Gå til innhold

Er dette lureri?


Anbefalte innlegg

Fikk for noen dager siden en mail (tilsynelatende sendt fra min egen mail). 

 

Pleier ikke og bry meg om sånt, men det er en ting i mailen hans som stemmer og det er at mailen min ble forsøkt hacket for halvt år siden og jeg fikk beskjed om det og byttet passord.

Alt dette andre han vræler om er nå bare tull.

Jeg vil jo tru at det bare er vås, men jeg blei litt skjeptisk da den ser ut til og være sendt til min mail fra min mail (da står mail adressen min som sender og motaker) jeg har prøvd og sende en mail til meg selv jeg også og da kommer "sender" opp med fullt navn isteden så det er ikke likt.

ikke har pc'n blitt "sperret" heller som han snakker om skulle skjedd i går (3/6.19).

Så jo mere jeg skriver her nå skjønner jeg jo at dette kanskje er tull, men har faktisk klart og bli litt paranoid  :hmm: og lurer på om det er trygt og gå på nettbanken, noe jeg også har vært før han sendte mailen så om han vil inn dit så har han vel info alt xD

 

Hello! I'm a programmer who cracked your email account and device about half year ago. You entered a password on one of the insecure site you visited, and I catched it. Your password is hacked on moment of crack. Of course you can will change your password, or already made it. But it doesn't matter, my rat software update it every time. Please don't try to contact me or find me, it is impossible, since I sent you an email from your email account. Through your e mail, I uploaded malicious code to your Operation System. I saved all of your contacts with friends, colleagues, relatives and a complete history of visits to the Internet resources. Also I installed a rat software on your device and long tome spying for you. You are not my only victim, I usually lock devices and ask for a ransom. But I was struck by the sites of intimate content that you very often visit. I am in shock of your reach fantasies! Wow! I've never seen anything like this! I did not even know that SUCH content could be so exciting! So, when you had fun on intime sites (you know what I mean!) I made screenshot with using my program from your camera of yours device. After that, I jointed them to the content of the currently viewed site. Will be funny when I send these photos to your contacts! And if your relatives see it? BUT I'm sure you don't want it. I definitely would not want to ... I will not do this if you pay me a little amount. I think $809 is a nice price for it! I accept only Bitcoins. My BTC wallet: 1JxHYktLvFf3uZvo2GhZSGVnXXPDPJCRny If you have difficulty with this Ask Google "how to make a payment on a bitcoin wallet". It's easy. After receiving the above amount, all your data will be immediately removed automatically. My virus will also will be destroy itself from your operating system. My Trojan have auto alert, after this email is looked, I will be know it! You have untill 3rd of june make a payment. If this does not happen all your contacts will get crazy shots with your dirty life! And so that you do not obstruct me, your device will be locked (also untill 3rd of june) Do not take this frivolously! This is the last warning! Various security services or antiviruses won't help you for sure (I have already collected all your data). Here are the recommendations of a professional: Antiviruses do not help against modern malicious code. Just do not enter your passwords on unsafe sites! I hope you will be prudent. Bye. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

https://norsis.no/ny-bolge-med-utpressing/?fbclid=IwAR2mKUa4-O9Rs2LHWBG_WO2FGqmeWsICw6D6CuDxQOH05klc7wpZNYsVwDU

 

Tips. Legg til Norsis på Facebook.

https://www.facebook.com/informasjonssikkerhet/

 

 

De anbefaler at man slette eposten, men du kan jo holde helv** med avsender og forwarde mailen til [email protected]

Ikke gjør dette om det er din adresse som står som avsender...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... Jeg vil jo tru at det bare er vås, men jeg blei litt skjeptisk da den ser ut til og være sendt til min mail fra min mail (da står mail adressen min som sender og motaker) ...

Som andre har nevnt, er info som:

avsender, mottager, svar-til, kopi til

like teknisk ubetydelig som selve teksten i en epost.

 

Disse data benyttes ikke av systemene/serverene som sender og mottar epost, de kan derfor være oppgitt til å være hva-som-helst.

 

Når en mail sendes er ikke mottager adresse, eller avsender adresse, en del av eposten. Disse data oppgis utenom. Du kan altså ikke se (i en epost) hvem det faktisk kommer fra eller hvem det egentlig ble sendt til.

 

Her er en logg fra en virkelig epost server når en epost mottas;

 

SENT: 220 Welcome to tech department of xxxxx.no

RECEIVED: ehlo LOGG02.xxxxx.no

SENT: 250-tech.xxxxx.no[nl]250-SIZE 20480000[nl]250-STARTTLS[nl]250-AUTH LOGIN[nl]250 HELP

RECEIVED: STARTTLS

SENT: 220 Ready to start TLS

RECEIVED: ehlo LOGG02.xxxxx.no

SENT: 250-tech.xxxxx.no[nl]250-SIZE 20480000[nl]250-AUTH LOGIN[nl]250 HELP

RECEIVED: AUTH LOGIN ZWhmQHRlY2...

SENT: 334 UGFzc3dvcmQ6

RECEIVED: ***

SENT: 235 authenticated.

RECEIVED: mail FROM:<[email protected]> size=69302

SENT: 250 OK

RECEIVED: rcpt TO:<[email protected]>

SENT: 250 OK

RECEIVED: data-email...

SENT: 354 OK, send.

SENT: 250 Queued (0.016 seconds)

RECEIVED: quit

SENT: 221 goodbye

 

(jeg har bare endret til xxxxx.no så ingen ser hvilket selskap det er hentet fra)

 

Eposten blir sendt der hvor det er rødt (her angitt med "data-email"). Dette inkluderer "fra adresse", "til adresse", evt. "cc adresser" samt teksten som mottager ser.

Mottager (og evt avsender) er angitt som en del av kommunikasjonen, men utenfor innholdet i eposten.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...