Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg ikke klar for sex i et forhold?


Anbefalte innlegg

Skal prøve og forklare meg på min beste måte, men vet ikke helt om jeg får beskjeden helt ut.. Føler jeg ikke er klar for sex i et forhold som bare har vart i et parr uker.. Hun vil utforske, men jeg føler meg ikke klar. Bure jeg være det? Er ikke jomfru lenger men bare føler det går for fort fram, usikker hvorfor jeg føler meg så usikker på dette området. Føler det blir for kleint og ta opp med moren min så spørr her for råd om hva jeg burde gjøre, føler meg bare ikke klar.

 

Vi er på "rånetreff" ofte sammen og er ikke noe problem sosialt, men føler hun går for fort fram og jeg bare ikke helt vet hvordan jeg skal bryte isen eller rettere sagt si ja og prøve oss fram..

 

Har ikke vært sammen med noen på flere år og bare føler meg utrolig flau over dette, er det noe jeg kan gjøre for og ta steget videre?



Anonymous poster hash: 40ae9...59f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal prøve og forklare meg på min beste måte, men vet ikke helt om jeg får beskjeden helt ut.. Føler jeg ikke er klar for sex i et forhold som bare har vart i et parr uker.. Hun vil utforske, men jeg føler meg ikke klar. Bure jeg være det? Er ikke jomfru lenger men bare føler det går for fort fram, usikker hvorfor jeg føler meg så usikker på dette området. Føler det blir for kleint og ta opp med moren min så spørr her for råd om hva jeg burde gjøre, føler meg bare ikke klar.

 

Vi er på "rånetreff" ofte sammen og er ikke noe problem sosialt, men føler hun går for fort fram og jeg bare ikke helt vet hvordan jeg skal bryte isen eller rettere sagt si ja og prøve oss fram..

 

Har ikke vært sammen med noen på flere år og bare føler meg utrolig flau over dette, er det noe jeg kan gjøre for og ta steget videre?

 

Anonymous poster hash: 40ae9...59f

Alderen deres er relevant i forhold til hva dere/du bør gjøre.

 

Jeg tolker det slik at dere er unge og umodne.

Da er det greit å trå forsiktig (avhengig av personlighet) og ikke gjøre noe man ikke vil.

 

Sånn. Der var PK'en ute av veien og når det er sagt så kan jeg si av erfaring at sex og forhold er "magisk" og overromantisert når man er ung. Etterhvert som man får noen år på ræva, noen hakk i sengestolpen og x antall forhold bak seg av erfaring så er sex nettopp bare det; sex.

 

Sex er godt og nyt det du kan få - men husk at sex er best med en partner hvor man har gjensidig tillit og attraksjon.

 

Sex er også potensielt farlig.

Det er ikke rent få som får kjenne på fitteskatten. Vær påpasselig og bruk prevensjon.

Hvis dere er så unge som dere høres ut så er det stor fare for at man ikke er rasjonell om uhellet er ute og en uønsket graviditet blir til en økonomisk og emosjonell ulykke.

 

En kamerat av meg er akkurat ferdig å betale for en "fling" han hadde for 18 år siden og har et voksent barn han aldri har møtt.

 

Jenter har en tendens til å være enig i abort (om uhellet skulle skje) inntil uhellet skjer og da endrer de mening. Når det skjer har du ingenting du skulle sagt og du er prisgitt avgjørelsesevnen til en ung uerfaren kvinne i et samfunn hvor man applauderes og belønnes for å bli alenemamma.

Lenke til kommentar

Når er du klar da? Kan du spørre deg selv om.

Det vil jo alltid være en utfordring i starten, evt et par dråper alkohol stopper hemninger.

Angrepille kan du kjøpe på apoteket og ha i backup, billig forsikring. Resten kan du kjøpe på butikken.

Så, ta noen steps. Vær forberedt. Selv om ikke noe skjer. Så vil det uansett føles bedre og mindre usikkerhet rundt emnet.

Det med fitteskatt er ingen spøk, en svært tung bakside. Men på sikt så angrer ingen sies det. Men ikke helt sant da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...