Gå til innhold

Trådløst er bare dritt for gaming?


Anbefalte innlegg

Så eg hadde et par bluetooth hodetelefoner som eg testet på jobben. For å få bluetooth til stasjonæren brukte eg en BT600 adapter som eg plugget i via USB. 

 

Dette er plantronics, men svaret eg fikk fra customer support så er eg redd dette gjelder alt av bluetooth. 

Det som skjer, er at usb adapteren switcher mellom 2 ulike farger, alt etter kvalitet. Blått er ræva, og purple(epic) farge er best (såkalt A2DP profile). Når eg hører musikk fra youtube, er det epic, men går eg inn i noe som aktiverer micen, enten det er et spill som CSGO, eller discord, så switcher den rett over til blått, og lyden er horribel. 

 

"...the headset turn off this profile and turn on microphone. Unfortunately, headsets with Bluetooth is not possible to use 2 different profiles on the same time. "

 

 

Noen med litt lydpeiling som kan hjelpe meg? Svar fra support ga meg deep chills angående bluetooth. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke at det skal være noe problem med blåtann til gaming. For hifi er det noe annet. 

Hører at min Plantronics endrer noe i lyden når jeg skrur på mic, det er som en svak loudness-knapp (loudness på uten mic, og av med mic påslått). Dongelen lyser blått når den ikke sender eller mottar noe, blinker rosa når det er lyd. Husker jeg ikke helt feil endrer den blinkefrekvens når jeg muter og prater i videokonferanse (bruker dette på jobb). Ser ikke, eller hører ikke, at farge påvirkes på lydkvalitet.

 

Det er vel Plantronics Voyager Focus UC B825-M jeg har, mulig den er noe forskjellig fra din...

Lenke til kommentar

https://www.howtogeek.com/354321/why-bluetooth-headsets-are-terrible-on-windows-pcs/

 

Så med engang micen er i bruk, så skifter den til handsfree profil, og eg hører i hvertfall ganske åpenbart at dette suger så vanvittig i lyd. Bruker en ikke mic så har en ikke dette problemet. 

 

Ganske kjedelig, for nesten alle headset tester på f.eks tek er jo bluetooth. Lurer på om bluetooth 5 fikser dette. 

Lenke til kommentar

Men vet ikke om dette er et Plantronics-problem eller hva det egentlig skyldes. Både bluetooth 3 og 4 skal vel klare båndbredde opp til 25mbps, så det burde være nok til både opp og ned trafikk når mic er enablet. Så heller mest på at Plantronics må ha løst noe i denne delen på en dårlig måte. 

Med 5.0 kan det potensielt være løst, med opp til 48mbps, og ca 3 ganger lenger avstander i tillegg.

Lenke til kommentar

Slik eg har forstått det, har det ingenting med plantronics å gjøre, men protokollen som aktiveres når mic er i bruk. Glad eg styrte unna og bestilte et headset fra usa (ørepropper som eg ikke fant i norge) som faktisk har ledning. 

Men utrolig kjedelig at bluetooth på windows ikke har prioritert skikkelig bluetooth protokoll når mic er i bruk. Funker vel fett når man disabler mic og har en mic med ledning. 

Lenke til kommentar

Men utrolig kjedelig at bluetooth på windows ikke har prioritert skikkelig bluetooth protokoll når mic er i bruk. Funker vel fett når man disabler mic og har en mic med ledning. 

Ja, uten micen aktivert er det faktisk meget bra lyd i disse. Litt fet lyd og ikke det mest nøytrale jeg har hørt, men gir lite lyttetretthet med god varme.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...