Gå til innhold

Dette vet vi: Playstation 5 vs. neste Xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony og Microsoft gikk vel sammen for å samarbeide rundt en del ting nå nettopp.

Så, er det noen sjanse for at konsollene blir mer like slik at de kan ha online spill mot hverandre?

Dette gjøres jo allerede i dag. Dog har bare MS vært greie med å la xbox spillere spille med pc spillere og nintendo spillere. Sony har slått ned på denne muligheten.

 

Til artikkelforfatter, halo er vel et spill som bør stå på den lista der?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sony og Microsoft gikk vel sammen for å samarbeide rundt en del ting nå nettopp.

Så, er det noen sjanse for at konsollene blir mer like slik at de kan ha online spill mot hverandre?

 

Var merkelig lik spec da xD

Eneste forskjellen snart, er vell knapt nokk stor-titler og chassi/håndkontroller :p

Lenke til kommentar

Men hvorfor AMD Zen 2? Zen 3 kommer jo på markedet nå og disse konsollene skal ikke på markedet før slutten av neste år så produksjonen starter vel ikke før godt ut i 2020. De skal ha AMD Navi skjermkort, som jo kommer på markedet ca samtidig som AMD Zen 3 så er jo litt snodig at de går for det ene, men ikke det andre? Den bedre IPC'en og ikke minst bedre strømeffektiviteten burde da være veldig attraktiv for konsoller?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Men hvorfor AMD Zen 2? Zen 3 kommer jo på markedet nå og disse konsollene skal ikke på markedet før slutten av neste år så produksjonen starter vel ikke før godt ut i 2020. De skal ha AMD Navi skjermkort, som jo kommer på markedet ca samtidig som AMD Zen 3 så er jo litt snodig at de går for det ene, men ikke det andre? Den bedre IPC'en og ikke minst bedre strømeffektiviteten burde da være veldig attraktiv for konsoller?

Det er zen 2 som kommer nå. Du tenker på zen + som kom i fjor.

Lenke til kommentar

Men hvorfor AMD Zen 2? Zen 3 kommer jo på markedet nå og disse konsollene skal ikke på markedet før slutten av neste år så produksjonen starter vel ikke før godt ut i 2020. De skal ha AMD Navi skjermkort, som jo kommer på markedet ca samtidig som AMD Zen 3 så er jo litt snodig at de går for det ene, men ikke det andre? Den bedre IPC'en og ikke minst bedre strømeffektiviteten burde da være veldig attraktiv for konsoller?

 

Kan ikke utvikle en slik konsoll med HW som kommer ut samme år som konsollen selv. Det som gjør at konsollene ligger et stykke bak PC når de først blir klare for kjøp. Spillutviklere skal f.eks ha specs de kan utvikle for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg tror de blir helt like hvis jeg gjetter riktig.

 

Navn Playstation 5 og Xbox TWO (scarlett) Xbox World?

Grafikk: 22GB VRam NAVI spesial Raytracing (muligens tokjernet GPU prosessenhet)

(11GB intern GDDR6 Vram og 11GB SSD Vram

Cpu: Zen 2 spesial trolig 3.4Ghz med 12kjerner og 24tråder

HDD/SSD: 1-2TB spesial RAM-SSD med delte funksjoner med vram og ram. PCI-E 4.0

Ram: 16-32 GB SSDram.

Ethernet: 10gb og wifi

Kjøling: vaporchamber

Diskdrev: spesiallaget 4K drev med mulighet for å lese 8K plater som egentlig bare er større 4k plater.

Pris mellom 4999kr-6999kr

 

Jeg tror dette må til for å få 8K 120hz stabilt

Endret av KeyJey
Lenke til kommentar

Det jeg tror de blir helt like hvis jeg gjetter riktig.

 

Navn Playstation 5 og Xbox TWO (scarlett) Xbox World?

Grafikk: 22GB VRam NAVI spesial Raytracing (muligens tokjernet GPU prosessenhet)

(11GB intern GDDR6 Vram og 11GB SSD Vram

Cpu: Zen 2 spesial trolig 3.4Ghz med 12kjerner og 24tråder

HDD/SSD: 1-2TB spesial RAM-SSD med delte funksjoner med vram og ram. PCI-E 4.0

Ram: 16-32 GB SSDram.

Lagring: SSD 0.9TB eller 1.9TB

Kjøling: vaporchamber

 

Pris mellom 4999kr-6999kr

 

Jeg tror dette må til for å få 8K 120hz stabilt

 

De nye konsollene kommer ikke til å kjøre 8K med 120hz. Mulig vi ser noen titler som kjører 4k med 120hz, men tror ikke det blir spesielt krevende grafikk.

 

Det er hvertfall veldig positivt at fokuset er blitt større på fps. Dårlig fps er grunnen til at jeg ikke har eid en konsoll siden PS3. Håper det blir standard at man kan velge mellom høy fps eller bedre grafikk. Da får alle velge sin preferanse. Jeg for min del bryr meg veldig lite om grafikken så lenge jeg har 120+ fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sony og Microsoft gikk vel sammen for å samarbeide rundt en del ting nå nettopp.

