Gå til innhold

Doom Eternal lanseres i november


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt DOOM i over 25 år. Huff, sier jeg. Her kan man best dra ned buksa og legge en lang kabel på hele spillet. Dette er ikke DOOM. Det eneste som negativt kan overgå dette makkverket er et Diablo IV som sies å være på vei.

 

Kanskje på tide å satse på en ny IP i stedet for å rive ned eksisterende.

Lenke til kommentar

Har spilt DOOM i over 25 år. Huff, sier jeg. Her kan man best dra ned buksa og legge en lang kabel på hele spillet. Dette er ikke DOOM. Det eneste som negativt kan overgå dette makkverket er et Diablo IV som sies å være på vei.

 

Kanskje på tide å satse på en ny IP i stedet for å rive ned eksisterende.

 

Lolokei, jeg biter på, på hvilken måte er dette IKKE Doom?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi det sitter noen falske utviklere uten røtter i spillserien og later som de lager DOOM.

 

Imens det lages falsk DOOM er det blitt laget ekte DOOM anno 2019 og den ble sluppet for et par uker siden.

 

Man burde hatt ny motor og nye teksturer, men leveldesignet er i det minste ekte DOOM, noe man ikke kan si om makkverket DOOM Eternal, som er oppfølgeren til et spill som heller ikke er DOOM.

 

Det mest fantastiske med Sigil er musikken. Dette er DOOM-musikk.

 

 

Her forsøker Bethesda og Mick Gordon å lage DOOM-musikk. De kjenner ikke formularet bak og det er skivebom.

 

"Nå skal det gis ut nytt album fra Michael Jackson, verken musikken eller dansingen ligner, men det står Michael Jackson på coveret og da må det være Michael Jackson, selv om det ikke er det." Akkurat slik er designfilosofien til Doom (2016) og Doom Eternal. Det verste her er er at det allerede er feilet med DOOM3, som heller ikke er DOOM. Her feiles det for tredje gang på gang med oppfølgere til et legendarisk spill og de som spiller kan verken se, høre eller tenke. Det var game over for id Software i 1999. Det burde ikke ha vært laget noe etter Quake III: Arena fordi selskapet hadde falt fra hverandre og essensen som lagde gode spill var spredt over alle hauger. Allerede da hadde det sklidd delvis ut fordi Tim Willits som ikke var en del av den originale kjernen satt og styrte hva som var design og leveldesign uten å helt kjenne til den originale formelen. Den skaden han har fått til som Studio Director i ettertid er utenfor en skala som er mulig å måle.

 

I tillegg er mannen en drittsekk.

Willits received attention in August 2017 for claiming that he created the concept of multiplayer maps during the development of Quake. According to Willits, he approached coworkers John Romero and John Carmack with the idea of maps which could only be played in multiplayer, which Willits claimed the two dismissed as "the stupidest idea they'd ever heard". The following day, Romero refuted Willits' statement on his personal blog, claiming that Willits' alleged encounter between him and Carmack never happened. Carmack said that he does not recall the conversation between Tim Willits, John Romero, and himself, and he trusts Romero's recollection of events, in line with the account detailed on Romero's blog. Romero explained that many hundreds of deathmatch-only maps had been made for Doom prior to Quake's release, including a deathmatch map created by then-id Software employee American McGee. Romero also noted that Marathon and Rise of the Triad, first person shooters which predated Quake by over a year, had a large variety of maps exclusive to multiplayer. Tom Hall, co-founder of id Software and director of Rise of the Triad, gave his support for Romero. Willits responded to the article by posting an early video of a map fragment with elements of Q1DM3 shown named Tim14.bsp on his Instagram, and stated that "He stands by what he said".

 

Willits was interviewed by Warren Spector in 2007, giving the same account of creating the concept of multiplayer-only maps. Willits also claimed to have created all of Quake's shareware levels; this was disputed by John Romero.

Enn å påstå noe så fjernt, at han har laget hele episoden. Det er godt kjent at det første kartet E1M1 følger John Romero's design.

