Gå til innhold

Jesus døde for deg..... hva menes


Anbefalte innlegg

Jeg tror at om vi legger til grunn at denne Jesus figuren har eksistert, så er det mest sannsynlig en bortforklaring. Det at selveste Guds sønn kunne bli arrestert og drept, var nok litt vanskelig å svelge. Så man diktet opp en historie rundt det som forklarte det som noe som var Guds vilje. At det var planlagt hele tiden. Og at det at han døde ikke var et nederlag, men en seier.

 

Det de kanskje ikke har tenkt på er at det også må innebære at de som drepte Jesus handlet etter Guds vilje. Og at det faktisk var deres handling som fjernet synden. De kristne sto bare der. Overlot drittjobben til noen andre. Det er på en måte som om du og jeg går i butikken for å kjøpe en lekker biff, men i neste anledning stiller vi gjerne spørsmål ved om de som dreper dyr før slakt har et like edelt og rent hjerte som oss.

 

Jeg føler kristne møter seg selv litt i døra her. Neste gang du diskuterer med en kristen kan det jo være interessant å spørre: Dersom du møtte Jesus og visste at du med å drepe han satte mennskeheten fri? Ville du drept han da? Hvorfor / Hvorfor ikke? Hadde du foretrukket at noen andre gjorde det? Noen du ikke liker?

Jesus ofret sin egen kropp på korset, de kristne gjør det samme gjennom Jesus. De står ikke bare å ser på at Jesus blir korsfestet av andre, de har selv del i Jesu lidelse, død og oppstandelse.

 

Gal 2,19 "Jeg er korsfestet med Kristus"

 

Matt 16:24 "Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg.  For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

Ef 2:6 "I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Som du ser snakker de første kristne om at Jesus er Guds bilde. Hvorfor skulle de gjøre det, om de som du tror, fra før hadde et riktig bilde av Gud i det gamle testamente ?

 

Det er også derfor Jesus sier til fariserne og de skriftlerde

 

Joh 8:19 "Dere kjenner verken meg eller min Far. Hadde dere kjent meg, hadde dere også kjent min Far"

Jeg kjente ikke Jesus. Jeg ble født mye senere og har bare 2-3 generasjons fortellinger fra folk som heller ikke kjente Jesus. Betyr det at jeg havner i helvete?

Lenke til kommentar

Jesus ofret sin egen kropp på korset, de kristne gjør det samme gjennom Jesus. De står ikke bare å ser på at Jesus blir korsfestet av andre, de har selv del i Jesu lidelse, død og oppstandelse.

 

Gal 2,19 "Jeg er korsfestet med Kristus"

 

Matt 16:24 "Deretter sa Jesus til disiplene: «Om noen vil følge etter meg, må han fornekte seg selv og ta sitt kors opp og følge meg.  For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

 

Ef 2:6 "I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham"

Du bruker hele tiden bibelen for å bevise bibelen. At bibelen beviser hva bibelen sier er ikke bevis. Har du noen bevis utenfor bibelen som beviser bibelen?

Jeg kan gjøre det samme med Harry Potter, men det blir ikke mere sant om jeg gjør det

Jeg tror ikke bibelen er mer historisk riktig inn Lord of the rings, Harry potter eller Asbjørnsen og Moe.

Først må du bevise at informasjonen i boka er riktig. Når du har bevist det, kan du bruke boka som bevis

Endret av Grynte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4563tsdgf

du har en mystiker sin versjon av kristendom;
synd er å ikke koble seg til virkeligheten Gud.
Gud er da den virkelighet som ingen egentlig forstår opphavet fra men likevel blir opprettholdt i perfekt orden.
denne form for kristendom minner meget om buddhistenes syn på livet; erfaring hinsides ord/begreper.

du har en paulinsk form for kristendom;
man er avhengig av jesus som frelser(som døde på korset) for at du skal komme til himmelen etter døden.
frelst av nåde, og du er født en synder av natur, ergo trenger jesus.

du har også den jødiske inspirerte kristendom;
paulinsk kristendom med sterk tro på å følge de gammel testamentlige lover.

forøvrig pleide jeg å være en ateist og agnostiker, inntil jeg forsto at Gud er nødvendighet å ha, men bare ikke i religiøse former.
 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

du har en mystiker sin versjon av kristendom;

synd er å ikke koble seg til virkeligheten Gud.

