke mye tro på skjer med det første. Ikke når vi vet hvor dyptgripende/altomfattende overvåkningen er....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...