Gå til innhold

Askøy-beboere kjøper egne anlegg: Slik kan du rense vannet selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat:
"I praksis en lampe som lyser inn i varmen og som lynraskt bryter med DNA i mikroorganismene."
Korreksjon:
"I praksis en lampe som lyser inn i vannet og som lynraskt bryter ned DNA i mikroorganismene."

Dette innlegget kan gjerne slettes.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Sitat:

"I praksis en lampe som lyser inn i varmen og som lynraskt bryter med DNA i mikroorganismene."

Korreksjon:

"I praksis en lampe som lyser inn i vannet og som lynraskt bryter ned DNA i mikroorganismene."

 

Dette innlegget kan gjerne slettes.

 

Bra med litt ekstern korrektur av og til når det går fort. Det er rettet. Takker. 

Odd R.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre litt mye små skrivefeil i artikkelen...

 

Mine erfaringer med slike småanlegg er dessverre dårlige. Vi bor i Asker og vannet er stort sett bra, bortsett fra mye humus. Vi fikk installert et anlegg tilsvarende det som vises i artikkelen, fra en tysk kvalitetsprodusent. Vannet ble absolutt mye bedre. Men partikkelfilteret førte til opplevelse av merkbart lavere vanntrykk i huset (sannsynligvis var det kapasiteten som ble redusert). Skifte av filter introduserer et svakt punkt i husets «vannsikkerhet» siden dette skal skiftes såpass ofte og skal skrus av og på med en viss kraft for å bli tett (vanligvis med et spesialverktøy). Etter noen år sprakk partikkelfilterbeholderen pga strukturfeil. Heldigvis var jeg hjemme og våknet av at det suste i rørene og fikk stengt hovedkrana, men det ble likevel vann i store deler av kjelleren. Etter det ble anlegget demontert. I dag finnes det systemer som kan stenge av vannet lynraskt i slike tilfeller og jeg anbefaler alle å montere det sammen med slike renseanlegg (egentlig i alle hus!).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva f*** skal man med noe sånt?! Grunnen til at jeg spør er at man bor visst i verdens rikeste land der disse kommunene tar inn mye penger i skatt allerede. Så hva, da alle disse pengene er brukt opp på sykkelveier ingen bruker og alt annet svada, da vannet ikke lengre er trygt så skal man selv sørge for filtrering? Får man dette refundert i sin helhet med tilbakebetalte skatter? Jeg antar svaret er "nei". Dette er noe total tull og hele den greien med farlig vann en skandale.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Når man først bruker ordet frekvens (i artikkelen høyfrekvent), så hvorfor ikke fortsette som helheten blir lettere å forstå.

Lavere bølgelenge => høyere frekvenst.

 

UV lys ligger OVER den frekvensen som vi oppfatter som lys. Det som ligger under den frekvensen kalles infrarødt lys.

 

48a27c8deaea0228cd82e6cc31043eed.png

 

For øvrig er det kommunens ansvar å sikre drikkevannet. Gjør de ikke det, bør man få tilbake vannavgiften.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en fallitterklæring over det norske velferdssamfunnet. Hva er det som skjer med dette landet vårt som tidligere kunne slå seg på brystet over at venn i springen var noe av det best i verden du kunne drikke? Dette er en fallitterklæring over våre politikere og deres prioriteringer siste tiårene. Det er _ingenting_ som er mer viktig enn skikkelig infrastruktur. Det er infrastrukturen som muliggjør resten av velferdssamfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  Det er mulig at dette er et bra rør-anlegg, men det elektriske kunne jo vært litt bedre, synes jeg?

 

Helt enig!! Fy faen!!!!

Som elektriker fikk jeg både fysisk og psykisk angst av det elektriske anlegget. Skjøteledinger i hytt og pine, som igjen er hengt opp slik at det fører vann RETT inn i padden. Det ser i tillegg ut som det er fukt/regn på både rør og filter. Så utendørs? Siden det er ser så lyst ut? Gammeldags vanntett stikkontakt som er monter sidelengs?

Jeg hadde ringt etter en elektriker for å surre det noenlunde på plass før El-tilsynet kommer på besøk. Håper både han og Naboen har testet ut jordfeilbryteren i det siste. Og krysser fingrene på at både han, familien og nærmeste naboene har JORDET vann ledningen.

Ellers er neste nyhet om sykehus besøk.

 

Greit med rent vann, men å dø i dusjen er ikke min anbefaling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

  Det er mulig at dette er et bra rør-anlegg, men det elektriske kunne jo vært litt bedre, synes jeg?

 

 

Du må jo skjønne at når det er snakk om vann, så vil man ikke ha jord inn via the elektriske.

Derfor istedet for å bruke jord, så bruker man luft istedet! Mye bedre løsning! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...