Gå til innhold

Dårlig levering fra Komplett og Elkjøp! :-(


Anbefalte innlegg

Kjøpte hovedkort fra Komplett. Det var det feil på. Dette var torsdag for 2 uker siden. Telefonisk og på web, stod det at det var tomt, men bekreftet inn dagen etter. Det gikk 1.5 uker før det kom. Hadde bestilt et annet produkt fra komplett. Det var forventet på lager 30/5. Snakket med dem i forgårs, og da sa de at det kunne gå lang tid før de fikk det inn. Så Elkjøp hadde produktet på lager, klar til umiddelbar utsendelse, og levering fra 1-4 dager. Nå er 3 dager gått, og produktet er ikke sendt fra dem en gang! Har ringt dem, men der er det jo kul umulig å få greie på noen ting!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte hovedkort fra Komplett. Det var det feil på. Dette var torsdag for 2 uker siden. Telefonisk og på web, stod det at det var tomt, men bekreftet inn dagen etter. Det gikk 1.5 uker før det kom. Hadde bestilt et annet produkt fra komplett. Det var forventet på lager 30/5. Snakket med dem i forgårs, og da sa de at det kunne gå lang tid før de fikk det inn. Så Elkjøp hadde produktet på lager, klar til umiddelbar utsendelse, og levering fra 1-4 dager. Nå er 3 dager gått, og produktet er ikke sendt fra dem en gang! Har ringt dem, men der er det jo kul umulig å få greie på noen ting!

Bestilte harddisk mandag fra Elkjøp, sto 5-10 dagers levering men den kom på onsdag. Fikk ikke noe beskjed fra Elkjøp om at den var sendt, kun melding fra Posten med sporingsnummer.

Lenke til kommentar

Har snakket med dem. Den er ikke sendt, og de vet ikke hvorfor. Betalte til og med ekstra for rask levering.

 

Da ville jeg spurt etter en liten kompensasjon for frakta,

da du i praksis har betalt for en tjeneste du ikke har fått.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Jeg har erfaring fra at Power har hatt produkter på lager i varehus, men har "brukt" produktene selv til utstilling og ikke registrert de, så de fantes ikke på lager eller i butikken.

Det var en herlig opplevelse :) Etter to besøk fikk jeg overtalt dem til å bestille flere og fikk til slutt kjøpt det jeg ønsket meg.

 

Det verste jeg har opplevet hittil er Dustin Home. De hadde varene "forventet på lager" i løpet av 15 dager. Dette eskalerte seg til ovee 1.5 mnd uten at varen kom inn på lager, og gradvis oppjustering av "forventet på lager" tid hver eneste gang den ble passert. Til slutt fikk jeg refundert alt i sin helhet. Den dag i dag er varen fremdeles forventet på lager hos Dustin ...

 

Ja, har noen i det hele tatt noe som helst på lager eller forventet på lager når de hevder det?

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Ja, har noen i det hele tatt noe som helst på lager eller forventet på lager når de hevder det?

 

Jeg hadde en stor ordre hos Multicom i fjor som jeg trodde kom til å ta tid. Men hver "forventet på lager" stemte og alt gikk knirkefritt. EDIT: Og dette var mye småjuggel med lav etterspørsel vil jeg tro.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Det verste jeg har opplevet hittil er Dustin Home. De hadde varene "forventet på lager" i løpet av 15 dager. Dette eskalerte seg til ovee 1.5 mnd uten at varen kom inn på lager, og gradvis oppjustering av "forventet på lager" tid hver eneste gang den ble passert. Til slutt fikk jeg refundert alt i sin helhet. Den dag i dag er varen fremdeles forventet på lager hos Dustin ...

 

Ja, har noen i det hele tatt noe som helst på lager eller forventet på lager når de hevder det?

 

"Forventet inn på lager"-datoer er ofte bare gjetting etter beste evne, enten noe butikksystemet gjør eller mer eller mindre kvalifisert gjetting fra folka på innkjøpsavdelingen. Det er veldig mange store leverandører som ikke kan/vil dele info om beregnet leveringstid, så jeg er dessverre ikke overrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Posten/Bring har fått melding fra Elkjøp AS om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.Vi anbefaler deg å vente en dag og forsøke igjen."

 

Glad jeg betalte de ekstra kronene for rask levering! :-(

Lenke til kommentar

"Posten/Bring har fått melding fra Elkjøp AS om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.Vi anbefaler deg å vente en dag og forsøke igjen."

 

Glad jeg betalte de ekstra kronene for rask levering! :-(

 

Venter på en pakke fra Komplett.

Komplett sine sider påstår den ble sendt 10.06, mens i pakkespringen fra Postnord står det:

"Avsender har sendt informasjon om en kolli med denne ID, men vi har enda ikke mottatt kolli, hvis spørsmål kontakt avsender."

Drit... :(

Lenke til kommentar
Bestilte printer 5. juni med ekstra betaling for å få den i løpet av 1 til 4 dager:
Elkjøp sier den ble sendt rett etter dette.
 
Sporing: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.
Posten/Bring har fått melding fra Elkjøp AS om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.Vi anbefaler deg å vente en dag og forsøke igjen."

 

Nå har jeg igjen snakkket med Ekjøp og Posten. Elkjøp sider pakken er sendt og Posten har rotet den bort. Posten sier Elkjøp ikke har sendt pakken. Begge legger skylden på den andre, og ingen kan yte noe hjelp. Det virker på Elkjøp som om det er barn fra et bemanningsbyrå som er programert til å svare etter et skjema.

Elkjøp kan ikke gjøre noe før det er gått en viss tid, så først den 24. juni kan de gi meg pengene eller sende meg ny printer!

Det er så utrolig lett å være selger her i dette landet, da ingen har ansvar for noen ting virker det som!

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Venter på en pakke fra Komplett.

Komplett sine sider påstår den ble sendt 10.06, mens i pakkespringen fra Postnord står det:

"Avsender har sendt informasjon om en kolli med denne ID, men vi har enda ikke mottatt kolli, hvis spørsmål kontakt avsender."

Drit... :(

 

 

Nå får jeg endelig opp pakken hos Postnord: "Beregnet 4 dager igjen"

 

 

For en vare jeg bestilte tidlig på 7.juni og som har vært på lager hele tiden!

Greit at dette var fredag før pinsen, men de burde ha nok av tid til å sende den ut på fredagen.

 

Ikke bestill fra Komplett om du har dårlig tid.  :nei:

Lenke til kommentar

Nå får jeg endelig opp pakken hos Postnord: "Beregnet 4 dager igjen"

 

 

For en vare jeg bestilte tidlig på 7.juni og som har vært på lager hele tiden!

Greit at dette var fredag før pinsen, men de burde ha nok av tid til å sende den ut på fredagen.

 

Ikke bestill fra Komplett om du har dårlig tid.  :nei:

I alle fall ikke med PostMord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...