Gud er da den virkelighet som ingen egentlig forstår opphavet fra men likevel blir opprettholdt i perfekt orden.

denne form for kristendom minner meget om buddhistenes syn på livet; erfaring hinsides ord/begreper.

 

du har en paulinsk form for kristendom;

man er avhengig av jesus som frelser(som døde på korset) for at du skal komme til himmelen etter døden.

frelst av nåde, og du er født en synder av natur, ergo trenger jesus.

 

du har også den jødiske inspirerte kristendom;

paulinsk kristendom med sterk tro på å følge de gammel testamentlige lover.

 

forøvrig pleide jeg å være en ateist og agnostiker, inntil jeg forsto at Gud er nødvendighet å ha, men bare ikke i religiøse former.

 

Hvorfor ikke i religiøse former ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette spørsmålet er veldig bra, fordi det avdekker fundamentale spirituelle problemer i folk.

 

Et godt start sted er å gjengi fortellingen slik:

 

Hva er samfunnet vi skaper? Hvordan vil det utelukkende gode mennesket klare seg i et slik samfunn? Jesus kom for ca.2000 år siden. Han levde uten synd, det var i grunn som et sosialt eksperiment. Og hans godhet, ærlighet, kjærlighet og varme var en trussel for autoritetene. Dermed greide folkets ledere å snu folket i mot Jesus. Det perfekte gode mennesket som levde et liv uten synd ble fengslet, banket opp, pint til døde. Det var samfunnet den gangen.

 

Jeg vil gjerne si at samfunnet i dag er anderledes. Dette tror jeg desverre ikke at jeg kan si. Vi har tusner av mennesker som ikke har begått en eneste synd, de dør daglig, de blir nådeløst revet ut av magen på sin egen mor. Det er barn med hele livet foran seg, dere tenker ikke på dem som mennesker en gang. Kanskje mange slike folk bare her i denne tråden.

 

Så det viktigste med korsfestelsen av Jesus var at selv etter alt han hadde vært i gjennom, så fordømte han ingen. Han tilgir uansett, hvilket er en viktig kvalitet for en god Gud, fordi det må virke i ytterste nød. Det er noen du kan komme til og få lære av. Døren er alltid åpen.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jesus døde for deg.
Det står i bibelen at det ordet Jesus opprinnelig var et begrep som betyr viten. Men senere i bibelen ble det vanlig med navn istedet akkurat nå som mange i dag heter Jesus som navn. Det vil si at begrepet Jesus døde som begrep og igjenoppstår som navn i folks minne. Ordet Jesus var opprinnelig en terminologi som kom fra Atlantis. Hvis begrepet Jesus har overlevd til idag så ville det f.eks blad som heter Jesus istedenfor Viten. Og det er en populærvitenskapelige blad. Og dagligtale ville vi ha sagt "Jeg må jesus om noe" istedenfor "Jeg må vite om noe"
Det står faktisk i bibelen!!!!
Den falske empiriske avsporingen må bli kjent og være med i undervisningsopplegget og alle på jorden må vite det. Jeg hater den forvrengingen som jeg ble lært på skolen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Jj7Q7/doede-ikke-jesus-paa-et-kors

 

De første fremstillinger av Kristus på korset er fra 400-tallet (se krusifiks); senere ble det tatt opp i religiøs kunst og ornamentikk i en mangfoldighet av former med forskjellige betegnelser.

I The Catholic Encyclopedia, 1908-utgaven, bind 4, står det følgende på side 517: «Korstegnet, som i sin enkleste form dannes av to linjer som krysser hverandre i rett vinkel, er både i Østen og i Vesten av langt eldre dato enn innførelsen av kristendommen. Det skriver seg fra en meget fjern periode i menneskenes historie.» Presten W. D. Killen sier noe lignende på side 316 i sin bok The Ancient Church: «Helt fra den tidligste del av oldtiden ble korset dyrket i Egypt og Syria. Det ble holdt i like stor ære av Østens buddhister, og noe som er enda merkeligere, er at da spanjerne første gang kom til Amerika, fant de dette velkjente tegnet blant de gjenstander som ble brukt i tilbedelsen i avgudstemplene i Anahuac. Det er også bemerkelsesverdig at hedningene ved begynnelsen av vår tidsalder pleide å gjøre korsets tegn på sin panne når de feiret noen av sine hellige mysterier.»

