Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spredende smerte rund i kroppen. Hva feiler det meg?


Barkster

Anbefalte innlegg

Mann 39 år

 

Er litt i villede her. For noen uker siden begynte venstre øyelokk med små rykninger de kom av og på og er der fortsatt. For snart en uke siden fikke jeg krampe i venstre fot (tær) da jeg var på jobb. krampen kom og gikk hele dagen. Når jeg kom hjem på kvelden så tok jeg et fotbad før sengetid for å se om det kunne hjelp, noe det ikke gjorde. Da jeg la meg for kvelden så ble den andre foten nummen og det begynte å stikke i tærene på begge føtter og nummenheten hadde spred seg til høyre fot og høyre hånd samt stikking i fingre i løpet av natten. Etterhvert ble begge hender nummene. Fikk tips om magnesium av en på jobben som jeg kjøpte og som stoppet krampen. Når jeg våknet neste dag så hadde jeg fått strekk i venstre legg.

 

Bestemte meg for å dra til legevakta neste dag og der fant de ikke ut av noe og ba meg kontakte min fastlege hvis det vedvarte. 2 dager siden våkent jeg midt på natta og hele kroppen var nummen. Stod så opp og gikk litt rundt før jeg begynte å skjelve ukontrolert og gikk tilbake under dyna og skjelvingen stoppet. I går kveld begynte det å gjøre vondt rund omkring og er slik fortsatt. Er liksom vondt i noen sekunder før smerten flytter seg til et annet sted, eksempel. i ledd, forran og bak på leggen (begge ben) knær, armer ( over og under) fingre (leddene) Har også vondt i ryggen forskjellige steder. Har hatt problemer med rygg og nakke i årevis som jeg har gått til kiropraktor for og som altid faller tilbake.

 

Begynner å bli slitsomt dette og veldig rart. Har hatt kramper i ben og føtter før og kan lett få litt småkramper hvis jeg strekker for lenge på føttene, men har aldri hatt disse andre plagene og jeg er i villede, kan jo være så mangt. Kan være leddgikt men da ville det vel ikke gjort vondt i annet enn ledd? kan også være åreforkalking, jeg spiser og drikke usundt og har gjort det i mange år men er litt rart det også siden ledd også gjør vondt. Kan jo være så lite som stress og angst men blir ikke stresset eller får angst så vidt jeg vet. Dette er bare rart :hmm:

 

Time hos fastlege er bestilt, men ikke før 19.06.19 syns dere at jeg burde be en annen lege se på det eller skal jeg la det gå og vente til 19 Juni?

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du spiser usunt så kan det være vitaminmangel, da kan man få mange rare plager. Men vanskelig å si om det er hovedforklaringen.

Vet ikke om det er noe lurt å begynne å ta vitaminpiller, tran og spise sunt før legetimen da det kan være lurt å sjekke om det er forklaringen først.

 

Edit, trur du kan bare glemme legevakta. der må man være døende for å få hjelp.. Andre alternativer er aleris, volvat, da kan man få hjelp på dagen.

Endret av mrpc
Lenke til kommentar

Det umiddelbare overfladiske i din situasjon er tre spørsmål:

Forgiftning ved f.eks, medisiner, rusmidler, annet?

Blodtrykk, væskemangel, herunder kalium/natrium mangel?

Ernæring, lavt blodsukker, mangel på andre stoffer som f.eks magnesium/zink?

 

Så: Er det grunn til å tro at du er forgiftet? Drikker du tilstrekkelig og får du i deg salt og f.eks banan/jordbær (eller annen god kaliumkilde). Spiser du generelt ernæringsriktig inklusive grønnsaker/ vitamintilskudd?

Lenke til kommentar

Det umiddelbare overfladiske i din situasjon er tre spørsmål:

Forgiftning ved f.eks, medisiner, rusmidler, annet?

Blodtrykk, væskemangel, herunder kalium/natrium mangel?

Ernæring, lavt blodsukker, mangel på andre stoffer som f.eks magnesium/zink?

 

Så: Er det grunn til å tro at du er forgiftet? Drikker du tilstrekkelig og får du i deg salt og f.eks banan/jordbær (eller annen god kaliumkilde). Spiser du generelt ernæringsriktig inklusive grønnsaker/ vitamintilskudd?

tok blodprøve for et par månder siden for å sjekke eventuel vitamin mangel, noe jeg gjør hvert 3 år og hadde ingen mangler. Blodsukker og blodtrykk/puls ble sjekket hos legevakten og viste normale verdier. Skal legge til at jeg avsluttet en 2 uker lang antibiotikakur dagen før dette oppsto og jeg var innom apoteket for å sjekke eventulelle bivikninger. Ingen bivikninger passet med mine problemer. gikk 1 uke på Apocillin og 5 dager på Flagyl. Følte meg ganske bra i går men er ikke like bra i dag. Begynte med magnesium og calcium tabletter samt B12 og D3 vitamin etter at problemene oppsto. Har ungått å salte maten i mange år for det er jo en del salt i maten jeg spiser. Kan jo være væskemangel også. medisiner og rusmidler går jeg ikke på samt svært lite alkohol. Takk for innspill til både deg og mrpc. Setter pris på det  :) 

Lenke til kommentar

tok blodprøve for et par månder siden for å sjekke eventuel vitamin mangel, noe jeg gjør hvert 3 år og hadde ingen mangler. Blodsukker og blodtrykk/puls ble sjekket hos legevakten og viste normale verdier. Skal legge til at jeg avsluttet en 2 uker lang antibiotikakur dagen før dette oppsto og jeg var innom apoteket for å sjekke eventulelle bivikninger. Ingen bivikninger passet med mine problemer. gikk 1 uke på Apocillin og 5 dager på Flagyl. Følte meg ganske bra i går men er ikke like bra i dag. Begynte med magnesium og calcium tabletter samt B12 og D3 vitamin etter at problemene oppsto. Har ungått å salte maten i mange år for det er jo en del salt i maten jeg spiser. Kan jo være væskemangel også. medisiner og rusmidler går jeg ikke på samt svært lite alkohol. Takk for innspill til både deg og mrpc. Setter pris på det  :)

 

Interessant at de sa at de sa at dine symptomer ikke passet med bivirkningene for den antibiotika du har blitt behandlet med.

Nettopp Flagyl har bivirkninger som passer svært godt inn på ditt symptombilde... Kilde: https://www.felleskatalogen.no/medisin/flagyl-sanofi-aventis-559145

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...