Gå til innhold

Nå kommer en ny og bedre elektrisk sparkesykkel til Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å leie fra de nye selskapene før en samle-app kommer på banen. Å luske rundt med X forskjellige apps, når det også stadig kommer nye aktører på banen? La èn app gjøre kjøpet vegne av selskapene og ta 1% eller noe. Før det går jeg bare rett forbli flash, zvipp og/eller alle andre nykommere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De nye syklene har vært i bybildet noen uker allerede. Er vesentlig mer komfortabel enn de forrige, men er veldig var for ujevnheter i bakken. Den kutter "gassen" så fort man kjører over en trikkeskinne eller lignende.

 

De tre siste gangene jeg har prøvd å leie har den også enten sluttet å fungere etter to minutter eller bare fungert med sterkt begrenset hastighet. At appen er helt ubrukelig hva angår lokalisering av sykler (omtrent to tredeler av markerte sykler på kartet er ikke å finne i virkeligheten) gjør ikke saken noe bedre. Jeg har mistet interessen litt.

 

Edit: Også enig i det YKXM8H0J sier i kommentaren over min.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

De lades av såkalte hunters. Enten bedrifter eller folk som har meldt seg som freelancers. Hver kveld henter de sparkesyklene med lavt batteri (bruker appen de også), kjører de hjem/til bedriften, lader de og får se hvor de skal settes neste morgen. Akkurat nå har ikke Voi behov for flere i Oslo, men kanskje de andre selskapene og byene søker etter hunters.

Lenke til kommentar

Jeg digger dette tilbudet, billig er det også. Tok taxi til den kinesiske ambassaden på torsdag fra sentrum, kostet rundt 220 kroner. Etter besøket fant jeg meg en sparkesykkel og cruiset med til aker brygge. 60 spenn og en deilig tur i finværet!

 

Hmm, hva skulle du på den ambassaden, Mr/Ms/Mrs Salvesen? Visum eller Huawei'?

/s(atire)

 

Artikkel:

 

"Men for sykkelen som altså rulles ut i disse dager, snakker en ramme støpt i 5 millimeter tykk aluminium."

 

Endelig blir vi kvitt disse kommunikasjonsdirektørene. Produktet taler for seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å leie fra de nye selskapene før en samle-app kommer på banen. Å luske rundt med X forskjellige apps, når det også stadig kommer nye aktører på banen? La èn app gjøre kjøpet vegne av selskapene og ta 1% eller noe. Før det går jeg bare rett forbli flash, zvipp og/eller alle andre nykommere.

 

Skulle gjerne laget, men enn så lenge har ingen av selskapene vært villige til å tilby et API å programmere mot så man kan få laget den samleappen. Kanskje det kommer etterhvert som resultat av spissere konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...