Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som hele tiden vil at jeg skal endre meg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjæresten min sier veldig ofte ting som; "skulle ønske du kunne være mer [...]" eller "bruke mer [...], eller feks kle deg som *setter inn bilde av pen og sexy jente*". 

 

Samtidig så sier han at han skulle ønske jeg var mer selvsikker ovenfor han... Nå mener ikke jeg å legge noe skyld ovenfor han, men føler at det å repeterende høre at man heller burde gjøre noe annerledes undergraver meg veldig som person, og dermed får meg til å føle meg usikker på slik jeg er nå. Selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med meg selv. 

 

Vi er unge, men har vært sammen i lang tid. Så sånn sett så skjønner jeg jo at det er naturlig at man forandrer seg, og begynner å ønske seg andre ting av partneren sin, men ... Ja, jeg føler ikke jeg kan gi han det han vil. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han ikke bare slår opp med meg, han kan jo sikkert finne en jente som er "mer [...]".



Anonymous poster hash: ad57e...b6d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en klar konfrontasjon som bare venter på å skje. Ta det opp med han på en nøktern måte. Om det er deg han vil ha så må han nesten finne seg i at du er slik du er. Med det sagt så er det ikke sånn at man ikke kan stille forventninger til sin partner, men om du føler at du aldri er god nok og han alltid vil at du skal være noen andre så er det veldig destruktivt for dere.

 

Who knows, kanskje om du tar det opp så synliggjør du det bedre for han hvordan det går inn på deg, noe han kanskje ikke ser selv og kan hende han ikke mener det ondsinnet. Men uansett kommer du ikke unna kommunikasjonen dere i mellom.

 

Lykke til!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres ut som en innledende fase til at han ønsker noen andre.

 

Når det gjelder eksemplene du drar frem så tolker jeg det dithen at dere ikke er på samme nivå mht seksuell kommunikasjon og det er noe dere må snakke ærlig og direkte om.

Ikke vær anklagende det er like reelt for ham å ønske noe annet som ditt ønske å forbli som du er. Dere trenger bare å finne ut om de to ønskene er forenelige i lengden.

Lenke til kommentar

Høres ut som en innledende fase til at han ønsker noen andre.

 

Når det gjelder eksemplene du drar frem så tolker jeg det dithen at dere ikke er på samme nivå mht seksuell kommunikasjon og det er noe dere må snakke ærlig og direkte om.

Ikke vær anklagende det er like reelt for ham å ønske noe annet som ditt ønske å forbli som du er. Dere trenger bare å finne ut om de to ønskene er forenelige i lengden.

 

Hva skal det med seksuell kommunikasjon bety? Sexlivet vårt er i hvert fall det ene som har bra med forholdet, haha...

 

Anonymous poster hash: ad57e...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal det med seksuell kommunikasjon bety? Sexlivet vårt er i hvert fall det ene som har bra med forholdet, haha...

 

Anonymous poster hash: ad57e...b6d

Slik jeg tolker det er han (kanskje) ikke fornøyd med den seksuelle kommunikasjon selv om du er det.

Det betyr at han kan anse deg som for passiv, for lite utfordrende f.eks.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Kjæresten min sier veldig ofte ting som; "skulle ønske du kunne være mer [...]" eller "bruke mer [...], eller feks kle deg som *setter inn bilde av pen og sexy jente*". 

 

Samtidig så sier han at han skulle ønske jeg var mer selvsikker ovenfor han... Nå mener ikke jeg å legge noe skyld ovenfor han, men føler at det å repeterende høre at man heller burde gjøre noe annerledes undergraver meg veldig som person, og dermed får meg til å føle meg usikker på slik jeg er nå. Selv om jeg egentlig er veldig fornøyd med meg selv. 

 

Vi er unge, men har vært sammen i lang tid. Så sånn sett så skjønner jeg jo at det er naturlig at man forandrer seg, og begynner å ønske seg andre ting av partneren sin, men ... Ja, jeg føler ikke jeg kan gi han det han vil. Så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han ikke bare slår opp med meg, han kan jo sikkert finne en jente som er "mer [...]".

 

Anonymous poster hash: ad57e...b6d

 

 

Ja, det er jo veldig respektløst a'n dette her da. Det -kan- hende han gjør det fordi han tror du ikke tar deg nær av det, at han tror du liker å få veiledning og sammenligne deg med andre damer. Men hvis du ikke gjør det, noe du tydeligvis ikke gjør, må du si det til'n.

 

Men jeg tolker det uansett som veldig respektløst og vanskelig å finne så mye annet å skrive. Kan hende han også prøver å gjøre deg mer selvsikker fordi han tror du er mindre selvsikker enn du er. Så det kan hende dere bare har forskjellige personligheter, forskjellige energier som påvirker hverandre. Så du burde ikke la det gå for lang tid før du reagerer, det går bare utover deg selv.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...