Jump to content
Harald Brombach (digi.no)

Gammel Office-sårbarhet utnyttes igjen og igjen. Nå advarer Microsoft på nytt

Recommended Posts

Guest Slettet-t8fn5F

Kjørte LibreOffice uten å vite om det i 10 år, installert gjennom svakhet i Microsoft Office.

Det gir null kudos å hevde at man har kjørt libreoffice i 10 år uten å vite om det. Spesielt med tanke på at det er bare 8 år gammelt, så er det nok flere huller i kunnskapen enn det.

Oppdatering av Office er lettere enn fy.

4105ee879a1c4089ffd18c08661b3f0d.png

Edited by Slettet-t8fn5F
  • Like 1

Guest Slettet-t8fn5F

6604c6aef2f40c342d480fac90c43605.png

Er det rart at Microsoft ikke ønsker brukerne skal få bestemme alt selv om oppdateringer...

Det som er rart er at en kontorpakke har så mange sikkerhetshull, og at kodebasen og formatene er så grundig latterlige. Selv om det er støtte for dem andre steder, er det MS som står bak OOXML. At folk ikke liker oppdateringer fra MS kan man jo godt forstå, da de gjerne ødelegger ting også.

Det gir null kudos å hevde at man har kjørt libreoffice i 10 år uten å vite om det. Spesielt med tanke på at det er bare 8 år gammelt, så er det nok flere huller i kunnskapen enn det.

Oppdatering av Office er lettere enn fy.

4105ee879a1c4089ffd18c08661b3f0d.png

Mtp at LibreOffice hverken er 10 år gammelt, og at jeg heldigvis ikke har de ekle knappene der i operativsystemet mitt, var mitt utsagn som anekdote å regne. Et tenkt scenario frem i tid, som alternativ overskrift. Edited by Spetsnaz