Gå til innhold

Somaliere i 2019!


Anbefalte innlegg

ja...jeg hyller somaliere og norsk innvandringspolitikk jeg oxo...det er vel omtrent det jeg får lov til å skrive uten sletting for trolling..var så lur at jeg brukte navnet mitt som brukernavn...moderatorene kommer vel ikke til å sove mer om nettene for å følge med hva jeg skriver her...

Er nok mer overdreven bruk av ... som får det til å virke som trolling. Er ganske stor takhøyde for meninger på diskusjon.no så skal mye til for å få en advarsel. Jeg har selv 0 advarseler, og jeg er selv skeptisk til dagens asylpolitikk. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler ikke så mye om rasisme, men om klankulturen der nede som er grunnen til at de fleste somaliere har kommet til Norge (borgerkrig). Somaliere er også veldig dårlig integrert i Norge og Europa. Dette skyldes nok også klan/sekt mentaliteten i Somalia. Min spådom er at de fleste somaliere reiser nok tilbake når forholdene blir bedre der, fordi somalisk og norsk kultur er så forskjellige. Noen blir selvfølgelig integrert (da helst somaliere født i Norge), men jeg tror de fleste gir opp å reiser hjem. Jeg tror ikke at toppen med rundt 40.000 somaliere vil vedvare i Norge.

 

Men selvfølgelig finnes det godt intrigerte somaliere i Norge slik som Amal Aden og sikkert flere. TS du har sikkert mange venner som er nordmenn og føler ikke at det somaliske paralell-samfunnet er noe du identifiserer deg med, og du er nok ikke den eneste av somalisk herkomst som har det slik.

Skal ikke akkurat si at jeg er uenig.. Er født i Norge men foreldrene mine kommer fra Somalia. Mange av vennene mine til foreldrene mine jobber ikke og er ikke akkurat så godt integrert her i Norge. Og jeg kan bekrefte at kulturen i Somalia er ganske ulikt enn kulturen i Norge. Og nesten alle vennene mine er norske ja

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om et symbol på kvinneundertrykking, religiøs tvang, mot demokrati og for forakt for vestlige verdier blir brukt på Stortinget så forventer jeg at mange på venstresiden vil applaudere. Dette er sikkert en gledens dag for sosialistene.

Valg av ofrer av rasediskriminering er et symbol for demokrati og vestlige verdier, særlig når offeret er en kvinne.

 

Antagelsen at et individ ikke tror på vestlige verdier pga hudfargen er rasediskriminering i seg selv og går imot vestlige verdier. H

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valg av ofrer av rasediskriminering er et symbol for demokrati og vestlige verdier, særlig når offeret er en kvinne.

 

Antagelsen at et individ ikke tror på vestlige verdier pga hudfargen er rasediskriminering i seg selv og går imot vestlige verdier. H

Hvorfor i alle dager drar du inn "rase" her? Mener du at islam er en "rase"?

 

Og antagelsen at noen ikke tror på vestlige verdier kommer av at vedkommende bærer et symbol som sier det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager drar du inn "rase" her? Mener du at islam er en "rase"?

 

Og antagelsen at noen ikke tror på vestlige verdier kommer av at vedkommende bærer et symbol som sier det.

Hun er en hvit somali? Somaliere erfarer ingen rasediskriminering?

 

Kvinner som bli ledere ønsker at kvinner ikke burde være ledere?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Hun er en hvit somali? Somaliere erfarer ingen rasediskriminering?

Når man mangler argumenter så er enkeltes ryggmargrefleks å dra inn hudfarge selv om ingen andre har nevn det.

 

Når innvandrerkvinner begynner med politikk, så kritiser klesdrakten...  :hmm:

Har du ingen problemer med hva hun har på seg symboliserer? Ville det også vært greit for deg at en representant stod på Stortingets talerstol i full nazi-drakt?

 

Og jeg velger ikke det eksemplet tilfeldig da nazistene kopierte så mye fra praktiseringen av Islam og samarbeidet med islamister.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du ingen problemer med hva hun har på seg symboliserer? Ville det også vært greit for deg at en representant stod på Stortingets talerstol i full nazi-drakt?

