Gå til innhold

KOMMENTAR: Den billigste mobilforsikringen er et plastdeksel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke en telefon for å vise den fram så jeg bruker deksel med lommer til bank kort, førerkort osv og har aldrig knust en skjerm og telefonen brukes kun til å ringe med og identifisering osv så lenge telefonen kan brukes til dagligdagse ting som nettbank osv osv så er jeg fornøyd!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå kan man ha to forskjellige typer materiale.

Bøyelig, men lett å ripe opp, eller hardt, men lett å knuse.

 

Telefoner er for det meste laget av glass som er hardt, slik at de ikke får riper i lomma, men mister du dem i gulvet så sprekker de lett.

(sand kan fortsatt ripe dem lett, så hold dem unna stranden)

 

Noen bruker plast på dem, og da knuser de ikke om du mister dem, men det riper fort opp.

Det ser ikke særlig bra ut.

 

Så man må nesten velge mellom å ha en telefon som er beskyttet i lomma, eller beskyttet mot fall.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en telefon for å vise den fram så jeg bruker deksel med lommer til bank kort, førerkort osv og har aldrig knust en skjerm og telefonen brukes kun til å ringe med og identifisering osv så lenge telefonen kan brukes til dagligdagse ting som nettbank osv osv så er jeg fornøyd!

 

Dummeste jeg ser folk gjøre er å ha kort osv i mobildekselet. Mister man mobilen mister man alt istedenfor bare tlf. Svært upraktisk løsning. Enkelte har også opplevd bankkort har sluttet å virke pga stråling fra mobilen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Flyveturen starter gjerne midtveis i et forsøk på å åpne dekselet for å finne ut hvorfor telefonen laget lyd.

 

Sånn går det når du bruker 2004-teknologi til en 2017-oppgave. Du skulle ha sjekka smartklokka - det eneste du da trenger gjøre er å se ned på håndleddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som bryr seg om design på en mobiltelefon? They all look the same to me.

 

Det viktigste må da være funksjon.

Nå er jeg langt fra noen tenåring lengre, men til og med onkelungene mine 8-18 år bryr seg rett til helvete om det er en Apple, Huawei eller Samsung, noe jeg ser på som et sunnhetstegn, og en riktig downvote langfinger til de som syns dette er noe.

 

Jeg har riktignok ikke noe deksel på min Nokia 7+, men det sier vel mer om min økonomiske sans enn om jeg bryr meg om hvordan den ser ut.. Men så har jeg en nesten-topp mobil som vil koste meg 3k spenn for en ny en(ville gått for en Motorola til 1,5K om jeg skulle kjøpt ny), hvis jeg velger å ikke bruke 500 på egenandel om shit happens.

 

Kommer ikke til å gå konk på det, for å si det sånn.

 

Selvfølgelig noe annet om du har en mobil til 12-15K, men man høster det man sår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg langt fra noen tenåring lengre, men til og med onkelungene mine 8-18 år bryr seg rett til helvete om det er en Apple, Huawei eller Samsung, noe jeg ser på som et sunnhetstegn, og en riktig downvote langfinger til de som syns dette er noe.

Det er ikke min erfaring, dessverre. I Oslo er det Apple som gjelder blandt barn og tenåringer. Endret av computerwelt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring, dessverre. I Oslo er det Apple som gjelder blandt barn og tenåringer.

Det er kjipt, forhåpentligvis er hovedstaden ikke lengre et målepunkt for resten. Men vi kan vel alle være en type forbilde, som kan påvirke ungdommen i en retning der det ikke er så viktig. Uheldigvis, må det bety en holdnings-forandring blant voksne.Vi er jo verre(det var vår generasjon som syns FB var da shit, og lærte unge at sosiale media betyr å dele alt er den verden vi lever i). Skal vi se de siste 3-4 generasjonene under ett, så kommer det en anti-generasjon. Håper den kommer snart, elllers er vi f*cked. Den såkalte x-generasjonen som jeg er av, vel vi gjorde ikke jobben, annet enn musikken..Antien i denne generasjon er å si at FB er drit, snap er vår ting. Fins lite håp der. I det minste så syns de at emoticons er bullshit, tegn på intelligens.

