Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei Mate 20X 5G-telefonen kommer til Norge i august


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo bare ikke til å skje at denne tar av i Norge, av åpenbare grunner. Den første er at vi må bygge et 5g nett som den kan utnytte. Den andre er att den om noen få strakser bare vil få oppdateringer av Huawei selv. Dette er ett dødt produkt allerede i hele vestverden, uansett hvor god den måtte være.. For det tredje så finnes det allerede 5g telefoner med beskjednere mål og vekt som har ekstremt gode spesifikasjoner for å ikke si gode nok for denne generasjonen telefoner. Samsung er jo bare en av dem som sitter og venter på att nettet kommer opp.

Lenke til kommentar

 

 

 

- Jeg har ingenting imot at der kommer slike store alternativer.

Der finnes alltid noen som foretrekker slike størrelser.

Men det som skremmer er tanken på at en dag så kommer 7"+ til å bli kategorisert som "Compact".

 

En annen ting er batterikapasiteten...

Personlig så synes jeg at det er merkelig at produsentene må opp i slike størrelser før de velger å putte inn kraftigere batteri.

 

Jeg sikkler over tanken på hvor lenge et 4200mAh batteriet hadde holdt min "XZ2 Compact" gående før trangen til å lade hadde meldt seg.

 

Husker ikke navnet på Mobil-TLF'en, men syntes det var nokså ironisk da det ble lansert en Mobil-TLF med et batteri på 6000+mAh, der oppløsningen var satt til "1280*720".

Når andre mer valige Mobil-TLF'er ble levert med "1920*1080" eller høyere oppløsning og batterikapasitet på rundt 2500mAh.

 

Utkjevlede batterier er en merkelig praksis i mine øyne.

Er rimelig sikker på at flere hadde valgt Mobil-TLF'er som holder ut lengst mulig før trangen for å lade hadde meldt seg, framfor Mobil-TLF'er som må lades støtt og stadig.

 

Men da vil nok ikke produsentene ha solgt så mange Mobil-TLF'er, på grunn av dødt batteri.

Siden stadig lading sliter på batteriet.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke denne gigant-trenden snart gå over og mer fornuftige størrelser komme tilbake?

 

Det er da fortsatt fullt mulig å kjøpe mindre telefoner enn dette.

Ja for all del, men det virker som de minste modellene også blir større og større. Det er ikke mye å velge blant til 5,2" eller mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke denne gigant-trenden snart gå over og mer fornuftige størrelser komme tilbake?

 

Det er da fortsatt fullt mulig å kjøpe mindre telefoner enn dette.

Ja for all del, men det virker som de minste modellene også blir større og større. Det er ikke mye å velge blant til 5,2" eller mindre.

Men er det egentlig et problem?

Er de nye telefonene egentlig større, eller har rammene rundt skjermen blitt mindre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...