Gå til innhold

[Løst] Feilmelding BID-5000 ved innlogging hos DNB


Anbefalte innlegg

Får opp feilmeldingen BID-5000 hver gang jeg forsøker å logge inn med BankID i nettbanken hos DNB. Det står at dette er pga. feil instillinger i nettleseren men jeg finner ikke ut hva som er galt.

 

Har testa siste Chrome og Firefox på 5 forskjellige PC-er samt Edge. Har også testet på en helt nyinstallert Windows uten hell. Har skrudd av alt av Scriptsafe, adblock o.l.

 

Hos DNB står det også under driftsmeldinger at alt fungerer som normalt så problemet må være på min side.

 

BankID fungerer normalt hos sor.no, storebrand, If, vegvesenet, altinn, laanekassen og på BankID sin test.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får opp feilmeldingen BID-5000 hver gang jeg forsøker å logge inn med BankID i nettbanken hos DNB. Det står at dette er pga. feil instillinger i nettleseren men jeg finner ikke ut hva som er galt.

 

Har testa siste Chrome og Firefox på 5 forskjellige PC-er samt Edge. Har også testet på en helt nyinstallert Windows uten hell. Har skrudd av alt av Scriptsafe, adblock o.l.

 

Hos DNB står det også under driftsmeldinger at alt fungerer som normalt så problemet må være på min side.

 

BankID fungerer normalt hos sor.no, storebrand, If, vegvesenet, altinn, laanekassen og på BankID sin test.

hvis du har noen viktige regninger

du må betale tror jeg de gjør det i lokal DnB

eller på telefon.

Endret av Freedom CG
Lenke til kommentar

BankID fungerer alle andre steder, bare ikke hos DNB. Så det er noen nettleserinstillinger som er veldig spesielle for DNB. Jeg finner bare ikke ut hvilke.

 

Edit: Ser de har oppdatert driftsmeldingene nå og det står at de har problemer. Mulig det har noen sammenheng.

 

Edit2: Nope. DNB har fikset problemene men jeg kommer fremdeles ikke inn. Så feilen ligger på alle mine PC-er pluss PC-ene på jobb.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

SIM-kort og mobil har ingenting med vanlig bankid og kodebrikke å gjøre.

 

Men jeg har nå opprettet BankID på mobil og får logget inn. Men det hjalp egentlig ingenting siden ingenting i nettbanken fungerer heller. Uansett hva jeg trykker på får jeg bare "Teknisk feil".

BankID er et program som ligger på simkortet, så man kan bruke BankID UTEN kodebrikke. Hvor vanskelig er det å forstå?

 

 

99e0655349dcf0899e4968204af703e7.png

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

BankID er et program som ligger på simkortet, så man kan bruke BankID UTEN kodebrikke. Hvor vanskelig er det å forstå?

 

 

 

Og hvor vanskelig er det å forstå at jeg ikke har BankID på mobil?

 

Edit: Jeg har fått BID på mobil nå og får logget inn, men ingenting i nettbanken fungerer alikevel.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og hvor vanskelig er det å forstå at jeg ikke har BankID på mobil?

 

Edit: Jeg har fått BID på mobil nå og får logget inn, men ingenting i nettbanken fungerer alikevel.

Kodebrikke er fra forrige årtusen, og du skrev ikke noe om kodebrikke i ditt første innlegg.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...