Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan starte og holde en samtale gående over snapchat?


Anbefalte innlegg

Hei sann folkens, jeg matcha med en jente på tinder og etter at jeg tok kontakt med henne så ba hun meg legge henne til på Snapchat, Da hun var noe mer aktiv der en på tinder.

Og det jeg da lurer på er hvordan jeg skal starte en samtale med henne.

Jeg er av den typen som er litt sjenert og slitter med og snakke med mennesker både over internett og face to face da jeg syns det er vanskelig og finne på ting og snakke om samt hvordan jeg skal formulere meg slik at det ikke bare blir som et jobb intervju der jeg sitter og stiller masse spørsmål, men heller at vi får en fin flyt på samtalen.

 

Setter forresten stor pris på all hjelpen jeg får og takker på forhånd for at du gadd og hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær ærlig? Si at er en sjenert type som ikke er flink i sånne situasjoner, men hvis hun selv ønsker så kan de møtes for å bli bedre kjent.

 

Jeg måtte gjennom 1 år om sjenert type og mange avslag. Til 4 år med selvtillitsboosts knull fra alle damer som ville.. Til å være helt ærlig med kun en dame..Den dama er jeg sammen idag 6 år senere..



Anonymous poster hash: 94d45...288
Lenke til kommentar

Blir litt vanneskelig og møtte henne i starten da det virker som at hun bor et stykke unna meg, men tenker og skrive noe i denne duren til henne: Hey, vil bare si ifra at jeg ikke er så flink i sånne situasjoner som dette, men hvis du forsatt er interessert etter det jeg skrev, Så vill jeg gjerne bli bedre kjent med deg?

 

også får jeg se hvordan hun tar det etter det

Lenke til kommentar

Eksponer deg.

Drit i chat og snap.

Tren deg i å forholde deg til ekte mennesker så vil du bli stadig bedre. Når du møter mennesker i virkeligheten så treffer du dem og ikke deres egen fiksjon av dem selv i form av hvordan de tror eller ønsker de var.

 

Du vil da også hoppe direkte til den betydningsfulle fasen; har dere kjemi?

 

Har du kjemi så går samtalen lett og man trives i hverandres selskap. Har man ikke kjemi krever samtalen struktur og fokus for å unngå ubehagelige stillheter.

 

 

Det er faktisk så enkelt.

Ikke alle passer sammen, men de som passer sammen gjør nettopp det.

 

Feilen med samfunnet (når det gjelder dating) er at alle tror de skal kunne passe sammen med og ha kjemi med alle.

 

forresten:

I min mening er det ikke snart å unnskylde seg for sin personlighet før man blir kjent. Man begynner ikke en pitch med å forklare hvor dårlig produktet er - man selger produktet som det er, også får forbrukeren gjøre opp sin mening etterpå.

 

Når man understreker sine egne mangler på forhånd vil man risikere å avskrekke noen som kanskje ellers ville vært interessert.

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir litt vanneskelig og møtte henne i starten da det virker som at hun bor et stykke unna meg, men tenker og skrive noe i denne duren til henne: Hey, vil bare si ifra at jeg ikke er så flink i sånne situasjoner som dette, men hvis du forsatt er interessert etter det jeg skrev, Så vill jeg gjerne bli bedre kjent med deg?

 

også får jeg se hvordan hun tar det etter det

Ikke gjør dette. Anonymous poster hash: 591cf...0c5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har allerede sendt henne melding om det så får ikke gjort noe med det nå, men har lært til neste gang at jeg ikke skal gjøre det igjen, men ser nå at hun har slettet med på tinder, men ikke på snap vil det si at hun mista interessen etter det jeg skrev eller hva tror dere grunnen er til at hun sletta meg på tinder, men ikke på Snapchat?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si.

Folk er forskjellige og jeg vet ikke hvordan tinder fungerer. Jeg vet heller ikke hvordan man ser om noen sletter deg på snap eller ikke.

 

Begynn iallefall ikke å overtolke hva folk gjør på nettet. Noen virker avvisende selv om de er interessert. Eneste måten å få ordentlige svar er å møtes irl og krysse fingrene for at det er et oppegående menneske :). Tenner det ikke på første dagen så fortsett til neste inntil det tenner.

Lenke til kommentar

Kanskje. Eller så er det bare noe hun gjør fordi hun har deg på Snapchat. Men hvis hun åpnet meldingen din uten å svare, så er jo ikke det et veldig godt tegn. Du kan prøve f.eks. å vente kanskje 2-3 dager, så sende henne en vanlig snap fra hverdagen din (send henne noe du sender til flere). Se om hun svarer noe. Dagen etter kan du prøve å starte en samtale. Still henne noen få spørsmål, før du spør om hun vil ta en kaffe (når du stiller spørsmålet, foreslå to dager som passer for deg). Hvis det "virker som at hun bor et stykke unna" deg, er det kanskje naturlig med å begynne med å finne ut hvor hun bor og høre om det hender at hun er i ditt område.

 

Anonymous poster hash: 591cf...0c5

Lenke til kommentar

Fikk ikke sett om hun så den eller ikke da tinder ikke har en sånn funksjon som gjør at man kan se det, men regner med at hun så den. Siden for og slette en match så må du gå inn i samtalen og velge fjern match, men tenker jeg skal prøve det som blir foreslått ovenfor her og hvis hun ikke svarer da jeg sender henne snappen så skjønner jeg at løpet er kjørt og da har jeg i det minste lært noe nytt på hva jeg ikke skal gjøre til neste gang jeg matcher med en ny jente

Lenke til kommentar

Det generelle og overordnede rådet er egentlig bare å oppføre seg som om man var en attraktiv person. Så må det gå som det går. Hvis man har noen problemer, synes jeg man (og tror man bør) være ærlig om det, dersom det er relevant eller kommer opp. Men man bør ikke gjøre noe stort nummer ut av det, ikke unnskylde seg eller framstå som om man synes synd på seg selv.

 

Hvis du søker på nettet kan du finne mange meninger om hvordan man best sjekker damer. Jeg liker den norske boka Sjekkeskolen, som du kan finne gratis her.

 

(De har også et (temmelig dyrt) kurs. Slik jeg ser det er den største verdien i dette kurset at man i ettertid får tilgang til et lukket forum hvor man kan møte likesinnede som man kan diskutere med og gå på byen sammen med. Jeg synes derfor ikke prisen er rettferdiggjort. Kurset er ikke noen mirakelkur. For å bli bedre med jenter må man øve over tid, det er ikke noe som skjer over en helg. Teorien de lærer bort på kurset er den samme som man finner i gratisboka.) Anonymous poster hash: 591cf...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vær ærlig? Si at er en sjenert type som ikke er flink i sånne situasjoner, men hvis hun selv ønsker så kan de møtes for å bli bedre kjent. Jeg måtte gjennom 1 år om sjenert type og mange avslag. Til 4 år med selvtillitsboosts knull fra alle damer som ville.. Til å være helt ærlig med kun en dame..Den dama er jeg sammen idag 6 år senere.. Anonymous poster hash: 94d45...288

I utgangspunktet en dårlig idé, men kan åpenbart fungere med visse damer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...