Gå til innhold

Hvorfor er SIAN så ufyselige?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke så godt til SIAN. Hva er det de mener som er så kontroversielt? Vi skal fokusere på SIAN primært her, ikke gå rett på diskusjon om Islam.

 

Det er jo ikke akkurat så lett å unngå Islam når man snakker om en forening som heter Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) ?

 

Organisasjonen i seg selv er ikke spesielt ekstrem, den ble vel i utgangspunktet startet for å stoppe bygging av moskeer og bønnerop i Norge, i dag er dens formål å : "..motarbeide, stoppe og reversere islamiseringen av Norge. Islam er en totalitær politisk ideologi og bevegelse som er i strid med Grunnloven og lovverket i det norske samfunnet."

 

I seg selv er det ikke noe problem med dette, det er religionsfrihet i Norge, og det er også fritt frem for å være kritisk til enkelte religioner, problemet er vel heller at mange, om ikke de fleste, av medlemmene er over gjennomsnittet ekstreme og mangler filter.

 

Generaliserende uttalelser om andre religioner, som at Islam er politisk ideologi, at jøder tar over samfunnet og at holocaust ikke eksisterer, men kun er propaganda, er nok godt over grensen for hva som er "akseptabel" motstand mot andre religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så kontroversielt å mene at asylsøkere skal hjem? Hele asylindustrien er jo helt høl i huet. Vi deler jo ut statsborgerskap som om det var ingenting.

 

Asylsøkere burde få midlertidig arbeidstillatelse, med mulighet til å søke statsborgerskap etter x antall år slik andre arbeidsinnvandrere.

 

Vi tar ALTFOR lett på konsekvensene av å gi alle statsborgerskap, med massive kostnader til integrering, helse, skolegang, pensjonsforpliktelser osv.

 

At noen mener dette er en kontroversiell mening sier egentlig mer om dem enn andre.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så kontroversielt å mene at asylsøkere skal hjem? Hele asylindustrien er jo helt høl i huet. Vi deler jo ut statsborgerskap som om det var ingenting.

 

At noen mener dette er en kontroversiell mening sier egentlig mer om dem enn andre.

 

Det er ganske langt fra SIAN og deres medlemmer sine mest kontroversielle meninger. Holocaustfornektelse, utvisning av alle muslimer og ikke etnisk norske fra landet, konspirasjonsteorier om stat, partier og enkeltpersoner, spredning av løgner, påstander om at vi snart på vei til borgerkrig osv er bare noe av det som gjør SIAN kontroversielle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

SIAN er mot islamisering av Norge, mens folket i dette landet er for islamisering av Norge. Det er dette som egentlig er problemet.

 

Eller for å si det på en annen måte. Folket vil gi bort landet til islam, og støtter dermed politikernes import av muslimer til Norge. Mens sian ikke vil gi bort landet til islam.

 

Det handler altså ikke om vi skal hjelpe mennesker i nød eller ikke. Det handler om å gi borrt landet til islam eller ikke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker å være ganske mange "ytterligheter" i denne gjengen som nok sterkt bidrar til inntrykket av SIAN som "ufyselig". Samtidig handler det nok også mye om at de kritiserer feil religion, og om de rettet tilsvarende kritikk mot kristendommen ville de nok kommet over som noenlunde "progressive" og "opplyste". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig handler det nok også mye om at de kritiserer feil religion, og om de rettet tilsvarende kritikk mot kristendommen ville de nok kommet over som noenlunde "progressive" og "opplyste".

 

Organisasjonens formål er å motarbeide, stoppe og reversere kristningen av Norge. Kristendommen er en totalitær politisk ideologi og bevegelse som er i strid med Grunnloven og lovverket i det norske samfunnet. Kristendommen strider også mot demokratiske og menneskelige verdier i hele verden ved det kristne lovsystemet "de ti bud".