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 10/31/2019 at 1:50 PM, Fasiten said:

Dette spørsmålet er veldig bra, fordi det avdekker fundamentale spirituelle problemer i folk.

 

Et godt start sted er å gjengi fortellingen slik:

 

Hva er samfunnet vi skaper? Hvordan vil det utelukkende gode mennesket klare seg i et slik samfunn? Jesus kom for ca.2000 år siden. Han levde uten synd, det var i grunn som et sosialt eksperiment. Og hans godhet, ærlighet, kjærlighet og varme var en trussel for autoritetene. Dermed greide folkets ledere å snu folket i mot Jesus. Det perfekte gode mennesket som levde et liv uten synd ble fengslet, banket opp, pint til døde. Det var samfunnet den gangen.

 

Jeg vil gjerne si at samfunnet i dag er anderledes. Dette tror jeg desverre ikke at jeg kan si. Vi har tusner av mennesker som ikke har begått en eneste synd, de dør daglig, de blir nådeløst revet ut av magen på sin egen mor. Det er barn med hele livet foran seg, dere tenker ikke på dem som mennesker en gang. Kanskje mange slike folk bare her i denne tråden.

 

Så det viktigste med korsfestelsen av Jesus var at selv etter alt han hadde vært i gjennom, så fordømte han ingen. Han tilgir uansett, hvilket er en viktig kvalitet for en god Gud, fordi det må virke i ytterste nød. Det er noen du kan komme til og få lære av. Døren er alltid åpen.

Det som "var en trussel for autoritetene" de lokale myndighetene, var vel at han sa han var Israels konge, ikke at han var god, ærlig, kjærlig. Under "rettsaken" mot ham, blir han spurt, er du konge ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Herrens velsignelser til dem som gjør sitt beste for å være en lærer i Ordets betydning.

Det er med andre ord menneskeord som er SYND, mens Herrens Ord er sannhet. Har man tatt det inn over seg er mye godt gjort.

Når det gjelder GT kontra NT så er slett ikke GT ugyldig- men ved TROEN på HERREN JESUS KRISTUS er GT oppfyllt ved Kjærlighet.

GT og NT peker begge på EN ting- Nemlig Frelseren Jesus Kristus og den Nye Pakt i NT, Amen! Og hør- den  NYE Arken- hvem er det?
Jo, da bodde Gud I Jesus Legeme, Gud hadde øine- og han dvelte blandt oss. Ordet blev til Kjød- ser dere.

Jo, Herren var SELV på Korset for å løse syndens gru for ALLE mennesker- men ikke uten videre- kun for HVER DEN SOM TROR på Faderen Sønnen og den Hellige Ånd-.
I GT skjulte GUD seg i Arken i ørkenen- hvor kun Aron kunne gå inn- han måtte ha Ild med seg...

Men så bodde Gud i en NY Ark, hva var det? Det var Jesus Kristus, Guds Sønn.
Da Jesus Kristus var på Korset i vårt sted, oppfyllte Han Profetiene- ved Gud, Gud Reiste opp Sin Sønn- og Han gikk omkring og folk undret seg. Efter korsfestelsen ble den Hellige Ånd utløst, Amen! Underet skjedde- og jorden bevet. Forhenget revnet i TO i Templet.

Hvem er en Troende i Dag? Jo, Guds Tempel ved Ånden, Amen! Immanuel- betyr Gud i oss.

Og hva lovte Han oss? Jo, Om en liten stund ser ikke verden Meg, for Jeg går til Far, men dere skal se Meg- og Jeg skal være med dere alle dager inntil verdens ende-. Her er det- ser dere. Jesus Kristus bor nå i hjertene til ALLE dem som har vendt om til det NYE livet i Kristus Jesus, Amen! De TROENDE- som Han ville berge fra Synden- ALLE dem som HAN forut- før Verdens Grunnvoll ble lagt kjente til. Åååhhh ser dere- nå får jeg lyst til å juble, Amen!

Men der er et helvete å unnfly- og et NYTT LIV å innta, Amen!

Her er mer for ALLE dem som tørster og har tunge byrder: Vend om, Vend om i kjærlighet.

