Gå til innhold

E-SPORT: Norsk 14-åring vant en halv million kroner i Fortnite-turnering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk må jobbe på nordsjøen for 120 kr timen og får bot på 10 000 kr for å glemme pass, så kan det sitte en 14 åring og spille og tjene 500 000. Det er noe som er feil med økonomistrukturen i samfunnet.

Huffamei, noen blir flinke på en sport, som fungerer som underholdning og som bransjen og er med på å bygge et marked i/rundt. Vi må få gjort noe med denne forferdelige hendelsen, tenk at noen få lever av å utøve sport! /s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk må jobbe på nordsjøen for 120 kr timen og får bot på 10 000 kr for å glemme pass, så kan det sitte en 14 åring og spille og tjene 500 000. Det er noe som er feil med økonomistrukturen i samfunnet.

Ja også har du også di som sitter i nordsjøen med beina på bordet i 11/12 timer på ein arbeidsdag, mens sykepleiere springer som noen tullinger heile dagen på halvparten av lønna. Skjønner ikkje heilt kor du vil med argumentet ditt. Noen tar utanning innafor jobber med høg betaling, noen gjør det ikkje, noen er ekstremt talentfulle i ting som har enorme seeratraksjoner som fortnite og andre er talentefulle i quake der di kan drømme om slike summer. 

 

Sånn er bare verden, velkommen etter. 

Endret av Noiz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk må jobbe på nordsjøen for 120 kr timen og får bot på 10 000 kr for å glemme pass, så kan det sitte en 14 åring og spille og tjene 500 000. Det er noe som er feil med økonomistrukturen i samfunnet.

 

Gutten representerer en ekstremet liten gruppe ekstremt flinke mennesker. For en slik person, er det å tjene 500 000 kroner på 2 år med dedikasjon mye/urettferdig? Beklager, men dette er det dummeste jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
Sånn er bare verden, velkommen etter. 

 

Du undergraver altså all den risikoen og fysiske jobben folk legger i å ha en ærlig og samfunnsnyttig jobb? 500 000 i premie for å vinne i spill, det er sinnssykt!! Kan ta seg 2 års ferie for de penga!

 

Finnes det ingen etikk, moral og integritet igjen hos folk i samfunnet lenger? Er jeg den eneste som tenker disse tankene?

 

Og i den andre tråden gnåler folk om at en stakkars unge på 15 ikke har fått noe av foreldrene som tjener noe sånt som 1.4 mill i året til sammen, er så bortskjemt så det holder. Og her er det heeelt greit at en ungdom vinner 500 000 på spill.

 

Psykologi og økonomi må inn som fag i skolen snarest!

 

 

 

 

Gutten representerer en ekstremet liten gruppe ekstremt flinke mennesker. For en slik person, er det å tjene 500 000 kroner på 2 år med dedikasjon mye/urettferdig? Beklager, men dette er det dummeste jeg har lest på lenge.

 

 

Flink??? Hvis mange nok spiller, så vil jo noen alltid vinne! Det er derfor det heter SPILL! Noen vil alltid vinne! Dét behøver vel ikke bety at noen skal vinne 500 000 for dét?? Når andre må ta personlig risiko hver eneste dag for å tjene 200 000 netto -per år-?? Som såvidt dekker dagens livskostnader!

 

Beklager, men DITT innlegg er det dummeste JEG har lest på lenge!

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

 

 

Gutten representerer en ekstremet liten gruppe ekstremt flinke mennesker. For en slik person, er det å tjene 500 000 kroner på 2 år med dedikasjon mye/urettferdig? Beklager, men dette er det dummeste jeg har lest på lenge.

 

 

Flink??? Hvis mange nok spiller, så vil jo noen alltid vinne! Det er derfor det heter SPILL! Noen vil alltid vinne! Dét behøver vel ikke bety at noen skal vinne 500 000 for dét?? Når andre må ta personlig risiko hver eneste dag for å tjene 200 000 netto -per år-?? Som såvidt dekker dagens livskostnader!

 

Beklager, men DITT innlegg er det dummeste JEG har lest på lenge!

 

Så gutten vant ikke fordi han var dyktig og har øvd? Han vant fordi det alltid må være én vinner, og han ble trukke tilfeldig? Du er latterlig.

Lenke til kommentar
Og i den andre tråden gnåler folk om at en stakkars unge på 15 ikke har fått noe av foreldrene som tjener noe sånt som 1.4 mill i året til sammen, er så bortskjemt så det holder. Og her er det heeelt greit at en ungdom vinner 500 000 på spill.

Håper du ser forskjell på å på egen hånd bruke (ti-?)tusenvis av timer på å bli av verdens beste til noe, så på egen hånd vinne en turnering med pengepremie og på å få penger for å gjøre ingenting av foreldrene sine.

 

Gratulerer og kudos til 14-åringen her :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Sånn er bare verden, velkommen etter. 

 

Du undergraver altså all den risikoen og fysiske jobben folk legger i å ha en ærlig og samfunnsnyttig jobb? 500 000 i premie for å vinne i spill, det er sinnssykt!! Kan ta seg 2 års ferie for de penga!

 

Finnes det ingen etikk, moral og integritet igjen hos folk i samfunnet lenger? Er jeg den eneste som tenker disse tankene?

 

Og i den andre tråden gnåler folk om at en stakkars unge på 15 ikke har fått noe av foreldrene som tjener noe sånt som 1.4 mill i året til sammen, er så bortskjemt så det holder. Og her er det heeelt greit at en ungdom vinner 500 000 på spill.

 

Psykologi og økonomi må inn som fag i skolen snarest!

 

 

 

 

Gutten representerer en ekstremet liten gruppe ekstremt flinke mennesker. For en slik person, er det å tjene 500 000 kroner på 2 år med dedikasjon mye/urettferdig? Beklager, men dette er det dummeste jeg har lest på lenge.

 

 

Flink??? Hvis mange nok spiller, så vil jo noen alltid vinne! Det er derfor det heter SPILL! Noen vil alltid vinne! Dét behøver vel ikke bety at noen skal vinne 500 000 for dét?? Når andre må ta personlig risiko hver eneste dag for å tjene 200 000 netto -per år-?? Som såvidt dekker dagens livskostnader!

 

Beklager, men DITT innlegg er det dummeste JEG har lest på lenge!

Det er jo det samme i Fotball... Det tjener jo masse!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...