Gå til innhold

mc donnals styr unna app i sverige om du norsk nummer?


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei har dere også problemer i sverige, at kjøper du varer på mcdonnals i det siste så har de begynt med man må ha svensk telefonnummer for å kunne bruke bonus poeng? Men funger fint å samle det inn?

 

For syns det er useriøst det ikke kommer tydlig nok frem før man først har 100 bonus poeng så viser det seg i dag jeg ikke får is eller brus gratis fordi jeg ikke har svensk mobilnummer hva faen? Har dere opplevd ligdene? Prøver jo og klage men hva hjelper det mc donnals er jo ikke kjent for å være hjelpsomme, har man først betalt er det ikke mulig å droppe varer, trodde først burgerne ble dyrere siden sist, men viser seg fakisk man ikke får bonusen de tilbyr.

 

Så styr unna app i sverige, ikke regn med å få samme tilbud om svenske innbyggere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt å kontakte mc donnals ja, men er foreløpig lite repons på en lørdag.

 

Problemet er onlinetjenester delen av forumet skal nedlegges, så ikke mye andre steder å ta tråden.

Men syns man burde fått informasjon elller svar på hvorfor det skal være slik.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan nevne flere grunner for å ikke handle i norge, på mc donnals, alt er dyrere i norge en sverige.

Man er like mye kunde om man er norsk eller svensk. Er jo lov å gi tilbud, men ser ikke hvorfor man ikke skal droppe enkelte kunder, poenget med apper er å få folk å handle, ikke motsatte som blir i dette tilfellet.

 

Aldri blitt nektet tilbud på Nordby S eller maximat fordi jeg har norsk nummer.

Så er mcdonnals eneste som er vanskelig der, max burger går jeg for neste gang med mindre jeg får gavekort.

Lenke til kommentar

Du blir strengt tatt ikke nektet å være kunde heller.

 

Men hva er problemet med norsk telefonnummer? Her er vilkårene til tjenesten: https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/mobila-anvandarvillkor.html

 

Ser ikke noe spesifikt om ikke-svensk nummer der. Så jeg ville tatt kontakt med McDonalds. Før du tar kontakt bør du dog forberede deg på å være litt hyggelig og løsningsorientert, og ikke som her bestemt deg for at de ikke vil hjelpe deg allikevel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har du forsøkt å kontakte McDonalds? 

 

Du synes absolutt alt er useriøst. Jeg mistenker at den useriøse her er deg...

Dette svaret får jeg:

 

 

Hej,

 

 

Jag beklagar att anställda på restaurangen inte informerade dig direkt om att du behöver ha appen inställd på svenska för att det ska fungera. Om din app inte är inställd på svenska så behöver du betala fullpris på produkten du köper.

 

Jag beklagar även att detta inte informeras om i appen, detta kan jag lyfta vidare så att det i framtiden förhoppningsvis sker en förändring.

 

 

Med vänlig hälsning

McDonald's Gästservice McSvar

 

 

Så det ikke jeg som er den useriøse, de beklager at jeg ikke har fått beskjed, men hva hjelper det om jeg ha tapt, penger.

Spørsmål om de var villige å betale tilbake det jeg hadde betalt for brusen vil de ikke svare på så langt.

Prøvde å nekte å ta den i mot, men siden jeg først hadde betalt, så ønsker de ikke å endre dette.

Lenke til kommentar

Dette svaret får jeg:

 

Så det ikke jeg som er den useriøse, de beklager at jeg ikke har fått beskjed, men hva hjelper det om jeg ha tapt, penger.

Spørsmål om de var villige å betale tilbake det jeg hadde betalt for brusen vil de ikke svare på så langt.

Prøvde å nekte å ta den i mot, men siden jeg først hadde betalt, så ønsker de ikke å endre dette.

 

Kanskje opprette en SPLEIS så du kan få denne tieren du har tapt på dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Seriøst? Forventer at større kjeder behandler kundene såpass seriøst. Har de gjort feil uten å rydde opp fortjener de dårlig omtale og slikt.

Men er mcdonnals gatakjøkken forstår jeg jo.

Aldri opplevd slik i norge, men er litt skeptisk når jeg ser gode tilbud i appen.

Lenke til kommentar

I svaret dems står det jo bare at app'en må være innstilt på svensk. Ingenting om svensk telefonnummer. Synes forøvrig at svaret var seriøst, to the point og hyggelig - dog ikke det du ville høre.