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg løsningen på min Lumia 950XL der dekselet er en integrert del av telefonen. Tar man av dekselet, ser man batteri og innmat. Siste dekselet jeg satte på er rødt skinn flipover deksel, og dette blir da i seg selv en del av designet på telefonen, men bygger ikke mer enn der originale dekselet.

Lenke til kommentar

Merkelig kommentar. Kan ikke begripe hvorfor en godt voksen mann i det hele tatt gjør seg betraktninger om hvorvidt flip-cover ser bra nok ut eller ikke. Og enda mindre om det ser teit ut å ta bilde med coveret brettet ut. Personlig synes jeg plastdeksel ser litt kjipt ut, det får selv den lekreste telefon til å se ut som en leketelefon fra Toys R Us. Uten at det betyr noe som helst. Det er en telefon for guds skyld, og alle muligheter til å gjøre den til en fashion statement forsvant når produsentene fant ut at disse skulle bygges på en måte som krevde at de ble pakket inn i et eller annet for å overleve.

 

Når det er sagt så forteller framsiden på mitt nå to år gamle flip-cover hvorfor slike er en god idé. Men det er med min bruk og uforsiktighet, for andre kan det sikkert holde med bare deksel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å bruke belteveske eller deksel, men så har jeg ikke knust en skjerm i løpet av 26 års mobilbruk (bortsett fra en Z3 Compakt der glasset sprakk av seg selv i lomma). Gikk lei av plastfolie oppå glass, bruker dette kun der det er plastglass under.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke en telefon for å vise den fram så jeg bruker deksel med lommer til bank kort, førerkort osv og har aldrig knust en skjerm og telefonen brukes kun til å ringe med og identifisering osv så lenge telefonen kan brukes til dagligdagse ting som nettbank osv osv så er jeg fornøyd!

 

Dummeste jeg ser folk gjøre er å ha kort osv i mobildekselet. Mister man mobilen mister man alt istedenfor bare tlf. Svært upraktisk løsning. Enkelte har også opplevd bankkort har sluttet å virke pga stråling fra mobilen.

Kort i mobildeksel er virkelig korttenkt(!) ja. Men ser at de er vanlig. Stråling fra mobil kan nok sannsynligvis ikke påvirke magnetstripen eller ihvertfall ikke chipen

http://members.questline.com/Article.aspx?articleID=17783&accountID=1285&nl=10213

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke en telefon for å vise den fram så jeg bruker deksel med lommer til bank kort, førerkort osv og har aldrig knust en skjerm og telefonen brukes kun til å ringe med og identifisering osv så lenge telefonen kan brukes til dagligdagse ting som nettbank osv osv så er jeg fornøyd!

 

Dummeste jeg ser folk gjøre er å ha kort osv i mobildekselet. Mister man mobilen mister man alt istedenfor bare tlf. Svært upraktisk løsning. Enkelte har også opplevd bankkort har sluttet å virke pga stråling fra mobilen.

Kort i mobildeksel er virkelig korttenkt(!) ja. Men ser at de er vanlig. Stråling fra mobil kan nok sannsynligvis ikke påvirke magnetstripen eller ihvertfall ikke chipen

http://members.questline.com/Article.aspx?articleID=17783&accountID=1285&nl=10213

Hvis du har et kredittkort som er el-sensitivt? Fordi det er en ting, tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste løsningen for de som er forsiktige m.t.p å miste den i gulv kan klare seg fint med en skin som gjør den mindre glatt samt en tynn plastfilm over skjermen, slipper da riper, men er utsatt ellers.

Har selv aldri mistet en telefon eller knust en skjerm (banker veldig hardt i bordet ?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...