Gå til innhold

Tesla øker ladeeffekten til 250 kilowatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om alle Model S og X får dette eller kun nye?

Sannsynligvis kun de nye som ikke lengre har tall i modellnummeret, bare "Long Range" osv og har forventet levering fra juli. Det antar jeg fordi jeg tipper at intern kabling ikke er klargjort for det på allerede leverte biler. Hvis jeg antar feil så vil nok ladekurven bli hevet i området 5-50% eller noe sånt.

 

Men husk at batterioppvarming før ankomst til hurtigladeren vil øke ladehastigheten der også. Det gjelder alle leverte model S og X. Oppdateringen kommer i disse tider.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kun nye, men dere får en liten økning. 125kW tror jeg

 

Var det ikke snakk om 175kW for S/X?  :hmm:

 

EDIT: Var på vei nordover fra Kragerø sist uke, brukte SC på Ringdalskogen. Fikk 120kW (15% og trengte ikke mye for å komme meg til Drammen) og satt meg for å ta en burger på Burger King. Lata vannet, bestilte og stappa i meg burgern, drakk litt av brusen og surfet noen få minutter på 9gag - *pling* - "Superlading snart ferdig" (limiten min var satt til 80%). Det gikk unna, da var jeg på ca 60% allerede

 

Så at vi nå øker til 250kW? Får ikke tid til Burger King i alle fall. Kanskje like greit :p

Endret av bshagen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om 175kW for S/X? :hmm:

 

EDIT: Var på vei nordover fra Kragerø sist uke, brukte SC på Ringdalskogen. Fikk 120kW (15% og trengte ikke mye for å komme meg til Drammen) og satt meg for å ta en burger på Burger King. Lata vannet, bestilte og stappa i meg burgern, drakk litt av brusen og surfet noen få minutter på 9gag - *pling* - "Superlading snart ferdig" (limiten min var satt til 80%). Det gikk unna, da var jeg på ca 60% allerede

 

Så at vi nå øker til 250kW? Får ikke tid til Burger King i alle fall. Kanskje like greit :p

Det er vell de nye som får det?

 

Jeg er ikke 100% oppdatert men mener de gamle kun får en liten økning.

 

Ja blir faktisk litt mer stress nå pga lav ladetid. Men kan ikke klage:p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri.

Det er dog ikke samme batteri. Men blir spennende å se ja. Skal dog lade mye for å få begrensning, så er uaktuelt for min del uansett i bilens levetid. Men Bjørn får det vell etterhvert, så blir spennende å se hvordan dette er lagt opp nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spent på hva slikt gjør med levetiden og holdbarheten til batteriet. 90 kWh-batteriet får begrensning på 90 kW ladeeffekt etter tilstrekkelig mange kWh ladet på likestrøm, for å beskytte mot ytterligere degradering. Her har man et enda mindre batteri igjen, og over dobler effekten i forhold til nevnte 90-batteri.

Tesla har vel undersøkt og regnet og forsket på dette slik at det ikke blir for ille, antar jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...