Gå til innhold

Blizzard skal visstnok ha kansellert et skytespill basert på StarCraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diablo 4 lol

 

Hvorfor er det så morsomt? Diablo har enormt mange fans, og mange er svært fornøyde med Diablo 3. Det har kommet seg svært etter launch. Men du må ikke blande Diablo 4 og Diablo Immortals. Det er to helt forskjellige spill.

 

Overwatch 2 allerede?

 

Ikke nødvendigvis. Det kan være en spin-off satt i Overwatch universet. Dette er spesiet sannsynlig fordi Overwatch er for populært i dag til å bare skrote, og de fokuserer mer på PvE i neste spill. Å droppe PvP fra et PvP-spill sier seg er latterlig. De kan like gjerne fjerne loot fra Diablo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg mener de skulle heller satset på å gjøre D2 mer interessant. Ikke gå helt crazy, men litt nytt nå og da, så det blir lett å følge med. Runesystemet i D2 kunne enkelt ha tilrettelagt for 100 nye runeord.

 

Og ikke minst fokusert på å fjerne juks, bottere og sånt.

 

Jeg liker å holde ting enkelt, å holde spillerbasen til -ett- spill, og ikke lage mange nye spill som deler opp spillere. Det gjør bare at flere ikke gidder fordi det enten koster for mye å henge med (ny pc + spill), eller det blir for få som spiller.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Uten å si for mye basert på rykter, så kan jeg lett si at jeg ALLTID har hatt lyst på et StarCraft FPS i Battlefield-stil hvor man kan kjøre rundt i siege tanks, dragoons etc, så jeg er litt skuffet over den avgjørelsen.

Når det gjelder Overwatch så syntes jeg det er en av de aller beste spillene dette tiåret fordi det er så forbanna gøy å spille det, MEN jeg er ikke spesielt interessert i det universet. Det blir liksom en rar blanding for min del. På den ene siden har man den dystopiske fremtiden av robothærer som har gått berserk og ødelagt store deler av verden, men på den andre siden har vi en intelligent hamster som kjører rundt i ballen sin, en svensk Tolkien/warcraft-dverg, en snakkende, tullete gorilla, et slags spøkelse, en standard cowboy etc. (the list goes on). Det er liksom steampunk, cyberpunk, sci-fi, anime, medieval fantasy, country og alle sjangere på én gang, pakket inn i en i søt Pixar-pakke som passer for hele familien. Sjarmerende? Ja! Unikt? JA! Men jeg tror ikke jeg kommer til å ta noe av det som fortelles seriøst. Jeg klarer ikke å bli fordypet i karakterene når det blir for mye tull.

Jeg er spent på Diablo 4, men jeg kan ikke se for meg hva slags nyvinninger de har på lager hvis det blir i samme stil som de andre. Kunne vært jævlig fett om de faktisk lagde et MMO ut av det, eller kanskje en første/tredjepersons RPG ut av det i stedet. Men da med masse fiender, ikke Dark Souls stil. Jeg syntes ikke Diablo skal handle om å bruke tid på å overleve 1 fiende om gangen, men heller 30 samtidig. 

 

Lenke til kommentar

Trendchasers. De satt vel kaffen i halsen dette moneygrab firmaet når de så hvordan Apex Legends fikk så mange på kroken.

 

Tidligere har de ikke vært superoriginal, men de har hvertfall vært kongen av polering og kvalitet når de først ga ut noe.

 

Og det har de gitt seg med, mener du? 

 

Angående trender, de prøvde seg på et moba, men klarte ikke å utfordre de godt etablerte spillene....hvilke andre trender mener du at de har prøvd seg på ? Vi har vel ikke sett snurten av noe BR fra dem?

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

 

Trendchasers. De satt vel kaffen i halsen dette moneygrab firmaet når de så hvordan Apex Legends fikk så mange på kroken.

 

Tidligere har de ikke vært superoriginal, men de har hvertfall vært kongen av polering og kvalitet når de først ga ut noe.

 

Og det har de gitt seg med, mener du? 

 

Angående trender, de prøvde seg på et moba, men klarte ikke å utfordre de godt etablerte spillene....hvilke andre trender mener du at de har prøvd seg på ? Vi har vel ikke sett snurten av noe BR fra dem?

