Gå til innhold

Kjøpsråd: brukt flaggskip Samsung UE65JS9505 eller ny budsjettklasse TV


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny 65" TV idag, budsjett innenfor 10.000 og trenger råd.

 

Det står mellom brukt TV, Samsung sitt flaggskip UE65JS9505, eller en ny budsjettklasse TV. 

 

Den brukte TVen har litt over ett år igjen på 5 års garantitid, og fikk voldsomt gode kritikker når den kom i 2015. Får den for 6000.

Tester:

tek.no

dinside.no

lydogbilde.no (test av 78" i samme serie)

rtings.com

 

Mitt alternativ på ny TV i budsjekklassen er Samsung UE65RU7105. Får den for 8000

elkjøp

rtings.com

 

Sammenligning

rtings sammenligning av TVene.

 

Viktigst for meg er et godt bilde for film, TV og spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har du tenkt å ha TV-en?

Det er 1 år igjen med reklamasjonstid på JS9505, det kan hende den holder 5 år til, og det kan hende den går i stykker ved juletid neste år. Når du ikke lengre har reklamasjonstid på TV-en kan jeg love deg at den er dyr å reparere. Den støtter heller ikke alle HDR-standarder og videokodek som en ny TV støtter. På en annen side har den betraktelig bedre bildekvalitet enn en 7-serie, med skikkelig high-end lokal dimming lignende dagens toppmodeller har.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har du tenkt å ha TV-en?

Det er 1 år igjen med reklamasjonstid på JS9505, det kan hende den holder 5 år til, og det kan hende den går i stykker ved juletid neste år. Når du ikke lengre har reklamasjonstid på TV-en kan jeg love deg at den er dyr å reparere. Den støtter heller ikke alle HDR-standarder og videokodek som en ny TV støtter. På en annen side har den betraktelig bedre bildekvalitet enn en 7-serie, med skikkelig high-end lokal dimming lignende dagens toppmodeller har.

 

Takk for tilbakemelding

 

Jeg håper jo gjerne den holder i 5 år. Jeg har ennå ikke opplevd at en TV går istykker, bare at de blir utdatert. Det jeg tenker er at jeg vil heller ha et bedre bilde til en billigere penge som kanskje varer noe kortere, enn å ha et middels bilde i noen år ekstra. det er 6 vs 8 tusen kr, så jeg tenker at jeg kan leve med en noe kortere levetid.

 

Jeg har ikke sett at det er forskjell i HDR-standarder som støttes på disse to alternativene, ref sammenligning.

 

Kodeker vet jeg ikke om er så relevant for meg, siden jeg ikke regner med å spille av særlig filmer mm fra ekstern lagring. Vet heller ikke om det er forskjell i hva disse støtter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

10 lapper enkelt kjøp en brukt Oled på Finn.no får mye bedre bilde med 2017/18 oled tvr en samsungen noen sinne kan drømme om å levere.

65-tommer OLED for 10k på Finn? Noen som selger det?

 

 

Vet ikke om du har kjøpt TV, TS, men jeg hadde ikke betalt 10k for en TV som nærmer seg 5 år. 

 

Samsung Q7FN for 13k. Hadde man kjøpt den på Powers supertilbud er man nesten nede i 10k. Synes 10k for TV-en du snakker om er dyrt - selv om det var en toppmodell. Det har skjedd mye på 4-5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...