Gå til innhold

Huaweis Android-konkurrent nærmer seg stadig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokias system het Maemo, Intels system het Moblin, tilsammen ble de MeeGo.
Når Google går til Fuschia, med støtte for Android-programmer, er Sailfish OS (som er en Linux-distro) en bedre idé enn å holde på i Android-land.

 

Brukergrensesnittet i Sailfish er forøvrig mer myntet på håndholdt bruk enn Android er, noe man kan se av hvordan Android har tatt til seg måten man drar i alle retninger mot skjermkanten for å få frem menyer eller forkaste ting.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min neste telefon blir en Huawei telefon, bare fordi jeg syns at de ble feil behandlet og ble en brikke mellom to stor makter.

Jeg skal ikke late som jeg er ekspert på dette feltet, men det har aldri blitt bevisst at de holdt på spionering. Derimot ble amerikanerne tatt på fersken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Min neste telefon blir en Huawei telefon, bare fordi jeg syns at de ble feil behandlet og ble en brikke mellom to stor makter.

Jeg skal ikke late som jeg er ekspert på dette feltet, men det har aldri blitt bevisst at de holdt på spionering. Derimot ble amerikanerne tatt på fersken.

 

Altså ikke se bort ifra at USA følte spion yrket ble for hett og derfår måtte bannlyse Huawei slik at ikke kineserene tar igjen USA.

Lenke til kommentar

 

De kan lage så bra OS de vil, men uten appene man er vandt til å bruke gir det lite mening å bytte.

Hvis du leser så står det at det skal kunne kjøre Android apper helt fint. Altså den eneste forskjellen er butikken det kjøpes i.

Å kjøre apper er en ting, men de vil fortsatt ikke kunne benytte vestlige tjenester - å uten disse er hele planen dødfødt

Lenke til kommentar

Min neste telefon blir en Huawei telefon, bare fordi jeg syns at de ble feil behandlet og ble en brikke mellom to stor makter.

Jeg skal ikke late som jeg er ekspert på dette feltet, men det har aldri blitt bevisst at de holdt på spionering. Derimot ble amerikanerne tatt på fersken.

You go, girl!
Lenke til kommentar

 

 

De kan lage så bra OS de vil, men uten appene man er vandt til å bruke gir det lite mening å bytte.

Hvis du leser så står det at det skal kunne kjøre Android apper helt fint. Altså den eneste forskjellen er butikken det kjøpes i.

Å kjøre apper er en ting, men de vil fortsatt ikke kunne benytte vestlige tjenester - å uten disse er hele planen dødfødt

Hvilke "vestlige" tjenester er det du sikter til? Så

vidt jeg forstår kan du installere både Facebook og YouTube m. fl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Flere av oss har jo vært borte i andre os på både mobil og pc, og ikke alle os er like "heldige".

Jeg husker med skrekk windows på mobilen, hvor ingen apper virket som de skulle eller ikke fantes. Nytte-apper som bank, billetter osv. var fraværende eller så mangelfulle at man ikke gadd bruke dem.

Linux på pc er jo også et mareritt, og jeg sitter med en følelse av skrekkblandet fryd over et nytt os på mobilen.

Lenke til kommentar

 

Hvilke "vestlige" tjenester er det du sikter til? Så

vidt jeg forstår kan du installere både Facebook og YouTube m. fl.

De vil ikke kunne benytte noen amerikanske tjenester hvilket utelukker flere tjenester du selv garantert benytter i dag.

Hvilke tjenester er det du sikter til? Kan du ikke bare si det?
Lenke til kommentar

Dette blir jo gøy, alle android appene og det i android uten påvirkning fra Google... Lurer på om Google blir særlig fornøyd med sin egen president!! Snakk om og stikke kjepper i hjula for egen industri, men som vanlig så kommer alt til og bli som før om noen måneder.... Når presidenten endelig forstår, eller har blitt bestikket av Google og huawei i tilstrekkelig størelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...