Gå til innhold

E3 2019 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ikke spilt mange spill i 8k 120hz, det er iallefall jævlig sikkert :p Noen veldig få ekstremt simple og lettdrevne spill kanskje. Selv de beste og dyreste krafikkortene på markedet i dag takler overhodet ikke 4k@120hz i litt krevende spill engang.

 

Det var en bra konferanse, men er også rimelig skuffet. Ikke noe halo Infinite gameplay, Fable og Perfect Dark var totalt fraværende, alt tydet på at man skulle få 1-2 banjo spill å så var det ingenting, ekstremt lite info om Scarlett (men sikkert lurt å holde det hemmeling enda før Sony kommer å copy-paster alle ideene som vanlig), ikke noe informasjon eller offisielt produkt om hvordan disse spillene via xCloud skal nytes i håndholdtmodus. Meh.

 

At scarlett er 4 ganger kraftigere enn One X høres veldig bra ut dog.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Gjesp glad jeg forutså 4K 2.1 var bare en forsmak... 8k 120hz nå snakker vi.

Gaming tv 2020

Med bare 4 ganger ytelsen av en Xbox One X tviler jeg sterkt på at du får se 8K 120Hz.

Det er knapt nok ytelse for 8K 30Hz i de få spillene som faktisk kjører 4K på Xbox One X.

 

Forhåpentligvis blir den ekstra ytelsen brukt til å gi en bedre opplevelse i 4K: stabil 60 fps, ingen resolution scaling, og mye bedre shading. Det kan til og med tenkes at raytracing blir mulig å bruke i enkelte tilfeller.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Med bare 4 ganger ytelsen av en Xbox One X tviler jeg sterkt på at du får se 8K 120Hz.

Det er knapt nok ytelse for 8K 30Hz i de få spillene som faktisk kjører 4K på Xbox One X.

 

Forhåpentligvis blir den ekstra ytelsen brukt til å gi en bedre opplevelse i 4K: stabil 60 fps, ingen resolution scaling, og mye bedre shading. Det kan til og med tenkes at raytracing blir mulig å bruke i enkelte tilfeller.

Holder med 4K i 120hz for min del til spilling så neste upgrade er en framtidig 4K 120hz gaming Oled.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis blir den ekstra ytelsen brukt til å gi en bedre opplevelse i 4K: stabil 60 fps, ingen resolution scaling, og mye bedre shading. Det kan til og med tenkes at raytracing blir mulig å bruke i enkelte tilfeller.

 

Ser for meg open world spill der man i praksis ikke har noe "fog of war", og man kan bruke kikkert til å se på NPCer i byer langt unna. I dag spawner ikke NPCene før vi er relativt nært, men kanskje all denne datakraften kan gjøre at NPCer i f.eks GTA er spawnet hele tiden. Da kan de gis bedre AI, så det føles som om de har virkelige liv. Har han jobb på andre siden av byen fra ni til fem, så setter han seg i bilen og kjører til jobb på andre siden av byen i god tid, og kjører hjem etterpå.

 

Eller ta et spill som Skyrim. Hva om man klatrer så høyt man klarer i det høyeste fjellet, ser ned på en by mange kilometer unna med en kikkert, og ser folk der? Det er dette de bør bruke de ekstra kreftene til, imho. Vi trenger ikke en stusselig trehytte i 8K i stedet.

Lenke til kommentar

Hver generasjon har folk håpet på 60+ FPS og høyere oppløsning. Hver generasjon har 30 FPS fått prioritet pga effekter og eye-candy. Det er alltid noen titler som har skilt seg ut, men stort sett har 30 vært standard for å få høy oppløsning med eye-candy.

 

Kanskje vi denne gang får 4K som standard på alle nye spill til plattformene, men 8K kan man drømme lenge etter som noe mer enn en kuriositet - som vanlig.

Lenke til kommentar

Wow... mye nytt innhold i Fallout 76 i vente, inkludert en ny historie og NPCer!!!! Med dialogue trees osv? Wow... Oppdateringen kommer ikke før til høsten, men vil være gratis. I tillegg får vi gratis trial i morra? Yickes...

 

Haha, så lenge fikk Google beholde streaming greien sin i fred. Bethesda har sin egen. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Wow... mye nytt innhold i Fallout 76 i vente, inkludert en ny historie og NPCer!!!! Med dialogue trees osv? Wow... Oppdateringen kommer ikke før til høsten, men vil være gratis. I tillegg får vi gratis trial i morra? Yickes...

 

Haha, så lenge fikk Google beholde streaming greien sin i fred. Bethesda har sin egen. :p

Orion er ikkje ein streaming service. Det er teknologi bygget inn i engine til bethesda som gjør at spillene deres meir effektiv kan streames på platformer som Stadia og Microsoft sin xCloud. 

 

"Orion is supposed to complement, not compete with, these kinds of services. “This can be put into any game engine, it can be used with any streaming platform to provide a better experience for any consumer playing that game on that platform and to deliver it at a lower cost for whoever’s serving the data,” promises Bethesda director of publishing James Altman."

 

Bethesda says that turning on just one of several Orion features cuts the bandwidth that’s required for a high-quality streaming experience by 40 percent. It also supposedly reduces the time it takes to encode a frame of video (which is then streamed to the player) by 30 percent and trims the compute work that’s required by 20 percent." 

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...