 

Synes forøvrig at når du som nordmann i sverige prøver å benytte deg av en "medlemsfordel" i det landet så bør du forvente å være ekstra undersøkende i forhold til vilkår og ikke minst tekniske krav for å få fordelen. Og ikke bare bli sur når du ikke får det du trodde du hadde krav på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men får jo forskjellig informasjon fra butikken i sverige og kundeservice, godt mulig ingen av disse har god nok svar.

Men uansett har jeg tapt 21 kr på drikke jeg skulle få gratis.

 

Det burde i dette tilfelle mcdonnals i sverige var litt mere løsningorintert, kunne droppe å betale for drikke siden jeg trodde jeg fikk det gratis, så ble det til jeg måtte ta kontakt med mcdonnals på epost. Da det ikke er butikkene som har ansvaret for apper.

 

Appen er på svensk men hjelper lite, blir fort irritert de ikke vil prøve å løse saken.

Blir jo som å avtale noe også bryter butikken avtalen man har med det, er ikke enkelt å tegne skriftlig avtale med butikker, fordi gidder ikke å bruke tiden sin på det.

 

 

Synes forøvrig at når du som nordmann i sverige prøver å benytte deg av en "medlemsfordel" i det landet så bør du forvente å være ekstra undersøkende i forhold til vilkår og ikke minst tekniske krav for å få fordelen.

Utdyp det gjerne? Siden jeg finner lite informasjon som skulle si de kan forbeholde seg retten å ikke informere ved tekniske eller forbehold kan butikken forbeholde seg å dytte tapet over på meg. Finner ikke vilkår de mener kan si ved feil kan mcdonnal ta betalt for gratis produkter. For poenget med apper er jo få folk å handle oftere, samme med kvantumsrabatt.

 

De prøver å være litt vanskelig å få bonus poeng, må ofte sjekke hver gang appen blir registert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men ser ikke ut som det hjelper særlig i stor grad, har forsøkt, å svare på det å sende med skjermbilder får vi se.

Kan jo håpe jeg får pengene igjen eller bonus kort, men at det skal være så mye pes for så lite penger.

Har ingen garanti for ting vil gå bedre neste gang.

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at jeg hatet å jobbe i servicebransjen så er det saker som dette her som høres ut som dommedag for enkelte på grunn av noen få kroner.

Kan nevne det at sist jeg var på kino, glemte damen i kassa å registrere kinopluss. Verden går ikke under av den grunn. Jeg sa at det går helt fint og det er ingen grunn til å beklage seg, sånt skjer. 

Suck it up? Lag maten din sjæl så får du flere bonuspoeng og penger tilbake i form av egen innsats. Får vel et par poser chips for prisen av en stor hos "mc donnals"? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette svaret får jeg:

 

Så det ikke jeg som er den useriøse, de beklager at jeg ikke har fått beskjed, men hva hjelper det om jeg ha tapt, penger.

Spørsmål om de var villige å betale tilbake det jeg hadde betalt for brusen vil de ikke svare på så langt.

Prøvde å nekte å ta den i mot, men siden jeg først hadde betalt, så ønsker de ikke å endre dette.

 

Nei, beklager. Det er faktisk du som er den useriøse kranglefanten her. Du fikk et skikkelig svar, og de beklaget feilen. Vilkårene er veldig klare:

 

Begränsningar av McDonald’s ansvar. VARKEN MCDONALD’S [ELLER NÅGON ANNAN MEDLEM AV MCDONALD’S-SYSTEMET] ÄR ANSVARIG FÖR SKADA, VARE SIG DIREKT ELLER INDIREKT, I ANLEDNING AV ANVÄNDANDET AV ELLER FEL I ONLINETJÄNSTERNA, SÅSOM EXEMPELVIS UTEBLIVEN VERKSAMHET ELLER VINST, FÖLJDSKADOR ELLER FÖRLUST AV DATA.[/size]

Du velger å opptre som kranglefant over et par tiere. Det er idiotisk tidsbruk, for alle parter, og formuleringene dine er mildt sagt anklagende. Jeg hadde ikke greid å være like høflig som McDonalds.

 

Dette går igjen i absolutt all kommunikasjon du har fremvist. Du har fullstendig aparte forestillinger om hvordan man kommuniserer, og hva som er urimelig og ikke. Problemet er ikke verden, det er deg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...