Gå til innhold

Tips til rimelig tlf under 6 tommer.


Anbefalte innlegg

Hei. Kan en del om telefoner, men trenger noe sparring for å finne riktig telefon til dama. Følgende kriterier er viktig;

- helst ikke større enn 6tommer skjerm

- bra batteri

- helst noen form for vannavvisende mulighet

- ok kamera

- ok hastighet

- helst hodetlf utgang (uten overgang)

- rimelig modell (under 3000kr).

 

Mange med disse behov/krav blir for store (typ 6,2-6,7tommer).

 

Har vurdert Xiaomi Mi A2, Moto One Vision, Samsung A40 og et par andre som aktuelle. Noen tanker om hvilken jeg burde gå for og om det er noen som har spesielt gode tilbud på noen av disse eller andre som konkurrerer mot disse? Kan absolutt være aktuelt å binde meg i 12-24mnd hvis det gir rimeligere telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Se på Lite-utgavene til Huawei. Er en på tilbud nå til kr. 2000,-. 
Er ikke vanntett med støtter i det minste 4G-tale.

Et alternativ kan være Motorola G7 (hvit utgave)

Lenke til kommentar

Støtter jaczdani sitt forslag. 

"Som ny" XZ2 Compact til rett under 3K er god deal, og oppfyller de fleste av kravene hennes. 

Godt forslag, men litt tvilsom til batterikapasiteten. 2850mah batteri er det vel, men mindre skjerm enn mange andre gjør kanskje at det er helt ok. Et annet sted her på forumet var det en som skrev om telefonen "At batteritiden er bra er, stemmer i alle fall ikke med min erfaring. Klarer såvidt å holde en hel dag med svært moderat bruk".

Lenke til kommentar

Godt forslag, men litt tvilsom til batterikapasiteten. 2850mah batteri er det vel, men mindre skjerm enn mange andre gjør kanskje at det er helt ok. Et annet sted her på forumet var det en som skrev om telefonen "At batteritiden er bra er, stemmer i alle fall ikke med min erfaring. Klarer såvidt å holde en hel dag med svært moderat bruk".

Det sier folk om alle telefoner.

Om jeg fyller min med bloatware apper og spill som kjører i bakrunnen for å gi deg notifications og slikt så varer ikke batteriet mitt heller spesielt lenge.

 

Mi A2 har vel ikke hodetelefonutgang?

Men Mi A2 lite har det, og det er en fantastisk telefon til en 1400kr. Den har og 4000mAh batteri så varer fint to dager. Muttern har en slik og den varer nesten en uke mellom hver lading med hennes minimale bruk. Helt clean android hjelper og godt på batteritiden.

 

https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefon/xiaomi/xiaomi-mi-a2-lite-32gb-blue/1008589.14688/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no&dclid=CjgKEAjwi43oBRCi0u7JqbaU5ncSJACQTyS-76LAdgqlhcvoGCrpuTFkfWUl6JeiZ15s0Qf2GKyJmfD_BwE

 

NetOnNet har noen feile bilder ser jeg. Den finnes og med 64Gb lagring.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5058986

 

Xiaomi mi 9 se "stryker" på en del av kravene dine, men tenkte å nevne den likevel.

 

Supert kamera, beste du får til denne prisen, kompakt størrelse siden skjermen fyller nesten hele fronten, grei batteritid til tross for gjennomsnittlig størrelse, amoled! Skjerm, god ytelse.

Du må dog bruke usb c overgang for hodetelefoner og telefonen er heller ikke IP sertifisert for å tåle vann.

Lenke til kommentar

Mange gode innspill her. Av mine krav så er det nok enklest å jekke seg på kravet om hodetelefonutgang. Deretter er nok IP-sertifisering (vann) kravet som går an å gjøre noe med. Batterikapasitet, størrelse på mobilen, pris og kamera er nok vanskeligere å redusere kravene på.

 

Registrerer tipsene om Sony XZ2 Compact, Xiaomi Mi A2 og Mi 9 får jeg også sjekke ut. Oneplus 7 Pro er vel altfor dyr vil jeg tro. P20 Lite vet jeg lite om, er kameraet skikkelig dårlig er det ikke noe gå for min del, men er det like bra som de andre nevnte telefonene burde jeg vurdere den. Spørsmålet er hva man bør gå for her da...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mange av disse støtter ikke 4Gtale, som Xiaomi bortsett fra hos ICE. Jeg ville aldri kjøpt telefonen som ikke støtter dette, det hever talekvalitet betraktelig nå som 3G skal fjernes.

Både Huawei og Motorola støtter dette bredt hos alle operatører, du finner lister på nettsidene deres, men mange lister er ikke skikkelig oppdaterte.

Jeg setter også pris på mulighet for 2 sim-kort, og helst 4G på begge.

Har også blitt skikkelig glad i hurtiglading - før ladet jeg om natta, men nå plugger jeg den inn når som helst og får fullt batteri på no time.

Har hatt en LITE telefon, og den overrasket meg stort. Særlig kameraet synes jeg slett ikke var dårlig til å være en billigmobil.

Kan være smart å kjøpe hos feks. Power eller annen butikk som har returrett på mobiler.

Lenke til kommentar

Har også blitt skikkelig glad i hurtiglading - før ladet jeg om natta, men nå plugger jeg den inn når som helst og får fullt batteri på no time.

Hurtiglading eller ei, men bra du har sluttet å lade om natten.

Er det en plass lithiumbatterier ikke trives så er det på 100%, så når man plugger den i når man legger seg er den fulladet i 1-2 tiden på natten og ligger på 100% helt til i 6-7-8 tiden når man står opp. Tar raskt livet av batteriet om man gjør dette hver natt.

Lenke til kommentar

Ser at ICE har startet med 1000kr rabatt ved 12mnd binding. Kona har jo allerede ICE idag, og er godt fornøyd med dette. 

 

Hva er beste kjøpet for meg er spørsmålet med andre ord. Noen kommentarer om noen av deres telefoner;

- Xiaomi Mi a2: bra telefon, men litt vel dårlig batteri muligens. 1290 inkl 12 mnd binding. 

- P20 Pro: meget bra telefon som har mye, men begynner å koste en litt. 3990 inkl 12 mnd binding. 

- P30: kanskje enda bedre telefon, men blir enda dyrere. 4990 inkl 12,mnd binding. 

- Mate 20 Lite. Kjenner jeg veldig lite til.1490 inkl 12.mnd binding 

- P30 Lite. Samme som over, kjenner lite til (få tester). 2490 inkl 12.mnd binding. 

- Galaxy S9. Noe dårlig batteri. 4490 inkl 12.mnd. 

 

Vanskelig å velge riktig her. Ikke altfor stor fysisk størrelse er viktig, bra batteri er viktig, ok kamera er viktig. Kjekt å ha hodetelefonutgang (men ikke avgjørende), hurtiglading og IP-sertifisering (vann). 

 

Fornøyd med ICE, så er ingen grunn til å ikke velge en av telefonene deres. Av de litt dyrere så tenker jeg P20 pro eller P30 (usikker hva som er beste kjøpet her). Av de litt rimeligere blir det kanskje bare Xiaomi mi a2, Mate 20 Lite eller P20 lite igjen. Mye huawei her merker jeg, men ikke så veldig engstelig for USA-boikotten i denne prisklassen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...