Det er ikke ALLE dem som er i sektene og slår seg på brystet som er frelst, nei- det er ingen garanti- uten at LIVET du lever viser HVEM du er. Går du da å røyker sigarer og drikker whisky og forteller skitne vitser? Nix- alt det gamle er borte- du er blitt født påny, Amen!
Mange er også av den oppfatning at Miraklenes Tid er forbi- ja sektene mener det. Vatikanet like så- er i det dypeste mørket.

https://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=696

https://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=1896









 

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
On 6/3/2019 at 7:26 PM, Habazut said:

Jeg er ateist. Og kan nada om kristendom.

Er litt nysgjerrig på noe av (svadaen) som den byr på.

 

Utsagnet "Jesus døde for deg / våre synder" høre/ser man av og til.

 

Menes det da at man "kjøre på" med gale ting siden Jesus død/omstendighetene gjør at jeg blir automatisk tilgitt?

 

Sikkert feil formulert....og tåpelig spørsmål..... men dere skjønner sikkert.

hovedtrekkene med kristendommen er enkel ; jesus kom i en krybbe , jesus forsvinner , jesus kommer tilbake som voksen , jesus dør ,  3 dager etterpå så lever jesus , 15 minutter etterpå så forsvinner jesus igjen ... evangelistene fikk  alvorlig skrivekløe og med latter og humor skrev ned at jesus gikk på vannet , helbredet spedalske , matet 5000 med ett brød osv .

NB ! innholdet er i hovedtrekk sitert fra sketsjen til RASKE MENN - verdenshistorien på 5 minutter , finnes på youtube

Lenke til kommentar
On 2/21/2020 at 8:24 AM, BmOnline said:

Herrens velsignelser til dem som gjør sitt beste for å være en lærer i Ordets betydning.

Det er med andre ord menneskeord som er SYND, mens Herrens Ord er sannhet. Har man tatt det inn over seg er mye godt gjort.

Når det gjelder GT kontra NT så er slett ikke GT ugyldig- men ved TROEN på HERREN JESUS KRISTUS er GT oppfyllt ved Kjærlighet.

GT og NT peker begge på EN ting- Nemlig Frelseren Jesus Kristus og den Nye Pakt i NT, Amen! Og hør- den  NYE Arken- hvem er det?
Jo, da bodde Gud I Jesus Legeme, Gud hadde øine- og han dvelte blandt oss. Ordet blev til Kjød- ser dere.

Jo, Herren var SELV på Korset for å løse syndens gru for ALLE mennesker- men ikke uten videre- kun for HVER DEN SOM TROR på Faderen Sønnen og den Hellige Ånd-.
I GT skjulte GUD seg i Arken i ørkenen- hvor kun Aron kunne gå inn- han måtte ha Ild med seg...

Men så bodde Gud i en NY Ark, hva var det? Det var Jesus Kristus, Guds Sønn.
Da Jesus Kristus var på Korset i vårt sted, oppfyllte Han Profetiene- ved Gud, Gud Reiste opp Sin Sønn- og Han gikk omkring og folk undret seg. Efter korsfestelsen ble den Hellige Ånd utløst, Amen! Underet skjedde- og jorden bevet. Forhenget revnet i TO i Templet.

Hvem er en Troende i Dag? Jo, Guds Tempel ved Ånden, Amen! Immanuel- betyr Gud i oss.

Og hva lovte Han oss? Jo, Om en liten stund ser ikke verden Meg, for Jeg går til Far, men dere skal se Meg- og Jeg skal være med dere alle dager inntil verdens ende-. Her er det- ser dere. Jesus Kristus bor nå i hjertene til ALLE dem som har vendt om til det NYE livet i Kristus Jesus, Amen! De TROENDE- som Han ville berge fra Synden- ALLE dem som HAN forut- før Verdens Grunnvoll ble lagt kjente til. Åååhhh ser dere- nå får jeg lyst til å juble, Amen!

Men der er et helvete å unnfly- og et NYTT LIV å innta, Amen!

Her er mer for ALLE dem som tørster og har tunge byrder: Vend om, Vend om i kjærlighet.