 

Vær så snill... Ikke kom her og si at noen som er født og oppvokst med en undertrykkende religion er sammenlignbart til noen som støtter massedrap på jøder, tatere og utviklingshemmede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vær så snill... Ikke kom her og si at noen som er født og oppvokst med en undertrykkende religion er sammenlignbart til noen som støtter massedrap på jøder, tatere og utviklingshemmede.

Gjett hvem islamister ønsker masse drap på... og gjett hvilken politisk bevegelse i Tyskland som lot seg inspirere av dette? :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her demonstrerer du en annen taktikk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense

 

Har du flere?

Spørsmålet er hva en muslimsk kvinne med hijab som blir en politisk leder symboliserer?  Du ser på hennes hijab og ser undertrykkelse uten å forstå at det er en motsigelse å  mene at kvinnelige ledere mener kvinner ikke burde lede.

 

Det er helt relevant til spørsmålet om hva hun symboliserer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du ingen problemer med hva hun har på seg symboliserer? Ville det også vært greit for deg at en representant stod på Stortingets talerstol i full nazi-drakt?

 

Jo, jeg har problemer med både symbolikken og religionen. Men hvis damen ikke er islamist og ikke gir uttrykk for slike ideer som politiker, så lar jeg ikke hodeplagget (eller andre plagg) bestemme hva jeg mener om henne. Hun er SV'er og det er nok for at hun ikke hadde fått min stemme uansett.

 

Hvis en nazist sto på stortingets talerstol - som nazist - hadde jeg vær alvorlig bekymret for hvor Norge var på vei. Dersom en nasjonalist (men ikke nazist) tok på seg nazi-uniform og stilte opp i Stortinget hadde jeg vært bekymret for vedkommendes mentale helse.

 

Forskjellen er at de færreste moderate nasjonalister bruker naziuniform. En slik klesdrakt ville sagt noe om vedkommendes ekstremisme. Derimot vet vi at hijab er vanlig også blant moderate muslimer. De ekstreme bruker gjerne nikab. Så en hijab viser kulturell tilhørighet, men ikke nødevendigvis politisk ekstremisme.

 

At vi ikke liker "symbolikken" er grunn til å debattere symbolene, men ikke i dette tilfellet til å forhåndsdømme bæreren, eller påkalle vår venn Godwin...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du sier at Marian har samme ønske om vold som en nynazist? Tror du er ute og ror nå Robert.

Hun bar i alle fall symboler på det. Og en som hadde på seg fullt nazi-drakt kan jo også si at han bare har vokst opp i et undertrykkende miljø hvor han måtte bære drakten, og at "Det er en del av min identitet. Jeg har vokst opp med den."

 

Jo, jeg har problemer med både symbolikken og religionen. Men hvis damen ikke er islamist og ikke gir uttrykk for slike ideer som politiker, så lar jeg ikke hodeplagget (eller andre plagg) bestemme hva jeg mener om henne. Hun er SV'er og det er nok for at hun ikke hadde fått min stemme uansett.

 

Hvis en nazist sto på stortingets talerstol - som nazist - hadde jeg vær alvorlig bekymret for hvor Norge var på vei. Dersom en nasjonalist (men ikke nazist) tok på seg nazi-uniform og stilte opp i Stortinget hadde jeg vært bekymret for vedkommendes mentale helse.

 

Forskjellen er at de færreste moderate nasjonalister bruker naziuniform. En slik klesdrakt ville sagt noe om vedkommendes ekstremisme. Derimot vet vi at hijab er vanlig også blant moderate muslimer. De ekstreme bruker gjerne nikab. Så en hijab viser kulturell tilhørighet, men ikke nødevendigvis politisk ekstremisme.

Hvorfor behandler du symbolene til to politiske ideologier med så mye til felles så forskjellig?

 

Ville det vært greit med nazi-drakt så lenge han ikke sa fra talerstolen at man skulle starte massedrap av jøder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun bar i alle fall symboler på det. Og en som hadde på seg fullt nazi-drakt kan jo også si at han bare har vokst opp i et undertrykkende miljø hvor han måtte bære drakten, og at "Det er en del av min identitet. Jeg har vokst opp med den."

 

Om vi snakker om Nazi-Per så hadde jeg ikke brydd meg noe særlig, men sist jeg sjekket så eksisterer det ikke pasifistiske og moderate nazister som i det hele tatt vil minne om SV sitt partipolitiske program, så sammenligningen din er håpløst urealistisk og et prakteksempel på Godwins lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...