Gå til innhold

Hjelp til ny TV! Min 55" Max 65" 10.000kr


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny leilighet og trenger litt hjelp til valg av ny TV. Skal stå i en stue med store vinduer, så usikker på om jeg bør velge OLED eller QLED? Kommer til å brukes til mye film og gaming.

 

Minimum 55", maks 65". Budsjett på ca. 10 000kr, men kan strekke meg litt.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oled ... The end.

 

Qled er bare en lcd tvr med et plast filmmed Qled partikle foran lcd panelet Samsung Q90 er knall bra men bommer helt på hdr kurven Og har ingen Dolby vision som har blitt en standard.

 

Ta en titt hær...

 

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt ny leilighet og trenger litt hjelp til valg av ny TV. Skal stå i en stue med store vinduer, så usikker på om jeg bør velge OLED eller QLED? Kommer til å brukes til mye film og gaming.

 

Minimum 55", maks 65". Budsjett på ca. 10 000kr, men kan strekke meg litt.

 

Takk på forhånd!

Dama klager på at OLEDen er for lys, når vi ser på TV i mørket. Er en LG C8. Jeg synes den fungerer helt utmerket i dagslys også. :) Går for 12 990 kr for tiden. Hvis du venter på et MasterCard-tilbud fra Power, havner den nede på 10 400 kr med 20% rabatt. 

Lenke til kommentar

Dama klager på at OLEDen er for lys, når vi ser på TV i mørket. Er en LG C8. Jeg synes den fungerer helt utmerket i dagslys også. :) Går for 12 990 kr for tiden. Hvis du venter på et MasterCard-tilbud fra Power, havner den nede på 10 400 kr med 20% rabatt.

Er du fornøyd? Hvordan er den til film og spill? Har lest en del om den på nett, og ser meget bra ut.

Lenke til kommentar

Storfornøyd! Eneste jeg er misfornøyd med, er ytelsen i fotball med sendinger i lav kvalitet (TV2 Sumo) f. eks. Da er den ikke spesielt god på å håndtere bevegelse. Gi TVen et litt bedre signal, og den er veldig god der også. :p 

 

Spill og film er den eksepsjonelt god på. Tror ikke jeg ville funnet en bedre TV til det, utenom LG C9 (neste generasjon). 

Lenke til kommentar

Storfornøyd! Eneste jeg er misfornøyd med, er ytelsen i fotball med sendinger i lav kvalitet (TV2 Sumo) f. eks. Da er den ikke spesielt god på å håndtere bevegelse. Gi TVen et litt bedre signal, og den er veldig god der også. :p

 

Spill og film er den eksepsjonelt god på. Tror ikke jeg ville funnet en bedre TV til det, utenom LG C9 (neste generasjon).

Muligens et dumt spørsmål, men kan man ta av foten for å henge tv-en på veggen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvilken tv under 15000,- ( med 20%rabatt) på power bør jeg se på?

Helst 65 tommer.

Har du 15 000 kr som budsjett, er du akkurat for kort til å klare toppmodellene. Samsung Q9FN lander på 15 990 kr, og LG C8 lander på 16 790 kr. Kvalitetstapet ned til neste alternativ er så stort, at jeg ville heller satset på LG C8 i 55 tommer til 10 400 kr. Eventuelt hoste opp mellomlegget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...