Det er ikke ALLE dem som er i sektene og slår seg på brystet som er frelst, nei- det er ingen garanti- uten at LIVET du lever viser HVEM du er. Går du da å røyker sigarer og drikker whisky og forteller skitne vitser? Nix- alt det gamle er borte- du er blitt født påny, Amen!
Mange er også av den oppfatning at Miraklenes Tid er forbi- ja sektene mener det. Vatikanet like så- er i det dypeste mørket.

https://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=696

https://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=1896

Du sier "da bodde Gud I Jesus Legeme" det høres da ut som om du ikke tror han gjør det lenger ?

Gud bor fortsatt i Jesu kropp !

Som du vet kan du i NT flere hundre ganger lese at de kristne er "i Kristus" "i Jesus" "i Herren" "i Ham"

Det vil si at også de kristnes kropper har blitt del av Jesu kropp, som Gud bor i

1 Kor 12,27 "Dere er Kristi kropp"
Ef 1,23 "kirken, som er Kristi kropp"
Rom 12,5 "På samme måte er vi alle én kropp i Kristus"
Ef 5,30 "For vi er lemmer på hans kropp"
1 Kor 6,15 "Vet dere ikke at kroppene deres er Kristi lemmer?"

1 Joh 4.12 "Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss"

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger"

Hele poenget er at Gud Faderen nå bor en verdensomspennende kropp, bestånde av over en milliard mennesker, som alle er Jesus Kristi kropp og Guds nye tempel/bolig.

1 Kor 3,16  "Vet dere ikke at dere er Guds tempel"

Ef 2:20 "Kristus Jesus selv som hjørnesteinen. Han holder hele bygningen sammen, så den vokser til et hellig tempel i Herren, og i ham blir også dere bygd opp til en bolig for Gud"

De kristne oppretholder den fysiske kontaktet med Jesu kropp, gjennom å spise Jesu kropp

Joh 6,56 "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham."

1 Kor 10,16 "Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp."

Det er på den måten alle samlet blir Jesu kropp, Guds bolig og Guds tempel.

Joh 15:4 "Bli i meg, så blir jeg i dere. Slik som greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare hvis den blir på vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt hvis dere ikke blir i meg. Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt."

Endret av IHS
Lenke til kommentar
spiraltrollet_1 skrev (På 21.2.2020 den 9.39):

hovedtrekkene med kristendommen er enkel ; jesus kom i en krybbe , jesus forsvinner , jesus kommer tilbake som voksen , jesus dør ,  3 dager etterpå så lever jesus , 15 minutter etterpå så forsvinner jesus igjen ... evangelistene fikk  alvorlig skrivekløe og med latter og humor skrev ned at jesus gikk på vannet , helbredet spedalske , matet 5000 med ett brød osv .

NB ! innholdet er i hovedtrekk sitert fra sketsjen til RASKE MENN - verdenshistorien på 5 minutter , finnes på youtube

 

spiraltrollet_1 skrev (På 21.2.2020 den 9.39):

hovedtrekkene med kristendommen er enkel ; jesus kom i en krybbe , jesus forsvinner , jesus kommer tilbake som voksen , jesus dør ,  3 dager etterpå så lever jesus , 15 minutter etterpå så forsvinner jesus igjen ... evangelistene fikk  alvorlig skrivekløe og med latter og humor skrev ned at jesus gikk på vannet , helbredet spedalske , matet 5000 med ett brød osv .

NB ! innholdet er i hovedtrekk sitert fra sketsjen til RASKE MENN - verdenshistorien på 5 minutter , finnes på youtube

 

IHS skrev (På 21.2.2020 den 18.54):

Du sier "da bodde Gud I Jesus Legeme" det høres da ut som om du ikke tror han gjør det lenger ?

Gud bor fortsatt i Jesu kropp !

Som du vet kan du i NT flere hundre ganger lese at de kristne er "i Kristus" "i Jesus" "i Herren" "i Ham"

Det vil si at også de kristnes kropper har blitt del av Jesu kropp, som Gud bor i

1 Kor 12,27 "Dere er Kristi kropp"
Ef 1,23 "kirken, som er Kristi kropp"
Rom 12,5 "På samme måte er vi alle én kropp i Kristus"
Ef 5,30 "For vi er lemmer på hans kropp"
1 Kor 6,15 "Vet dere ikke at kroppene deres er Kristi lemmer?"

1 Joh 4.12 "Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss"

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger"

Hele poenget er at Gud Faderen nå bor en verdensomspennende kropp, bestånde av over en milliard mennesker, som alle er Jesus Kristi kropp og Guds nye tempel/bolig.

