Gå til innhold

JBL bar 5.1 tull med lyden


Anbefalte innlegg

Jeg har en JBL 5.1 lydplanke og en Philips 4K tv. Jeg bruker Apple tv 4k som primærkilde når jeg ser på tv. Jeg har ellers en DVD spiller og en GET tv boks koblet til TVen.

 

Jeg har pleid å koble lydplanke med Hdmi kabel fra Apple tv til tv og en hdmi kabel fra tv til lydplanke. På den måten kan jeg bruke Arc og TVen og lydplanke slår seg av og på når jeg slår av eller på Apple tven. På fredag fikk jeg ny tvboks fra get. Etter dette virker ikke ting som de skal lengre. Lyden faller ut med en gang men jeg får bilde. Jeg vet ikke om det kan være get boksen som lager krøll? Jeg koblet den på samme måte som den gamle. Jeg har forsøkt å bytte hdmi kabler og hdmi inn/utganger på TVen uten resultat. Det er lyd på TVen hvis jeg velger intern lyd, men da får jeg ikke lyd i lydplanke. Jeg får lyd med fiber, men da må jeg manuelt velge fiber hver gang. Og slå på tv med en fjernkontroll, Apple tve med en annen fjernkontroll og lydplanke med en tredje. Noen tips? Må lydplanke på service kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Prøv å ta ut GET boksen igjen, og se om ting fungerer som før.

Mest sannsynlig så er det HDMI CEC signalene fra GET boksen som krøller til. Du kan prøve å slå av det i GET boksen hvis muligheten finnes der (Det kan hete HDMI Control eller noe lignende også).

 

Men ikke gjør det i TVen, da vil ikke lydplanken slå seg av og på slik som du nevner du brukte det før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...