Gå til innhold

Google Stadia blir en litt annerledes tjeneste enn ventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke flere som har prøvd dette før  og feilet kolosalt?

 

The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results.

 

And the definition of success is doing the same thing differently

 

Av og til må det ikke konseptet det er noe galt med, men en liten del av løsningen. Elektriske biler var f.eks aldri en stor hit før Tesla plutselig fikk batterikapasiteten til en bra nivå. 

 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble egentlig ganske "skuffet" pga vi må kjøpe spill via Google. Liker bedre løsningen som fks GeForceNOW har ved at en kan koble til fks Steam kontoen og støttede spill du evnt eier vil virke via tjenesten.

 

Men jo mer jeg tenker over hvor mye penger en kan spare OM tjenesten fungerer bra nok er ganske mye....

 

Da slipper jeg å oppgradere PC'n min som begynner å bli sliten og som kan bare glemme 4K HDR i 60FPS. Jeg hadde evnt også slippet å kjøpe minst en konsoll og årlig avgift for å spille online. En kunne abonnert på Stadia i mange år og kjøpe mange spill for samme sum....

 

Men så er det, det å kjøpe spill via Google da. Hvem vet hvor lenge Stadia vil være en ting...det kan jo bli tatt ned om 3,5,10 år ++. Har digitale spill kontoer som er over 14 år gamle som jeg fortsatt bruker på PC fks.....

 

Men det er såpass spennende det her at jeg må nesten prøve. Har båndbredde til å ha 14 aktive 4K HDR 60FPS Surround Sound streams aktive samtidig så det skal ikke stå på det ihvertfall... :closedeyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greier ikkje heilt å sjå at dette blir så billig. 1188,- kr i året og nokre gratis spill mens resten må kjøpast. Kontroller + chromecast ultra + 5 års abo blir fort godt over 7000,- kr.

Men å kjøpe en PC som kjører på ultra i 4K 60FPS koster fort rundt 20.000kr Og hvor en etter 5 år garantert må ihvertfall skifte ut GPU med en ny topp modell som koster 10.000kr eller gjerne mer om en ser på prisene idag.

Lenke til kommentar

 

Greier ikkje heilt å sjå at dette blir så billig. 1188,- kr i året og nokre gratis spill mens resten må kjøpast. Kontroller + chromecast ultra + 5 års abo blir fort godt over 7000,- kr.

Men å kjøpe en PC som kjører på ultra i 4K 60FPS koster fort rundt 20.000kr Og hvor en etter 5 år garantert må ihvertfall skifte ut GPU med en ny topp modell som koster 10.000kr eller gjerne mer om en ser på prisene idag.

Ein kraftig stasjonær PC blir kjøpt uannsett da den blir brukt til alt mulig samt backlog.

 

For min del blir kostnaden med Stadia vurdert opp mot ein next gen konsoll(eksempel PS5 og PS+). Rimelig trygg på at konsollen vil gje meg mindre lag enn Stadia samt over 5 års tid meir for samme pengane.

Lenke til kommentar

Ein kraftig stasjonær PC blir kjøpt uannsett da den blir brukt til alt mulig samt backlog.

 

For min del blir kostnaden med Stadia vurdert opp mot ein next gen konsoll(eksempel PS5 og PS+). Rimelig trygg på at konsollen vil gje meg mindre lag enn Stadia samt over 5 års tid meir for samme pengane.

 

 

Du er jo enkelt og greit ikke i kundegruppen for Stadia - jeg er sikker på at 9 av 10 har ingen behov for en stasjonær PC til 10K + hvis det ikke er for gaming.

 

Å ta diskusjonen mot konsoll er dog fair det. Men husk at konsollen din vil være låst til sine spesifikasjoner - mens Stadia vil være en tjeneste under utvikling der datakraften vil kunne oppgraderes ved behov, forhåpentligvis uten at brukeren betaler noe mer. 

Og konsollen din vil alltid være en boks du må ta med deg og koble opp, mens Stadia kan spilles på bærbare PCer, mobiler/nettbrett - uansett hvor du er. Så hva som gir "mest" for pengene er ganske relativt, da det man får igjen er rimelig forskjellig. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...