1 Kor 3,16  "Vet dere ikke at dere er Guds tempel"

Ef 2:20 "Kristus Jesus selv som hjørnesteinen. Han holder hele bygningen sammen, så den vokser til et hellig tempel i Herren, og i ham blir også dere bygd opp til en bolig for Gud"

De kristne oppretholder den fysiske kontaktet med Jesu kropp, gjennom å spise Jesu kropp

Joh 6,56 "Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham."

1 Kor 10,16 "Brødet som vi bryter, gir det ikke del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp."

Det er på den måten alle samlet blir Jesu kropp, Guds bolig og Guds tempel.

Joh 15:4 "Bli i meg, så blir jeg i dere. Slik som greinen ikke kan bære frukt av seg selv, men bare hvis den blir på vintreet, slik kan heller ikke dere bære frukt hvis dere ikke blir i meg. Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt."

Ganske klar tale- det er IKKE jeg som sier eller mener dette- noe du også vet-  så tar du "snarveier" IHS noe som du vet grense-troende ikke skjønner, som ofte lurer på spørsmål i Troens  kjerne, slik du og andre mer beleste gjør- om Skriftens Hemmeligheter.

Herren gikk selv av sin "Høie Hest" la ned sin krone og kappe- for å bli den minste a v oss. For "å bli kjent med oss"- på en måte.

Alle som er beleste VET at Gud bor i de Kristne- (ikke grensetroende)- men alle dem som Herren kjenner, Amen! De som er blitt født på ny, jfr 1 kor 12,13. Vi kan lese om Lot i skriften- som var en kjødelig troende lik dem som befinner seg i dagens døde sekter- som sier kom til oss, i stedet for å bruke Herrens Ord.

Djevelen er smart- han kan Bibelen på rams som erter av en sekk, men han har ikke Ånden som gir Liv.

Det er Livet som du lever som viser hvem du er- da røker du ikke store sigarer, går på barer- og hopper til køys med nabokona- og forteller dårlige vitser. Ditt gamle Liv er forbi- du vandrer i Kristus, Amen! Og det er HAN som gjør ALLE ting. Og man har IKKE lyster til Verden lenger.

Riktig det IHS, den som ikke bærer frukt ender med å bli brent, står det skrevet. Men om der er frukt, så vil HAN rense den- så du blir like så fullkommen som HAN, Amen!
 

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
On 2/25/2020 at 7:04 AM, BmOnline said:

Ganske klar tale- det er IKKE jeg som sier eller mener dette- noe du også vet-  så tar du "snarveier" IHS noe som du vet grense-troende ikke skjønner, som ofte lurer på spørsmål i Troens  kjerne, slik du og andre mer beleste gjør- om Skriftens Hemmeligheter.

Herren gikk selv av sin "Høie Hest" la ned sin krone og kappe- for å bli den minste a v oss. For "å bli kjent med oss"- på en måte.

Alle som er beleste VET at Gud bor i de Kristne- (ikke grensetroende)- men alle dem som Herren kjenner, Amen! De som er blitt født på ny, jfr 1 kor 12,13. Vi kan lese om Lot i skriften- som var en kjødelig troende lik dem som befinner seg i dagens døde sekter- som sier kom til oss, i stedet for å bruke Herrens Ord.

Djevelen er smart- han kan Bibelen på rams som erter av en sekk, men han har ikke Ånden som gir Liv.

Det er Livet som du lever som viser hvem du er- da røker du ikke store sigarer, går på barer- og hopper til køys med nabokona- og forteller dårlige vitser. Ditt gamle Liv er forbi- du vandrer i Kristus, Amen! Og det er HAN som gjør ALLE ting. Og man har IKKE lyster til Verden lenger.

Riktig det IHS, den som ikke bærer frukt ender med å bli brent, står det skrevet. Men om der er frukt, så vil HAN rense den- så du blir like så fullkommen som HAN, Amen!
 

Du svarte egentlig ikke på spørsmålet, om du tror Gud fortsatt bor i Jesu Kristi kropp ? Du sier bare "Alle som er beleste VET at Gud bor i de Kristne" Men siden det ser ut som att du forstår att de kristne er en del av Jesus Kristi kropp, tror du vel også att Gud fortsatt bor i Jesu Kristi kropp ?