 

John Romero designed this level in a similar fashion to other "first level" maps of the time, creating a basic horseshoe shape where the exit is relatively close to the start but requires the player to go around in a "U" shape to reach it. This style was initially created by John Romero for E1M1: The Hangar in Doom. Other levels that have this horseshoe shape include E1F1 of Wolfenstein 3D, Map01: Entryway, made by Sandy Petersen for Doom II, and E1M1: The Docks for Heretic.

Håper det er forklaring nok. Hvis ikke så får du si fra.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat:

 

Hvis du vil spille Doom, så får du spille gamel doom 1 og 2 da. Ser ikkje problemet, da disse funker fint den dag i dag.

 

Takk faen for at utviklingen går videre, og jeg synes "nye" doom er helt topp på sin måte. 

 

"Alle" vil ha ny versjon av et klassisk spill, men når det kommer så er det alltid noen få som klager på at det ikkje er som det gamle spillet. 

 

Så spill det gamle spillet da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke noe større behov for å spille DOOM, har lagt ned ca 18k timer i DOOM og II inkludert custom maps, Plutunia Experiment og TNT Evilution (Final DOOM).

 

Spiller Sigil mens jeg venter på August, det kom nå i mai.

 

Har lagt FPS-sjangeren mer eller mindre på hylla da siste spill som falt i smak kom for 20 år siden.

 

Venter på WoW Classic som jeg skal spille fra morgen til kveld sammenhengende i de 2 årene det kommer til å vare. Også her har de rævkjørt spillet med 7 utvidelser og kommet langt fra hva spillet en gang var. Heldigvis kommer spillet ut igjen i så nær som sin opprinnelige form nå i August.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Har ikke noe større behov for å spille DOOM, har lagt ned ca 18k timer i DOOM og II inkludert custom maps, Plutunia Experiment og TNT Evilution (Final DOOM).

 

Spiller Sigil mens jeg venter på August, det kom nå i mai.

 

Har lagt FPS-sjangeren mer eller mindre på hylla da siste spill som falt i smak kom for 20 år siden.

 

Venter på WoW Classic som jeg skal spille fra morgen til kveld sammenhengende i de 2 årene det kommer til å vare. Også her har de rævkjørt spillet med 7 utvidelser og kommet langt fra hva spillet en gang var. Heldigvis kommer spillet ut igjen i så nær som sin opprinnelige form nå i August.

 

Lol, ta deg en bolle din surkuk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er småtterier fordelt på 25 år. Har akkumulert langt flere timer i WoW og Diablo II som jeg har spilt over 100 timer per uke på det meste.

 

Det var veldig mye doom i 94 og 95, så ble det gradvis mindre frem til kildekoden ble lansert, så ble det mer igjen.

 

Det gikk mange timer med Doom Connector. Problemet er at tjenesten ble lagt ned og gjenåpnet gjentatte ganger.

 

Doom Connector is a free lobby-based service which was developed by Pascal vd Heiden and is now ran by Vindict6. With Doom connector you could play Doom online with several popular Doom multiplayer ports such as ZDoom, Zandronum , ZDaemon, Doom Legacy, SRB2, and GZDoom.

 

The service allowed you to see all public servers from all Doom master servers, but also allowed you to create private peer-to-peer games. The support for each source port was built as a plug-in, which allowed very flexible support for all the features the source port has. Doom Connector provided very comprehensive features such as:

 

Browse and join all public (dedicated) servers.

Setup, host and join peer-to-peer games.

IRC chat specialized for the service features.

Buddylist to keep track of your buddies.

Whiteboard to draw strategics.

File transfers.

Offline messages.

Shows the ping (latency) on all servers and players.

This product was developed by Pascal "CodeImp" vd Heiden, and has been continued by Zorcher in 2008.

 

On June 25th, 2014, Doom Connector went offline. On March 22, 2016, Doom Connector was reopened by Vindict6 and a new administrative team.

Lenke til kommentar

Nå prater du piss. Hold deg til saken og ikke kom med personangrep mot folk du ikke vet noe om.

 

Utdannelse var jeg ferdig med for 18 år siden. Da trente jeg også tre ganger per uke i trenginsstudio.

 

Jeg har ikke spilt 100+ timer per uke siden 2008, derfor må jeg søke hjelp nå, nei nå får du rulle inn.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...