Gå til innhold

NRK Lisens - Regning neste månad om eg kjøper TV?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal til å kjøpe TV, og forstår det sånn at siste NRK-lisens regninga kjeme ut i juli. Om eg kjøpte ny TV i morgon (noko eg har tenkt å gjere), får eg då siste NRK lisens regninga neste månad? Eller går det greit å kjøpe TV no uten å få den ekstra regninga? Vil helst unngå den til eg må betale neste år når reglane forandrar seg....

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra 1. januar 2020 forsvinner lisensen, men tipper de sender ut krav på alle kjøp inntil 31.12. Det er hverfall ikke oppgitt noe annet ennå. For eksisterende lisenser kommer siste faktura i juli med forfall 31.07. Kjøper du ny TV nå så tar det litt tid før den blir registret, men faktura for lisens fra kjøpsdato og ut året kommer vel etter en måned eller tre.

Lenke til kommentar

Ved ny lisens blir man fakturert fra utleverings-/kjøpsdato rapportert fra forhandler.

 

Tok ingen sjanser, logget inn på foreldra mine sin kjøpskonto, velgte "Klikk og hent", og kjøpte uten å oppgje namnet mitt. Litt juksing mene :)  

Edit: Fikk sjølvsagt lov av dei :)

Endret av MPC
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Skal til å kjøpe TV, og forstår det sånn at siste NRK-lisens regninga kjeme ut i juli. Om eg kjøpte ny TV i morgon (noko eg har tenkt å gjere), får eg då siste NRK lisens regninga neste månad? Eller går det greit å kjøpe TV no uten å få den ekstra regninga? Vil helst unngå den til eg må betale neste år når reglane forandrar seg....

 

Takk.

 

Kjøpte TV fra Elkjøp for 9 år siden og hadde frem til da pleid å kjøpe TV i navnet til min far, eller kjøpe TV via min forrige arbeidsgiver, som var en data-forhandler (de videreformidlet ikke TV-salg til NRK). Glemte meg helt, og kjøpte TV i mitt eget navn. 1 uke etter handelen, fikk jeg regning fra NRK. Så det går ganske fort, virket ikke å være noe som helst sammenheng med om det var forventet faktureringstidspunkt.

Lenke til kommentar

Hva er det som meldes til nrk? Navn på brukerkonto der en kjøper tv, eller bruker de navn tilknyttet oppgitt telefonnummer eller rett og slett navn på kortholder som brukes på selve kjøpet?

Det rapporteres navn og adresse på kjøper (eller leveringsadresse/-navn hvis det avviker fra kjøper) i tillegg til TV-ens merke/type, leveringsdato og forhandler.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nysgjerrig. Du synes det er bedre å betale 3400kr pr år for NRK i direkte påslag på skatten enn å betale 3000kr via faktura?

Har null problem med det synes oxo bom i Norge burde vært fordelt på alle med litt ekstra skatt en måten det blir utført på.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...