Så, er det noen sjanse for at konsollene blir mer like slik at de kan ha online spill mot hverandre?

Dette gjøres jo allerede i dag. Dog har bare MS vært greie med å la xbox spillere spille med pc spillere og nintendo spillere. Sony har slått ned på denne muligheten.

 

Til artikkelforfatter, halo er vel et spill som bør stå på den lista der?

Sony har da også latt utviklere legge inn multiplayer over platformer.

Det var Microsoft som startet, under 360 generasjonen, med å nekte kryssplatform spilling.

Lenke til kommentar

Hva om jeg sier at nåværende konsoll generasjon kjører 28 nm brikker og NAVI kjører 7nm ? Og ingen overhead. Tenk om 120hz 8k er mulig da.

 

Hva så? dagens PS4 Pro kjører cirka 2.8k @ 30 fps. For å kjøre 5.6k kreves det cirka 4 ganger mer kraft, skal man kjøre 5.6k @ 60fps må du altså ha et grafikk kort som er 8 ganger raskere enn det PS4 Pro har idag.

 

5.6k @ 120fps vil da si dobbelt mye fps, så 16 ganger mer. men de lover ikke 5.6k, det lover 8K oppløsning. 120-bilder-i-sekundet.

 

8K er det dobbelte av 5.6K. Vi snakker da om cirka 32 ganger mer krevende å kjøre 8K/120fps vs 2.8k/30fps

 

Og det er uten ray-tracing. Ray-tracing halverer FPS til RTX graffikkort. Sååå.. 64 ganger mer? Og det er HVIS lys, teksturer, fysikk, modeller, polygoner etc er likt. 

 

Så nei.

 

Jeg tenker 4-5K/30-60 blir standard, og i 2023 får man muligheten til å velge PS5 Pro som enten gir deg 8K/30 , 6K/60 eller 4K/120

Lenke til kommentar

Det jeg tror de blir helt like hvis jeg gjetter riktig.

 

Navn Playstation 5 og Xbox TWO (scarlett) Xbox World?

Grafikk: 22GB VRam NAVI spesial Raytracing (muligens tokjernet GPU prosessenhet)

(11GB intern GDDR6 Vram og 11GB SSD Vram

Cpu: Zen 2 spesial trolig 3.4Ghz med 12kjerner og 24tråder

HDD/SSD: 1-2TB spesial RAM-SSD med delte funksjoner med vram og ram. PCI-E 4.0

Ram: 16-32 GB SSDram.

Ethernet: 10gb og wifi

Kjøling: vaporchamber

Diskdrev: spesiallaget 4K drev med mulighet for å lese 8K plater som egentlig bare er større 4k plater.

Pris mellom 4999kr-6999kr

 

Jeg tror dette må til for å få 8K 120hz stabilt

8k 120hz stabilt...... lol dagens

 

klarer jo så vidt 60 fps med 2080ti i 4K.

 

Nå avhenger jo dette veldig av spill, men tror virkelig folk at de skal spille halo i 8k @ 120hz.

 

Husk også en ting. Det finnes ingen TV eller konsoll som klarer å 120hz @ 8K. TVene som i dag støtter VRR gjør dette på lavere oppløsninger. Som regel i 1080p.

 

Jeg ber til gud at folk leser seg litt opp og slutter og drive å komme med slike statements, blir bare flaut hele greia.

 

Her er et bilde fra årets og fjorårets samsung tver.

 

post-209627-0-21784400-1560714831_thumb.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alt for høye vil jeg si, selv 4K@60Hz er nok ikke spesielt realistisk for utenom spill med nokså simpel grafikk. Men dette vil forhåpentligvis bety at vi ser 1080P@60Hz i samtlige spill, og noen klarer nok å pushe 1080P@120Hz og 4K@60Hz. Det er jo en solid forbedring sammenlignet med nåværende generasjon.

 

Ifølge DigitalFoundry så vil GPU'en i bestefall ligge rundt ytelsen til GTX 1080 (ikke Ti), men det er jo fordel av bedre optimalisering på konsoll som jo vil hjelpe noe. Vil tro det betyr at target blir native 4K@30Hz, og 1080P@60Hz/120Hz som blir target. Forhåpentligvis så vil utviklere ha like mye fokus på å levere 1080P@60/120Hz som 4K@30Hz, tar mye heller 1080P@60/120Hz fremfor 4K@30Hz.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får håpe iallefall en av de kommer med drev for UHD. Litt snodig om Sony ikke viderefører støtte for VR-brillene sine i neste generasjon konsoll.

 

Det er allerede blitt bekreftet at PSVR vil virke på PS5. Ang UHD drev så er det ingen info enda. Men når en ser hvordan markedet for 4K Blu-ray er så ville jeg ikke blitt overasket om dem droppet det for å holde prisen nede. Evnt så får den det men da pga mer lagrings plass på platene så en slipper 2+ plater. Spillene vil jo bare bli større og større, mener at Cyberpunk 2077 er bekreftet til å være på 2 plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...