Gå til innhold

SAMLETEST: Store, trådløse ladeplater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samsung sin beste trådløse lader til min S9, vil påstå at den lader mer enn de stakkarslige % på 30min som disse gjør og der kan tlf stå oppreist også så man kan se klokke osv mens den lader og beskjeder osv, burde tatt med en slik en til sammenligning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nettopp, hvorfor betale mye for ladere som er trege.

 

Hele poenget med testen er å teste ladere som kan lade flere enheter om gangen, og du vil ha med en test av en lader som kan bare lade en om gangen?

 

Samsung har vel lenge støttet Qi Charging på opp til 15W, men tester i praksis har vist seg at forskjellen på Qi på 9W og 15W har  vært mer eller mindre ikke-eksisterende. Det er vel først med S9 og S10 at Samsung fikk på plass sin egen løsning for FastCharge 2.0 for trådløs ladning som er 12W og som faktisk gir merkbart bedre resulater sammenlignet med Qi på 9-10W men er da basert på en proprietær løsning for Samsung så den vil ikke fungere med andre produsenter.

 

Skal du uansett lade raskt så går du jo ikke for trådløs ladning. Det som er fint med modeller som disse som kan lade 3+ enheter om gangen er jo at du kan bruke 1x strømutsalg fra veggen til en lader som kan lade alle enhetene du har behov for. Er perfekt til nattbordet osv kontra å ha flere separate ladere og over natta så spiller det jo liten rolle om det lader på 5W, 7,5W, 10W, 12W eller 15W.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ladeplaten Zens Qi 15 W og får hurtiglading på LG-mobilen. Går raskt og lett å få i gang trådløs lading.

 

 

Har prøvd en annen trådløs lader på 10W, treg lading og vanskelig å legge rett så lading starter opp.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

*Gjesp* Sorry, sovna nesten av alle de uinteressante argumentene, min s9 lader uansett ca like raskt med trådløst som ved bruk av tråd.

 

Det er jo umulig, det er større tap av energi ved trådløs ladning og med kabel så støtter jo nå Samsung opp til 25W med kabel, mens på trådløs så støtter de maks 15W så selv uten energitapet tatt i betraktning så vil løsningen med kabel være en god del raskere.

 

At du ikke gidder å forholde deg til formålet med hele artikkelen får nesten stå på din kappe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har samsung sin beste trådløse lader til min S9, vil påstå at den lader mer enn de stakkarslige % på 30min som disse gjør og der kan tlf stå oppreist også så man kan se klokke osv mens den lader og beskjeder osv, burde tatt med en slik en til sammenligning.

 

Har samme lader fikk den med mobilen. Enig i at de lader mye raskere men jeg bruker mest kabel uansett.

 

Ofte jeg må bruke mobilen mens den lader å da er det bare plagsomt å legge den ifra seg på samme plass igen. Så går kablet lading fortsatt mye raskere.

Lenke til kommentar

Ikke rask, og ikke multilader, men vil anbefale Ikea sin Rällen/Nordmärke om man vil ha laderen helt plant med bordet. Vesentlig penere enn svære trådløse ladere som ligger på bordet, synes jeg.

 

0737594_PE632354_S5.JPG?f=xxl

 

Den har jeg ved siden av pc'en på jobben. Fungerer helt utmerket

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...