Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Platetopp montere støpsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å kjøpe Komfyrstøpsel ? Vil denne fungere på alle?

 

 

Vanlige platetopper bruker komfyrstøpsel.

 

 

Den jeg linket er vell komfyrstøpsel? Vil den fungere?

Svaret er forsatt ja. Du trenger et komfyrstøpsel, også kalt 25 A støpsel og Norwesco.

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/tilbehor-og-andre-hvitevarer/tilbehor-ovn-og-komfyr/A222306/e-zo-stopsel-til-stekeovner

 

 

 

 

 

 

Jeg leste igjennom det innlegget. Men jeg må vell uansett kjøpe ny plugg til veggen? Eller ok å bruke en som er flere år gammel?

Du mener stikkontakten på veggen? Hvis den fungerer og ikke ser svidd ut eller er skadet, så er det bare å bruke den. Hvis den må byttes, så skal det gjøres av elektiker. Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg må vell uansett kjøpe ny plugg til veggen? Eller ok å bruke en som er flere år gammel?

Hvis det gamle ikke er skadet eller brent/svidd, er det ok å bruke det. Ville åpnet og sjekket at skruene som holder ledningene er passe stramme (koble ut sikringen først!).

Lenke til kommentar

Må spørre litt dumt igjen jeg. Er ikke så flink på dette.

Om jeg kjøper den kablen med støpsel på. Hvilke nummer skal disse 3 ledningene skrus inn?

Regner med N betyr den ene av ledningene, men skal den i skruhull 4 eller 5? Spiller det noen rolle hvilken av de 2?

 

Ledningen som var med på platetoppen hadde 5 ledninge. Betyr det at jeg burde bruke det?

post-219109-0-07705700-1560759008_thumb.jpeg

post-219109-0-62071400-1560759027_thumb.jpeg

Endret av Nolimits
Lenke til kommentar

Må spørre litt dumt igjen jeg. Er ikke så flink på dette.

Om jeg kjøper den kablen med støpsel på. Hvilke nummer skal disse 3 ledningene skrus inn?

Regner med N betyr den ene av ledningene, men skal den i skruhull 4 eller 5? Spiller det noen rolle hvilken av de 2?

 

Ledningen som var med på platetoppen hadde 5 ledninge. Betyr det at jeg burde bruke det?

Å koble kabel i platetoppen er elektrikkerarbeid, ikke gjør-det-selv. Det er kun lov å montere støpsel selv. Ikke noe vits å kjøpe ny kabel når det følger med. Koble etter nederste tegning på side 4.

Men uansett: Hvis du er usikker, så sett jobben bort til fagmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...