Tja, jeg veit ikke. Om man i tillegg argumenterte for å sende kristne ut av landet tror jeg ikke det ville slått an.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ufyselige og ufyselige.....

 

Nå har jeg ikke inntrykk av at de karakterene som uttaler seg på vegne av SIAN (og Alliansen for den del) fremstår som de skarpeste knivene i skuffen, og jeg tror igrunn ikke det er bedre lenger nedover langs rekkene. Når de får spalteplass i media er det vel medias plikt til å beskytte folk mot seg selv ihht Vær varsom plakatens pkt 3.9 som gir mest grunn til bekymring. 

 

En kan selvsagt ikke utelukke at noen av de flipper helt, men utover det kan de godt få eksistere for min del. Da vet samfunnet hvor en har de.

 

Tror det er en fordel for samfunnet at de ikke stenges helt ute fra debattforum ettersom det kan fungere som en sikkerhetsventil som forhindrer en del fysiske utslag fra de mest tvilsomme individene.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat så lett å unngå Islam når man snakker om en forening som heter Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) ?

 

Organisasjonen i seg selv er ikke spesielt ekstrem, den ble vel i utgangspunktet startet for å stoppe bygging av moskeer og bønnerop i Norge, i dag er dens formål å : "..motarbeide, stoppe og reversere islamiseringen av Norge. Islam er en totalitær politisk ideologi og bevegelse som er i strid med Grunnloven og lovverket i det norske samfunnet."

 

I seg selv er det ikke noe problem med dette, det er religionsfrihet i Norge, og det er også fritt frem for å være kritisk til enkelte religioner, problemet er vel heller at mange, om ikke de fleste, av medlemmene er over gjennomsnittet ekstreme og mangler filter.

 

Generaliserende uttalelser om andre religioner, som at Islam er politisk ideologi, at jøder tar over samfunnet og at holocaust ikke eksisterer, men kun er propaganda, er nok godt over grensen for hva som er "akseptabel" motstand mot andre religioner.

 

Nå har jo islam innebyggede vemmelige verdier. Som at en muslim skal slå seg samme med de vantro dersom de er i undertall, og når det har vokst seg sterke så dreper de oss. Så ja jeg vet nå ikke hvem som er mest ekstreme egentlig jeg.

Lenke til kommentar

SIAN er mot islamisering av Norge, mens folket i dette landet er for islamisering av Norge. Det er dette som egentlig er problemet.

 

Eller for å si det på en annen måte. Folket vil gi bort landet til islam, og støtter dermed politikernes import av muslimer til Norge. Mens sian ikke vil gi bort landet til islam.

 

Det handler altså ikke om vi skal hjelpe mennesker i nød eller ikke. Det handler om å gi borrt landet til islam eller ikke..

 

Nja, kristne har ikke så mye til overs for andre religioner de også. Jeg har hørt kristne kritisere såpass aksepterte menigheter som Frelsesarméen jeg. Så det sier jo litt.

 

Tja, jeg veit ikke. Om man i tillegg argumenterte for å sende kristne ut av landet tror jeg ikke det ville slått an.
 
Forsåvidt et godt poeng.
Endret av G
Lenke til kommentar

Nja, kristne har ikke så mye til overs for andre religioner de også. Jeg har hørt kristne kritisere såpass aksepterte menigheter som Frelsesarméen jeg. Så det sier jo litt.

Ser ingen grunn til å tro at noen av de "Abrahamittiske" religionene m/avleggere er en tøddel bedre enn de andre. Selv om de alle mener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å tro at noen av de "Abrahamittiske" religionene m/avleggere er en tøddel bedre enn de andre. Selv om de alle mener det.

 

Normalt så holder de seg i skinnet. Men man har jo disse vemmelige i Westboro Baptist Church da.

En del muslimer er også ganske trivelige og medmenneskelige. Heldigvis så finnes det medmenneskelighet i folk, selv om enkelte imamer ønsker å forkynne et og/eller annet her og der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...