Gå til innhold

Gå opp i muskelmasse


Anbefalte innlegg

God dag! Jeg driver aktivt med amatørboksing og ønsker å gå opp en vektklasse. Vil opp i 90 kg, men da i muskler. Vet godt at dette ikke skjer over natten, men setter stor pris på om noen har et program de vil dele? Har mulighet til å trene hver dag og når som helst gjennom jobben min, så er klar for det meste ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har trent fightere på både proff- og amatørnivå. Det er veldig sjeldent dem vil opp i vektklasse, ofte kutter en helst ned en vektklasse for å ha mer rekkevidde, så går en opp rett etter innveiing. Jeg regner derfor med at du er undervektig, rett og slett spinkel, eller er meget god å bokse på innsiden.

 

Det jeg ville bedt deg om å gjøre er å fokusere på mengde. Både i vektløft og i mat. Jeg ville nok forlanget at du tok pre-workout, kreatin og fast-gain, samt vitamin til å ta opp all næringen du fører i deg. Jeg ville bygget treningsprogrammet opp rundt fem baseløft og regnet med at den funksjonelle treningen fra kampsporten ordnet resten. Husk, ska du bygge muskler må du spise muskler. Du burde merke at du eter veldig mye når du øker muskelmassen. Drit i brød og alt det der tullet, invester alt av matpenger i kjøtt og frosne grønnsaker. Spis det.

 

Her er ett eksempel på en dag:

 

Kaffe, drit ut, så du kan løfte tungt.

 

Vekttrening:

 

prøv å hold pausene kortere enn ett minutt, bare få tilbake litt pust og styrke.

 

Dumbell squat med lett/middels vekt på siden som to handleposer: 20+15+10

Dumbell squat med lett/middels vekt balansert oppå skuldra: 20+15+10

Barbell squar med lett/middels/litt tung vekt 20+15+10+5+3

Spensthopp 15+10+5

 

Dumbell deadlift med fokus på mobilitet 20+15+15+10

Deadlift lett/middels/litt tung 20+15+10+5+10

Kettlebell deadlift lett/middels/litt tung 20+15+10+5

 

Dumbell rows 20+15+15+10

Barbell rows lett/middels 20+15+10+10+10

Pull-ups 7+5+4

 

Push-ups 20+15+10+10

Kabel flies lett/middels 20+15+10+10

Dips 10+8+7

 

Overhead press med barbell lett/middels/tung 20+15+8+5+3+3

 

Drit i teknikk såvidt du ikke skader deg, fokuser på mengde. Banke opp muskelen gang på gang.

Jeg regner med du ikke har organisert boksing i sommerferien.

 

Når du merker at vekta du har på stanga blir så tung, at teknikken gjør at treninga varer langt over en time, så splitter du programmet i to, med en dag hvor du bygger overkropp og to dager hvor du bygger bein. Så må du nok trene 6 ganger i uka.

Husk at når du splitter, så må du få gjort mer for muskelgruppene totalt på antall treninger, enn det du ville greid om du bare hadde holdt deg til en full body workout. Er du heldig slipper du kanskje å splitte og bare lar kostholdet gjøre jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...