Du ser altså det verdensomspennende "vintreet", men er kanskje ikke enig om hvor stort "vintreet" er ? Du tror ikke det er over en milliard grener, du tror det bare er deg selv og noen tusen andre som du sier "da røker du ikke store sigarer, går på barer- og hopper til køys med nabokona- og forteller dårlige vitser" dvs. synder. Du tror altså Jesus Kristi kropp består av personer som ikke synder ? Det er fullstendig feil.

1 Joh 1:8 "Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss"

1 Joh 1:10 "Sier vi at vi ikke har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss."

Jesu Kristi kropp består av personer som innrømmer at de synder, ikke personer som sier at de ikke synder, dvs. lyver.

I tillegg sier du att om en person som gjentar det Jesus sier, ikke beviser at vedkommende er en del av Jesus, att også vedkommende kan være djevelen. Det grenser vel til spott mot Den hellige ånd, BmOnline ?

1 Kor 12,3 "ingen kan si: «Jesus er Herre!» uten i Den hellige ånd"
1 Joh 5,1   "Enhver som tror at Jesus er Kristus, er født av Gud"

Du stiller altså helt andre krav enn Paulus og Johannes !

Det skal vanskelig la seg gjøre a være en gren på "vintreet" dvs. en del av Kristi kropp uten å samtidig i større eller mindre grad være fylt av Den hellige ånd.

Jesus Kristi kropp er Guds bolig, Guds temple, Guds hus og Guds rike i himmelen og på jorden.

Gud er kjærlighet og kan bare bo i de som er ærlig.

Om du leser Matt 5:21-44 så vil du forstå at du uansett synder, samme hvor mye du mener at du ikke synder. Det er ærlighet Gud vil ha, ikke noen historier om at du ikke har syndet, fordi du ikke har gjort dette du ramser opp, BmOnline

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hans fokus var ikke på ham selv, men snarere hele menneskehetens velvære. Hans bevissthet på Gud veide opp for den kollektive uvitenheten til hele menneskeheten, på samme måte som med Buddha, Khrishna og Zoroaster. Og i den forstand var han menneskehetens frelser. For en persons grad av bevissthet har ringvirkninger på hele verdens befolkning.

Når han døde var det nemlig til det beste for hele menneskeheten. Og kanskje er det mye derfor han har hatt den innflytelsens han har hatt, i tusener av år.

Avatarenes lærdommer har en tendens til å bli forvridd, misforstått og bastardisert, men slikt er dessverre ikke til å unngå. Jeg vil fraråde fra flisespikkeri, og heller fokusere på essensen av det de prøvde å si. Den virkeligheten som finnes i oss alle.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Relio said:

Hans fokus var ikke på ham selv, men snarere hele menneskehetens velvære. Hans bevissthet på Gud veide opp for den kollektive uvitenheten til hele menneskeheten, på samme måte som med Buddha, Khrishna og Zoroaster. Og i den forstand var han menneskehetens frelser. For en persons grad av bevissthet har ringvirkninger på hele verdens befolkning.

Når han døde var det nemlig til det beste for hele menneskeheten. Og kanskje er det mye derfor han har hatt den innflytelsens han har hatt, i tusener av år.

Avatarenes lærdommer har en tendens til å bli forvridd, misforstått og bastardisert, men slikt er dessverre ikke til å unngå. Jeg vil fraråde fra flisespikkeri, og heller fokusere på essensen av det de prøvde å si. Den virkeligheten som finnes i oss alle.

Ja, han starter opp med å helbrede mennesker fysisk og psykisk i sitt nærmiljø, men ender opp med å forsøke å helbrede hele menneskeheten. Målet er å omskape hele menneskeheten fysisk og psykisk.

Så langt går det veldig bra og det finns all grunn til å tro at han gradvis vil lykkes å skape en helt ny menneskeheten, med kropper og en ånd du bare kan drømme om.

Rom 8,11 "Han reiste Jesus opp fra de døde, og dersom hans Ånd bor i dere, skal han som reiste Kristus opp fra de døde, også gi deres dødelige kropp liv ved sin Ånd, som bor i dere."

Fil 3,21 "Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har"

1 Kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen."

Det nye omskapte mennesket skal være et himmelsk menneske.

 

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...