Kanskje Team fortress om det kan kalles en trend, eg har uansett ikke sett eller hørt snurten av OW som noen "utfordrer" på noe som helst.

Er redd de avlyste en kanskje godt utviklet starcraft fps for å prøve få noe ut av BR bølgen. Kanskje Starcraft fpset kunne ligne på Natural Selection spillet, og det kunne blitt interresant og tøft.

Lenke til kommentar

Dette er ein interessant artikkel om Diablo 4 og status på Blizzard internt. Det som blir skreve rundt innblanding frå Activision er litt bekymringsverdig, men eg vart litt meir avslappa med tanke på Diablo Immortals. Eg kjøper absolutt argumentet at dei har utviklarar som rett og slett er lei av å jobbe på 10 år lange prosjekt og heller vil fokusere på noko mindre. At det faktisk er mange internt som enkelt og greit har lyst til å jobbe med mobilspel og at det ikkje utelukkande er gjort for pengane sin del, sjølv om det også opplagt er viktig.  
 

Uten å si for mye basert på rykter, så kan jeg lett si at jeg ALLTID har hatt lyst på et StarCraft FPS i Battlefield-stil hvor man kan kjøre rundt i siege tanks, dragoons etc, så jeg er litt skuffet over den avgjørelsen.


Det hadde vore alvorleg kult! Ser for meg ei gigantisk slagmark der ein kan velje å styre dei fleste forskjellige units frå SC, kanskje med noko form for strategi-element slik at ein ikkje berre kan ha uendeleg mange Ultralisks. Veit ikkje helt korleis dette skulle fungert, men hadde dei fått det til kunne det blitt fantastisk bra!

Lenke til kommentar

At Activision tok over Blizzard er en synd og skam.

Dessverre hadde de ikke så mye de skulle ha sagt siden det var Vivendi de faktisk kjøpte opp.

 

Vivendi lot alltid Blizzard være en egen seperat enhet.

Blizzard har aldri manglet penger og under Vivendi stod de fritt til å gjøre akkurat som de ville.

 

Dette er det andre Starcraft skytespillet som blir kansellert.

Men ingenting slår kanselleringen av Starcraft: Ghost.

Spillet ble vist frem og hadde til og med en gameplay trailer. Så da vet du det har kommet langt i utvikling.

 

Det betyr jo selvsagt ikke at det er helt dødt. Ingenting som stopper de fra å gjenopplive det for f.eks neste generasjons konsoller. Vel, bortsett fra Activision da...

Starcraft: Ghost så ufattelig lovende ut, så det er trist at det ikke ble noe av.

 

Diablo 4 ser jeg frem til. Overwatch 2 har jeg derimot ikke mye mening om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo 3 vs Path of Exile, no brainer. PoE er community, Diablo 3 føltes ut som "vi skal ikke ha piratkopier, så du får spille når vi føler for det".

Diablo 4 har mye de må gjøre for å i det hele tatt nå dem opp til hælene.

Jeg storkoste meg med deler av Diablo 3 og klarer ikke å la være å ha kjempegode minner om Diablo 1 og 2, men ting har gått feil vei.

Vi kan starte med graffikken som er fantastisk, men som samtidig får spillet til å virke mer gladvold enn dystert. Stemningen i Diablo 3 var ikke i nærheten av Diablo 1 og 2.

Så kan vi gå over til det World of Warcraft inspirerte talent/skill systemet. Du verden så lite muligheter man får. Man trenger kanskje ikke være like rå som Path of Exile som har ett talentree uten like, men man burde i værtfall ha noe tilnærmet Diablo 2.

 

Jeg har liten tro på at Activision (bedre kjent som Moneyvision) Blizzard klarer å levere ett nytt spill som er gamle Blizzard verdig. I dagens spill samfunn pusher man spill ut hele tiden for å tjene penger fordi vi som forbrukere helt ukritisk betaler 6-700 kroner for ett konsoll spill.

MEN jeg håper jeg tar feil og at Diablo 4 faktisk vender tilbake til røttene.

 

Time will tell...........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...